מה ההבדל בין כתיבת תוכן לקופירייטינג?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

כתיבת תוכן וקופירייטינג הן שתי צורות כתיבה שונות לחלוטין, לשתיהן יש מטרות ויעדים שונים, במיוחד כשמדובר בתוכן שיווקי לאתרי אינטרנט וקופי לדפי נחיתה או למודעה בפייסבוק. אז ריכזתי לכם את ההבדלים בין כתיבת תוכן לקופירייטינג.

 

רגע, למה חשוב לדעת בכלל את ההבדלים בין השניים?

אז טוב ששאלתם, אני כאן כדי לענות על הכל. בנישה של כתיבת תוכן תוכלו למצוא שני סוגי בעלי מקצוע: כותבי תוכן וקופירייטרים. ישנם כותבים שהם גם קופירייטרים, וכך ההפך. אבל לרוב קופירייטרים לא ייקחו עבודות כתיבה, אלא יותר עבודות קופי. כשתבינו את ההבדל בין השניים, תוכלו לבחור את בעל המקצוע המדויק למשימת הכתיבה שלכם.

 

אמ:לק מה זה כל אחד מהם

  • כותבי תוכן הם אנשים שכותבים תכנים, זה יכול להיות תוכן לאתר אינטרנט, מאמרים, כתבות לבלוג, כתבות עיתונאיות, קייסטאדי וכך הלאה. כלומר, הם כותבים תוכן שלא צריך להיות יותר מידי יצירתי ואין צורך לפצח בריף מורכב, אלא יותר לבצע מחקרים, לראיין לקוחות ולהביא מידע ממתחרים ורפרנסים שונים.

 

  • קופירייטרים הם יצירתיים יותר, ותפקידם לכתוב מלל קצר שיכול להיות שם חברה וסלוגן, מודעה מדליקה לרשתות חברתיות, משפט שיתנוסס על שלטי חוצות, מלל לבאנר, באתר, לפלאייר, על פולדר, מצגת חברה וכך הלאה. בקיצור, הם מייצרים משפטים קצרים שמושכים את העין ומניעים לפעולה.

 

אז מה ההבדלים ביניהם? הנה אנחנו מתחילים!

 

המטרה של כל אחת מהם

כתיבת תוכן: המטרה העיקרית של כתיבת תוכן היא להעביר לגולש או לקורא מידע מקצועי, בעל ערך ורלוונטי. כתיבת תוכן תיעשה בתצורה של מאמרים מקצועיים בעלי ערך, מדריכים מקצועיים, כתבות עיתונאיות, אודות חברה וחומרים אינפורמטיביים שונים.

 

קופירייטינג: לעומת זאת, קופירייטינג מתמקד בשכנוע הקהל לבצע פעולה ספציפית. הוא נועד להניע את הגולש לפעולה ולגרום לו לרכוש מוצר או שירות, להירשם לסדנא, לקנות אונליין וכו׳. קופי יצירתי תפגשו לעתים קרובות בפרסומות, תיאורי מוצרים, דפי נחיתה וחומרי קידום מכירות.

 

טון וסגנון כתבה שונים בהחלט

כתיבת תוכן: תהיה יותר אינפורמטיבית ואובייקטיבית. היא בדרך כלל כתובה בנימה ניטרלית ורצינית יותר, תספק מידע מעמיק, תענה על שאלות הגולש ותהיה עם טון וסגנון קפדניים יותר. לדוגמה כתבה שעוסקת בנושא הבא: ״5 טיפים לבחירת קרן השקעות מניבה״.

 

קופירייטינג: יהיה משכנע יותר ולעיתים קרובות הקופירייטר יעשה שימוש בטריגרים רגשיים כדי לעודד את הקורא לפעול ולעשות דבר מה. הטון והסגנון יהיו ישירים, תמציתיים, ויהיו עם קריאות לפעולה (CTAs) כדי לגרום לתגובות ספציפיות או תגובות שגורמות לקורא לחשוב לרגע ואפילו לצחוק בשל ההומור של הטקסט.

 

רומן ארוך או סטוצ׳ קצר

כתיבת תוכן: תוכן נועד למשוך את הקוראים על ידי מתן תובנות או מידע עם ערך, סוג של רומן ארוך. לעתים קרובות היא תתמקד בבניית מערכת יחסים ארוכת טווח עם הקהל, לדוגמה יצירת סדרת דיוורים, כתבות לבלוג, כתיבת מאמרים מקצועיים בנושא מסוים וכו׳.

 

קופירייטינג: נועד למשוך את תשומת הלב של הקורא במהירות ולאחר מכן להניע אותו לפעולה מיידית, כמו ביצוע רכישה, הרשמה לניוזלטר, הרשמה לסדנה, לוובינר וכך הלאה. המעורבות תהיה מהירה וממוקדת ללא יחסים ארוכי טווח, סוג של סטוצ׳.

 

שיקולי SEO בכתיבת תוכן לאתרים

כתיבת תוכן: בתהליך כתיבת תוכן לאתרים, כותבי תוכן לרוב מקדישים יותר תשומת לב לקידום האורגני – SEO (אופטימיזציה למנועי חיפוש), כדי לשפר את הנראות האורגנית בתוצאות החיפוש. הם משתמשים במילות מפתח רלוונטיות בתוך הטקסט, בתיאורי מטא ובקישורים פנימיים וחיצוניים כדי לשפר את יכולת החיפוש במנוע של גוגל.

 

קופירייטינג: למרות שקופירייטרים עדיין יכולים לשלב תוכן שמתאים לקידום אתרים, ההתמקדות העיקרית שלהם תהיה בהמרות. לדוגמה קופי למודעה בפייסבוק, קופי לדף נחיתה וכך הלאה. למעשה, הם נותנים עדיפות לשפה משכנעת ללא קשר למילות המפתח וכמות המילים.

 

אורך הטקסטים

כתיבת תוכן: קטעי תוכן נוטים להיות ארוכים יותר, ומציעים מידע מקיף יותר על נושא מסוים, כיוון שהכתיבה נעשית מתוך מחשבה שהגולש מעוניין במידע נוסף, הוא רוצה לחקור ולבדוק ולקבל החלטות או להתרשם ממישהו מסוים או מחברה מסוימת. לדוגמה, הוא יכול לקרוא אודות החברה שאיתה הוא הולך לעשות עסקים, או בכלל לקרוא מאמר שיתן לו ערך.

 

קופירייטינג: כאן הכתיבה תהיה קצרה ותמציתית יותר, היא תגיע ישר לנקודה כדי להניע את הקורא לבצע החלטות מהירות. ברוב המקרים הקופי יהיה משפט קצר ואפילו 3-4 מילים עם משמעות עצומה.

 

איך מודדים את ההצלחה של הכתיבה?

כתיבת תוכן: ההצלחה של כתיבת תוכן תימדד לרוב על ידי מדדי מעורבות של הקורא, כלומר כמה זמן הגולש נשאר בדף, האם הוא קרא עד הסוף, מהו שיעור יציאה מהדף ושיתוף הידע עם אחרים. המטרה היא לבנות סמכות ואמון לאורך זמן ובאיטיות להפוך את הגולש ללקוח.

 

קופירייטינג: כאן ההצלחה נמדדת על פי אחוזי המרה והיא מידית לגמרי. לדוגמה – שיעורי קליקים ופעולות מיידיות של הקורא, כמו ביצוע רכישה, מילוי טופס, הרשמה לסדנה, השארת פרטים ולמעשה כל פעולה שאתם מעוניינים שהגולש יבצע.

 

 

רגע, אפשר את שניהם יחד? לפעמים כן

ברוב המקרים, כתיבה שיווקית תשלב גם כתיבת תוכן וגם קופירייטינג. לדוגמה תוכן לאתר יכול להיות אינפורמטיבי בדפים הפנימיים, בעוד בעמוד הבית נדרש יותר קופי ומסרים קצרים שימשכו את הגולשים. נזכיר גם שתוכן אינפורמטיבי, מרתק וידידותי לקידום אתרים יכול למשוך מבקרים לאתר, בעוד שתוכן בדפי נחיתה יכול להמיר את הגולשים ללקוחות משלמים.

תכל׳ס, מה אתם צריכים?

התלוי מה השירות שאתם מחפשים. אם אתם בתהליך בניית אתר וצריכים תוכן שיווקי, מחפשים כתיבת מאמרים מקצועיים, כתבות לבלוג או כל תוכן אנפורמטיבי אחר – פנו לכותב.ת תוכן. אם אתן מחפשים תוכן לקמפיין פרסומי, סלוגן, פוסטים לבלוג או משפטים קצרים ומניעים לפעולה – דרוש לכם קופירייטר. חשוב לדעת – הרעיון הוא בכל סוג של כתיבה להבין את היעדים והקהל הספציפיים ממש עבור כל פסקה ואפילו מילה, וכך להתאים את התוכן בהתאם לתוצאה הרצויה, גם בכתיבה וגם בקופירייטינג.

אודות

מחפשים את המילים המדויקות? בואו נעשה את זה ביחד.

זה אני, אתם והמילים.

שירותי כתיבת תוכן לאתרים מתחיל באפיון מקצועי, להבנת ערכי המותג, הדרישות והציפיות. יחד נבנה שפה שמדברת לקהל היעד ומניעה לפעולה.

מאמרים אחרונים

עקבו

אני זמינה בשבילכם, תשאירו לי פרטים!