מה זה מיקרו קופי ואיך הוא משדרג את חוויית הגלישה באתר שלכם?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

ועכשיו רגע של רצינות… אתחיל ואומר שמיקרו קופי הוא תוכן שנועד להכווין משתמשים באפליקציות ובממשקים דיגיטליים שונים לבצע פעולות. תחום זה מוכר מעולם חוויית משתמש והוא מבטיח למשתמשים ליהנות מחוויית שימוש גבוהה מבלי להסתבך.

 

מה זה מיקרו קופי?

מיקרו קופי הוא קופירייטינג, אבל כזה שמגיע בקטנצ׳יק, במיקרו. מדובר על מונח המתאר את הפעולות שעל הלקוח לבצע בעת גלישה או שימוש במוצרים דיגיטליים שונים, כאשר המטרה שלהם היא להניע  אותו לפעולה ולשפר את חוויית השימוש. מיקרו קופי יכול להיות מסר ישיר ואפילו יכול היות הומוריסטי וכזה שמעלה חיו, סוג של קריצה. לדוגמה באתר של בנק ״קליק כאן ומפקידים לחיסכון״, או ״שכחת את הסיסמה? לא נורא זה קורה לכולם״.

 

למעשה, כתיבת מיקרו קופי יכולה להיות בחירת מילים קטנות שמנחות את הגולש מה לעשות. לכאורה אלה רק מילים קטנטנות אבל ביכולתן להשפיע באופן משמעותי על חוויית המשתמש ולגרום לגולש לחוויה ידידותית בעת השימוש באפליקציה או בממשק. אם נחשוב על זה, בעבר היה קשה יותר לבצע פעולות בממשקים ובאפליקציות ואפילו במכונות אוטומטיות, מכיוון שההסברים לא היו ברורים בכלל. היום ישנה מודעות לחוויית משתמש ומיקרו קופי, ולכן קל יותר לבצע שימוש בממשקים. לדוגמה, באתרים ממשלתיים שיש צורך להגיש טפסים, הכל ברור יותר.

 

איפה נפגוש מיקרו קופי?

מיקרו קופי קיים בכל אתר אינטרנט, אפליקציה, מכונה אוטומטית, מערכת טפסים ועוד. בחלק מהמקרים יהיה עליו טקסט כללי כמו ״לרכישה״, ״להשארת פרטים״ ואצל חלקם המילים יהיו יותר ברורות ואפילו הומוריסטיות. את המיקרו קופי נוכל לשלב במקומות הבאים:

 

  • כפתורים – שימו לב לכפתורים שנמצאים באפליקציות או בממשקים, לפני שלוחצים יודעים בדיוק מה הלחיצה אמורה לעשות וכך קל יותר לבצע פעולות מבלי להסתבך.
  • הודעות שגיאה באתרים – מיקרו קופי יכול להשאיר את המשתמשים באתר או באפליקציה למרות השגיאה, ואפילו לייצר חיוך.
  • תהליכים – גם בתהליכים מסוימים נוכל לראות מיקרו קופי כמו בביצוע פעולות מורכבות הקשורות לטפסים, כאשר עוברים בין המסכים השונים.
  • בטופסי יצירת הקשר – כאשר אנחנו רוצים לקבל את הפרטים של הלקוח, נשלב מיקרו קופי ייחודי שיגרום לו להבין שכאן משאירים פרטים וגם אפשר להניע אותו לפעולה.
  • בהודעות אישור – כאשר הגולש ביצע את הפעולה כפי שרצינו, נוכל לפרגן לו על ההצלחה באמצעות מיקרו קופי. לדוגמה, ״איזה כיף, קיבלנו את הטפסים. עכשיו נציג יעבור עליהם ויעדכן אותך לגבי ההמשך״.
  • בתפריטי ניווט – אלה יכולים להיות תפריטים שמצאים באתר כמו עמוד בית, צור קשר, או בכלל ניווט כמו ״כניסה״, ״דף ראשי״ וכו׳. אפשר כמובן למצוא מילים מתאימות וברורות יותר.
  • בדפי מכירה – הדפים יכולים להיות בחנויות מסחר, באפליקציות, בפלטפורמות המשלבות מכירה וכו׳. המיקרו קופי יכול לכוון את הלקוח למכירה ולהניע לפעולה.
  • ממשקים מורכבים – מיקרו קופי נוגע גם בביצוע פעולות מורכבות, תוך ניסוח שאלות ותשובות, מתן הסברים קצרים וגם טיפים שיסייעו לגולשים במהלך השימוש בממשקים.

 

איך כותבים מיקרו קופי מקצועי וברור?

 

הכרת קהל היעד

על מנת להגיע לרמת מיקרו קופי גבוהה, עלינו לבצע מחקר ראשוני ולהכיר את קהל היעד של הממשק, וכך להתאים את סגנון הכתיבה למשתמשים. לדוגמה אם מדובר על קהל בוגר, השפה צריכה להיות ברורה יותר ביחס לקהל צעיר.

 

אפיון שפה

בשלב הבא מאפיינים את השפה בהתאם לקהל היעד. איזה סגנון ידבר אליו, אילו מילים יהיו נכונות לו, מה המותג רוצה לשגר וכך הלאה. לדוגמה, אם מדובר על אפליקציה לאימהות אחרי לידה, השפה צריכה להיות צעירה וברוח שתתאים לנשים בגילאי 20-45.

 

כתיבה בשפה ברורה וטבעית

מיקרו קופי מקצועי ישלב איזון בין שפה טבעית לבין שפה תקנית – מקצועית. חשוב מצד אחד שהגולש יבין בצורה ברורה מה עליו לעשות, ומצד שני הכתיבה תהיה תקנית ומקצועית מאוד ובהתאם לרוח הממשק והמותג, כלומר מה תרצו לשדר.

 

כתיבה שוויונית לכל המגדרים

זהו אתגר לא פשוט, במיוחד באפליקציות שצריכות לדבר לכל המגדרים. אף אישה לא הייתה רוצה לקרוא ״אתה״ בדיוק כמו שגבר לא היה רוצה לקרוא ״את״. ישנם טריקים של כתיבת תוכן שיווני שמייצר מעורבות כמו כתיבה ברבים, שאלות בזמן עבר כמו ״הצלחת לבצע את ההרשמה״, גישת הפועל כמו ״אפשר להשאיר לנו פרטים״ וכך הלאה.

 

הפגת חששות ואי-אמון

כאשר גולש נכנס לממשק מסוים, אתר אינטרנט או לאפליקציה, נוצר חשש מסוים של אי וודאות, ולכן חשוב לשלב מילים המפיגות חששות ואי אמון כבר בהתחלה. לדוגמה ״כיף שבאת, תהליך הרישום מהיר וקל, מייד מתחילים״. זה בהחלט יכול לשפר את החוויה של הגולש ולתת לו להבין שהוא הגיע למקום ידידותי.

 

אודות

מחפשים את המילים המדויקות? בואו נעשה את זה ביחד.

זה אני, אתם והמילים.

שירותי כתיבת תוכן לאתרים מתחיל באפיון מקצועי, להבנת ערכי המותג, הדרישות והציפיות. יחד נבנה שפה שמדברת לקהל היעד ומניעה לפעולה.

מאמרים אחרונים

עקבו

אני זמינה בשבילכם, תשאירו לי פרטים!