איך משפרים יחס המרה ומה באמת צריך לעשות כדי להפוך מבקר ללקוח משלם?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
איך משפרים יחס המרה?

כיום כל קמפיין דיגיטלי מדיד ומאפשר לנו לעקוב אחר התוצאות באמצעות כלי מדידה והוצאת דוחות אפקטיביים. ומסתבר שיש לזה שם – CRO  (Conversion Rate Optimization) שיפור יחס המרה שכל אחד יכול לעשות על ידי כלים ייעודיים. אז בואו נראה איך משפרים יחס המרה בכמה שלבים פשוטים.

 

מה זה בכלל יחס המרה?

יחס המרה הוא מונח המאפשר לנו לבחון את יעילות הקמפיינים השיווקיים שלנו ובכלל את כל פעילות שיווקית דיגיטלית ולשפר את התוצאות תוך כדי תנועה. מדובר על תהליך קריטי העוקב אחר פעילות הגולש, החל מרגע החשיפה הראשונית שלו למוצר/לשירות, ביצוע אינטראקציה ועד לשלב הרכישה או השארת הפרטים לחזרה. ככל שיחס ההמרה יהיה גבוה, יותר – כלומר התקציב שהשקענו ביחס לכמות המכירות יהיה גבוה –  כך הקמפיין ייחשב  למוצלח יותר.

 

למעשה, כאשר אנו משקיעים בקמפיין, אנחנו מעוניינים שהגולש שהגיע אליו יבצע פעולה מסוימת שתחשב להמרה כמו רכישת מוצר או שירות מסוים, השארת פרטים ליצירת קשר, הרשמה בטופס לידים, הורדת אפליקציה, הרשמה לוובינר, צפייה בווידאו ועוד.

 

כיצד מחשבים יחס המרה?

יחס המרה מחשב את מספר המכירות שהיו חלקי מספר הלידים שיתקבלו, כפול 100. התוצאה תהיה אחוז הקובע את כמות המכירות שהיו ביחס ללידים שנכנסו. לדוגמה, אם יצרתם קמפיין בגוגל שהביא 200 מבקרים לאתר שלכם ומתוכם 20 מבקרים בצעו רכישה, יחס ההמרה הוא 10% בחישוב של 20/200*100 שזהו יחס המרה מצוין. כמובן תלוי גם בתקציב שהשקעתם ביחס לסכום הרכישה של הלקוח.

 

איך משפרים את יחס ההמרה?

 

שיפור יחס המרה מאפשר לנו ליהנות מכמות מכירות גדולה ולידים איכותיים יותר. בכל מקרה, חשוב להתמקד באיכות הלידים על פני כמות.

 

שפרו את התוכן השיווקי באתר

לתוכן יש השפעה רבה על החלטת הגולש, וליצירת לידים מדויקים ואיכותיים. שפרו את הקריאייטיב של המודעה בגוגל או ברשתות חברתיות, את המלל בדף הנחיתה או באתר ותראו שינוי ביחס ההמרה. הקפידו על כתיבת תוכן ברור, כתבו מידע רלוונטי ותמציתי, בחרו שפה שמזוהה עם קהל היעד שלכם ובעיקר הציגו את הערך שלכם והתועלת ללקוח.

 

הקפידו על קריאה לפעולה משכנעת וברורה

לעיתים דף מכירה או קמפיין יכולים להיות מאוד יפים ויזואלית, אך הגולש לא מצליח להבין מה עליו לעשות, חסר את הדחיפה הקטנה. הנחו אותו מה תרצו שיעשה – ימלא טפסים, יבצע רכישה בדגש על אתר מאובטח, ירשם לוובינר שיקפיץ לו את העסק, ישאיר פרטים להוזלת ביטוח בריאות וכך הלאה. למעשה, הנעה לפעולה נותנת את הדחיפה שהגולש צריך ותסייע לכם להשיג יותר המרות איכותיות.

 

מענה מהיר

גולשים מעוניינים לקבל מידע כאן ועכשיו, ולכן חשוב לספק כמה שיותר מידע בדף המכירה ובנוסף לתת מענה אנושי מהיר כדי שיוכל לבצע רכישה באופן מיידי מבלי שילך למתחרה. זה יכול להיות על ידי צ'אט חי באתר, קישור לייעוץ מהיר בווצטאפ, השארת פרטים וחזרה מהירה, יצירת קשר לשירות לקוחות וכך הלאה. באופן טבעי מענה מהיר ללקוח משפר באופן משמעותי את יחס ההמרה.

 

מפות חום

מפת חום היא טבלה דו־ממדית המציגה את התנהגות וביצועי הגולשים באתרי אינטרנט או בדפי מכירה. המטרה שלה לראות היכן הגולשים נמצאים עם העכבר (בנייח) או עם האצבע (בנייד), היכן הם נתקעים, האם הם לוחצים על כפתורים אחרים מאלה שדרושים וכו׳. למעשה, הנתונים של מפות חום מאפשרים לשפר את חווית המשתמש (UI/UX) ולהבין מה לא עובד כדי לשפר וכך להגדיל את יחס ההמרה. לדוגמה, לראות היכן גולשים נוטשים ולשפר את המלל או באילו דפים הגולשים לא מגיעים לכפתורים וכו׳.

 

שילוב וידאו

שיווק באמצעות וידאו מסייע מאוד לשיפור יחס ההמרה, כיוון שהוא מאפשר לגולש להתרשם בצורה טובה יותר מהשירות (גם מנותן השירות) או מהמוצר. זה יכול להיות סרטון המציג את המוצר והיתרונות שלו, סרטון תדמיתי של החברה ליצירת אמון, סרטון של בעל העסק, סרטון אנימציה וכו׳. ידוע כי תוכן ויזואלי פועל על מספר חושים ותופס את תשומת הלב של הגולש, ולכן מומלץ לשלב אותו בקמפיינים ברשתות חברתיות, בדפי מכירה, בתיאור מוצר, באתר אינטרנט ובכל מקום שהגולש נחשף לקמפיין שלכם.

 

בקיצור, ככל שתשקיעו יותר בנראות ובחוויית הגלישה, כך תייצרו אמינות גבוהה ותהפכו מבקר באתר ללקוח משלם.

אודות

מחפשים את המילים המדויקות? בואו נעשה את זה ביחד.

זה אני, אתם והמילים.

שירותי כתיבת תוכן לאתרים מתחיל באפיון מקצועי, להבנת ערכי המותג, הדרישות והציפיות. יחד נבנה שפה שמדברת לקהל היעד ומניעה לפעולה.

מאמרים אחרונים

עקבו

אני זמינה בשבילכם, תשאירו לי פרטים!