איך כותבים תיאור מוצר מניע לפעולה?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

אז בניתם חנות אונליין מרשימה, עוד רגע היא מוכנה, אבל אתם חייבים לכתוב תיאורי מוצרים כדי שהגולשים שלכם יבינו מה הם קונים ובכלל לאפשר להם לקבל את כל המידע על המוצר. חשוב להבין, אם לא יהיה לגולש את כל המידע הנחוץ וגם מלל שיכניס אותו לאווירה, סביר להניח שתפספסו אותו וחבל.

 

בואו נראה מה זה תיאור מוצר, איך כותבים תיאור מוצר מניע לפעולה ועד כמה התיאורים הללו קריטיים גם למכירה וגם לגוגל. אהה… ויש לי בשבילכם טיפים מעולים לכתיבת תיאורים מנצחים שמוכרים באמת!

 

מהי כתיבת תיאורי מוצרים?

תיאורי מוצרים הם כמו סיפורים קטנים על הדברים שאתם קוראים רגע לפני שאתם קונים מוצר באינטרנט. הם מסבירים לקונה בצורה פשוטה מהו המוצר, מה הוא עושה ולמה כדאי לו מאוד לקנות אותו, ואם אפשר שישים אותו ממש עכשיו בסל ויבצע רכישה. תארו לעצמכם אם לא הייתם יכולים לראות או לגעת בדברים שרציתם לקנות בחנות… מעצבן נכון? אז כתיבת תוכן של תיאורי מוצרים הם כמו העיניים והידיים שעוזרות לקונה להבין מה הוא קונה ומקבל.

 

האם כל אתר חייב לכתוב תיאורים למוצרים שהוא מוכר?

זה תלוי, אבל לרוב כן. כיום רוב אתרי המסחר כותבים תיאורים למוצרים שהם מוכרים, על מנת לאפשר לקונים לדעת מהם היתרונות הייחודיים של המוצר. ללא תיאורים שכאלה, ייתכן שהלקוחות לא ידעו על מה הם מסתכלים או למה המוצרים כל כך מיוחדים. כמובן שאם מדובר על מוצר שכולם מכירים כמו רשת סופר אונליין שמוכרת מוצרי צריכה, אז שם פחות צריך.

 

איפה כן צריך? לדוגמה, אם מדובר על אתר המוכר סוללה אלחוטית לנייד, חשוב לגעת בנקודה הכואבת: ״כשהסוללה שלך נגמרת, המטען נצמד לטלפון ומטעין אותו״. חשוב לשים בבולטים את היתרונות של המטען כמו זמני טעינה שהוא נותן, ממה הוא עשוי,  מה המשקל שלו וכך הלאה. אגב, הדבר נכון גם למוצרים נוספים כמו תיאורי תכשיטים, ביגוד, אקססוריז וכו׳.

 

למה חייבים לכתוב תיאורי מוצרים בצורה שיווקית ומשכנעת?

 

כאשר מוצרים מתוארים היטב, הגולש מרגיש כמעיין דו שיח עם איש מכירות שעונה לו על כל התשובות. אגב, במקרים מסוימים כמו מוצרים מורכבים, אני ממליצה גם להוסיף סקשן של שאלות ותשובות.  התיאורים עוזרים ללקוחות להבין למה הם צריכים את זה המוצר וכיצד הוא יכול לשפר את החיים שלהם. תיאורים טובים גם חוסכים זמן – במקום להתקשר לשירות לקוחות ולשאול שאלות, הלקוחות יכולים למצוא את התשובות שהם צריכים ממש שם בתיאור.

 

שיקול נוסף של כתיבת תיאורי מוצרים הוא קידום אורגני. תוכלו לשלב מילות מפתח רלוונטיות של המוצר על מנת שגוגל יסרוק את הדף והמלל ויקדם אתכם אורגני במנוע החיפוש. כמובן שחשוב לשלב גם מידע שעונה על השאלות של הגולש, כאשר מילות המפתח ישתלבו באופן אורגני בלבד ולא בצורה מתאמצת.

 

אז איך באמת לכתוב תיאורי מוצרים?

תיאורי מוצרים צריכים להיות כתובים כמו מדריך המשלב סיפור ידידותי, שיענו על כל השאלות שעשויות להיות ללקוח. הם צריכים להתאים לאופי המוצר וקהל היעד, הם צריכים לדבר על המוצר בצורה משכנעת, לכלול הסבר מה המוצר עושה ולמה כדאי לקנות אותו. אם הלקוח צריך להתקשר לשירות הלקוחות כי התיאור לא ענה על שאלותיו, זה אומר שהתיאור שלכם לא היה טוב, ולכן תנו לאדם אחר לקרוא אותו וודאו שהכל ברור.

 

ולסיום, הבאתי טיפים של אלופים לכתיבת תיאורי מוצרים שמוכרים באמת!

 

הכירו את הקהל שלכם

חשבו עבור מי אתם כותבים, מי קהל היעד שלכם? האם נשים צעירות, אימהות, בני 60+, בני נוער וכך הלאה. אחרי שתדעו מי הקהל שלכם, כתבו בז׳רגון שמתאים לאופי שלו על מנת שתהיה לו הזדהות עם המילים הכתובות.

 

שפה שמתאימה למוצר

כתבו בשפה שמתאימה לאופי המוצר. לדוגמה, אם האתר מוכר צעצועים, השתמשו בשפה קלילה או אם האתר מוכר מוצרי אלקטרוניקה, כתבו בשפה יותר טכנית ומפורטת.

 

תוכן קצר וממוקד

אל תכתבו יותר מ- 100 מילים לתיאור מוצר. כמובן שיש חריגים, אבל הקפידו על שפה תמציתית וברורה. דבר נוסף, היעזרו בבולטים להדגיש יתרונות מסוימים של המוצר.

 

הבליטו את היתרונות של המוצר

התמקדו כיצד המוצר ישפר את חיי הלקוח. האם הוא יחסוך לו בזמן? יגרום לו להיראות טוב יותר? לפתור בעיה שיש לו? ספרו לקונים למה המוצר ישנה להם את החיים.

 

השתמשו במילים מפוצצות

נסו לצייר תמונה של המוצר עם מילים. במקום להגיד "חולצה מעולה ליום יום", כתבו "חולצת כותנה רכה ונוחה שכיף לשים כל בוקר מחדש". השתמשו במילים מחמיאות ומדליקות, במיוחד במוצרים של פאשן.

 

הדגישו תכונות ספציפיות

ציינו תכונות חשובות של המוצר כמו הגודל שלו, צבעים, החומרים ממנו הוא עשוי וכל פונקציה מיוחדת אחרת. לקוחות רוצים לדעת בדיוק מה הם מקבלים, תנו להם את זה.

 

הניעו לפעולה בחוכמה

עודדו לקוחות לרכוש כאן ועכשיו על ידי המילים הבאות: ״מהדורה מוגבלת״, ״יחידות אחרונות״, ״מבצע מיוחד ל 24 שעות״. בקיצור,  תנו להם להרגיש שהם יפספסו אם הם לא יקנו עכשיו.

 

השתמשו בהוכחה חברתית

אם לקוחות אחרים אוהבים או ממליצים על המוצר, ציינו זאת. המלצות וביקורות יכולות לעזור לבנות אמון ולשכנע אחרים לקנות, ולכן היעזרו בזה.

 

בצעו אופטימיזציה למנועי חיפוש

השתמשו במילות מפתח שבהן לקוחות עשויים להשתמש בעת חיפוש המוצר במנוע החיפוש של גוגל. שילוב מילות מפתח מסייע למוצר שלך להופיע גבוה יותר בתוצאות החיפוש.

 

שתפו את הגולש בסיפור של המוצר

אנשים אוהבים ומתחברים לסיפורים. שתפו סטוריטלינג הקיים מאחורי המוצר או איך הוא נוצר. זה מוסיף אישיות לתיאור המוצר והופך אותו לבלתי נשכח יותר. לדוגמה ״כשרקחתי את חמאת העיסוי הזאת, הייתי בהיריון של הגדולה שלי. החמאה עזרה לי לקבל עור נעים וגמיש יותר״.

 

ולסיום, בצעו תמיד תמיד הגהה ועריכה

שגיאות כתיב ודקדוק גורמות למוצר שלכם ובכלל לאתר כולו להיראות לא מקצועי. עברו על התיאורים שלכם לפני הפרסום ותקנו טעויות כתיב ותחביר.

בהצלחה!

אודות

מחפשים את המילים המדויקות? בואו נעשה את זה ביחד.

זה אני, אתם והמילים.

שירותי כתיבת תוכן לאתרים מתחיל באפיון מקצועי, להבנת ערכי המותג, הדרישות והציפיות. יחד נבנה שפה שמדברת לקהל היעד ומניעה לפעולה.

מאמרים אחרונים

עקבו

אני זמינה בשבילכם, תשאירו לי פרטים!