מחזקים את הבלוג: כך תכתבו קייס סטאדי מוצלח

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

כמו באופנה, כך גם בתחום השיווק והכתיבה טרנדים ומגמות נכנסים לחיינו, קצת וינטג' ואפילו פאייטים. טוב, קצת נסחפתי, אבל ניהול בלוג בעידן החדש חייב להיות צבעוני ולהכיל כמה שיותר מידע עם ערך, שיוכל לרתק את הגולשים ולשאוב אותם פנימה לעסק שלנו. לפניכם כל המידע אודות כתיבת קייס סטאדי מוצלח, כולל דוגמאות ומבנה. שווה להישאר!

אחד הקשיים שמלווים אותי בניהול בלוג, הוא למצוא נושא אחר, חדשני וכזה שלא נכתב עליו. במיוחד ללקוחות שאני מנהלת להם בלוג בדרך קבע. אז כמו כל בלוגרית אופנה המתמחה בכתיבת תוכן, פניתי ל'מותגי העל' כדי לשאוב השראה, והנה מצאתי את הקייס סטאדי Case Study, ובעברית צחה "חקר מקרה" או "בוחן מקרה".

אז מה זה קייס סטאדי?

קייס סטאדי הגיע אלינו מתחום המדע והרפואה. מדובר בשיטה מחקרית של תצפית מדעית על פי שיטת מחקר לא כמותית, כלומר לטווח מסוים. חקר מקרה מעולם השיווק הוא מחקר שמבצעים בתחום ההצלחה של עסק מסוים, כיצד הוא גרם ללקוח שלו לבלוט מעל כולם, או כיצד השירות שניתן ללקוח מסוים השפיע עליו לטובה ושיפר את הרווחיות שלו. מטרת החקר להציג ביצועים ותובנות וכך להעצים את השירות המקצועי שהענקתם ללקוח.

האבולוציה של הקייס סטאדי

החוקר האמריקאי Robert K. Yin הוא הראשון שהביא את הקייס סטאדי לתודעה בשנת 1980, כאשר פתח את חברת COSMOS העוסקת במחקר והערכת יישומים שמטרתם לשפר את המדיניות הציבורית, את תחום היזמות הפרטית והמיזמים השיתופיים. במהלך חייו חקר רוברט יין תופעות שהן חלק ממארג חיי היום יום, המובילות לראייה רחבה יותר של מושג מסוים. בהמשך נקשר שמו עם תכנית פיתוח האו"ם, בנקים בינלאומיים וחקר המוגבלות באוניברסיטאות.

מאמריו וספריו של יין התמקדו בחקר או בוחן מקרים שונים שגילו את ההצלחה ואסטרטגיות העבודה של הגופים הנחקרים. אמנם, תחומי המדע והרפואה קצת רחוקים מתחום השיווק, אך בהחלט יש מה ללמוד מהם מבחינת גיבוש האסטרטגיה וכתיבת מקרי בוחן מבריקים, שכל בעל עסק יכול לכתוב וכך להבליט את היכולות וההצלחות שלו.

הרבה יותר מכתיבת תוכן איכותי

אם נצלול לרשת האינטרנט נגלה שלל מאמרים, טיפים, טרנדים, 5 סיבות ל… וכו', שהם כבר חרושים. בעידן שבו גוגל דורשת עוד ועוד מידע, היצירתיות איבדה מעט את ערכה, כמו גם האותנטיות שנעלמה מהאופק. אך מסתבר שכתיבת קייס סטאדי בהחלט מצילה את המצב, ומאפשרת לנו להיות שונים ולהביא סיפורים אותנטיים עם נשמה, כאלה שחסרים בנוף האינטרנטי. בסופו של דבר, הגולש מעוניין לעשות עסקים עם חברה מצליחה, וזו בדיוק ההזמנות שלנו להראות לו במה אנו מוצלחים וכיצד עובדת המתודולוגיה המוכחת שלנו.  

קדימה, מתחילים – עכשיו!

קייס סטאדי נחשב לתוכן איכותי מאוד שיכול להשפיע על הגולש ולגרום לו להבין שהחברה שביצעה את המחקר היא מקצועית ובעלת יכולות עצומות. כדי להצליח לכתוב קייס סטאדי מוצלח, פתחו עכשיו קובץ וורד, והתחיל לכתוב לפי הסדר הבא:

ראשית, מצאו לקוח מתאים שחוללתם אצלו מהפך. ולא, לא משנה באיזה תחום אתם עוסקים. לכל עסק ולו הקטן ביותר יש לקוח שיכול להיות מועמד פוטנציאלי לסיפור. לדוגמה: מרפאת שיניים תוכל לספר על השתלת השיניים המוצלחת, חברה לניהול דפי פייסבוק תוכל לספר על הלקוח שהגדיל את הרווחיות ואפילו חברה המוכרת מוצרי קוסמטיקה תוכל לספר על המהפך של הלקוחה המאושרת.

מתחילים לראיין את הלקוח (לא חובה)

ראיון עם הלקוח או שיחה טלפונית בהחלט עשויים לתת לכם כיווני כתיבה, כאלה שלא חשבתם עליהם קודם, ולכן מומלץ לראיין את הלקוח, לכתוב או להקליט את הדברים. הם יסייעו לכם לתהליך הכתיבה. אתם ודאי חוששים שהלקוח לא ירצה לשתף פעולה, אך אל לכם לדאוג. הסבירו ללקוח במה מדובר, הוא ודאי יסכים לשתף פעולה, הרי גם הוא ירוויח מהפרסום (אם הוא בעל עסק).

מה לשאול את הלקוח?

  1. מה גרם לך להשתכנע לרכוש את השירות/המוצר שלנו?
  2. במה השירות שלנו היה שונה מאחרים?
  3. כיצד השירות/המוצר השפיע עליך/על העסק?
  4. איזה בעיות שיפרנו/פתרנו לך?
  5. תוכל לתת לי נתונים או אחוזי שיפור של הבעיה?
  6. כמה כסף חסכתם או הרווחתם מהשירות שלנו?
  7. ספר לי על השירות הכללי מתהליכי העבודה שלנו.

המבנה האולטימטיבי לקייס סטאדי

רקע כללי

התחילו בכתיבת רקע על הלקוח שלכם. תוכלו להיעזר בפרופיל החברה המצוי לרוב באתר של הלקוח או בעמוד העסקי שלו בפייסבוק. חשוב להדגיש כמה שיותר מידע יבש, כמו שנות פעילות, סוג הלקוחות שלו, שירותי הליבה, החוזקות וכו'. במקרה של לקוח פרטי: גיל, שם, מצב משפחתי ומידע הרלוונטי לשירות שקיבל.

הבעיה שלשמה פנה אליכם הלקוח

כתבו איזו בעיה הייתה ללקוח ומה גרם לו לפנות אליכם. לדוגמה, אדריכל שהתקשה להתנהל עם לקוחות, קיבל מכם ייעוץ עסקי, או חברת הייטק שפנתה אליכם להתקנת שעון נוכחות חכם בעסק. כלומר, הבעיה של הלקוח הייתה X, לפני כן הוא השתמש בשירותי X ופנה אליכם לקבל שירות X.

המוצר/השירות שניתן

כתבו איזה שירות הלקוח קיבל, מהו תהליך העבודה שביצעתם על מנת למצוא ללקוח את הפתרון. לדוגמה, ביצעתם סקר שוק בינלאומי, אספתם נתונים כאלה וכאלה, ניתחתם את קהל הלקוחות שלו, יצרתם תכנית עסקית וכו'.

התוצאות בשטח

כאן אתם חייבים להיות חדים ולהוכיח לקורא עד כמה אתם טובים. זה הזמן לגבש נתונים, להציג גרפים, מספרים וכל הוכחה אחרת שתאמת את ההצלחה. דוגמה לחברת תוכנה, לאחר הטמעת מערכת CRM חכמה בארגון מסוים, החברה הגדילה את הרווחיות שלה ב-X אחוזים, וחסכה לעובדים X שעות עבודה. דוגמה נוספת לחברת קידום אתרים: לאחר 6 חודשים, בהשקעה של X שקלים האתר של הלקוח הגיע למיקומים בולטים במנוע החיפוש של גוגל.

דוגמה קטנה לקייס סטאדי שלי (מקוצר)

הלקוח: קשרי תעופה

רקע

קשרי תעופה היא חברת תיירות וותיקה, הפעילה משנת 1984 ומתמחה בהתאמת חבילות תיירות ונופש לתייר הישראלי ולקבוצות הומוגניות בעלות דרישות מיוחדות. לחברה פעילות עוצמתית בארץ והיא מציעה שלל יעדים אטרקטיביים, תוך דגש על מחירים אטרקטיביים ומתן שירות אדיב ללקוח. 

הבעיה

החברה פנתה אליי בבקשה לכתיבת מאמרים המשלבים ביטויי SEO לצורך קידום האתר במנועי חיפוש, במיוחד של יעדים חדשים. התחרות בתחום התיירות קשה מאוד, ולכן על החברה להציג את היעדים הלוהטים במיקומים הראשונים בגוגל, ומצד שני להעניק לגולש מידע עם ערך מוסף כמו מידע מלהיב על היעד, אטרקציות, מסעדות טובות, מקומות שלא כדאי לפספס וכו'.

השירות שניתן ללקוח

כתיבת כתבות תוכן איכותיות עם ערך מוסף המכניס את הלקוח לחוויה כבר בשלב הקריאה. בנוסף, שילוב מילות מפתח רלוונטיות לשיפור תוצאות החיפוש בגוגל.

התוצאות בשטח

שיפור הדירוג בגוגל באופן משמעותי. כך למשל הביטוי "חבילות נופש לאודסה" מופיע במקום רביעי בדירוג בתוצאות החיפוש, "חבילות נופש לבורגס" במקום התשיעי וכך גם יתר היעדים שעליהם כתבתי. אני רק חוליה בשרשרת ההצלחה הזאת, הקרדיט הוא למקדמים המקסימים שאתם אני עובדת.

זה כמובן רק על קצה המזלג, מכאן תוכלו לעוף עם היצירתיות שלכם ולתבל את הקייס סטאדי המוצלח שלכם במילים ובביטויים המתאימים לסיפור הצלחה שלכם, בצורה שתמשוך אליכם לקוחות פוטנציאליים.

לסיום, צירפתי כמה סיפורי קייסטאדי מוצלחים מהרשת. תוכלו לקבל מהם השראה מצוינת >>

קייס סטאדי מוצלח של דניאל זריהן >>> איך שיפרתי את מהירות האתר שלי

קייס סטאדי מוצלח של חברת לינשייק >>> איך הגדלנו ב-231% את הפניות באתר חברת ברליץ?

קייס סטאדי מוצלח של חברת פיאלקוב דיגיטל >>> קמפיין מרכז הבנייה הישראלי

אודות

מחפשים את המילים המדויקות? בואו נעשה את זה ביחד.

זה אני, אתם והמילים.

שירותי כתיבת תוכן לאתרים מתחיל באפיון מקצועי, להבנת ערכי המותג, הדרישות והציפיות. יחד נבנה שפה שמדברת לקהל היעד ומניעה לפעולה.

מאמרים אחרונים

עקבו

אני זמינה בשבילכם, תשאירו לי פרטים!