איך כותבים תוכן שיווקי שמייצר ערך לקורא?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

לא משנה על מה אתם כותבים, אם זה תסריט לסרטון תדמיתי, תוכן לדף נחיתה ואפילו פוסט לרשתות חברתיות, אתם וודאי רוצים לתת ערך לקורא ובעיקר לייצר אינטרקציה. בעידן שבו הרשת מוצפת מסרים, אתם חייבים מסר אחד עוצמתי שיגרום לגולש לעצור, לקרוא ולהבין שיש כאן ערך אמיתי שכדאי לקרוא.

 

איך עושים את זה? אני כאן כדי להסביר הכל ולתת לכם את כל הטיפים ליצירת תוכן עם ערך אמיתי. אז תישארו איתי כי הולך להיות מעניין.

 

שנתחיל?

חשבו על מה עוד לא דיברו

כדי לייצר תוכן שיווקי עם ערך, אתם חייבים להיות מקוריים ושנונים, ולכן הביאו נקודת מבט חדשה על נושא מסוים, סקירה, השוואה ואפילו זווית חדשה ויצירתית שעדיין לא דיברו עליה. לדוגמה, אם אתם עוסקים בתחום כלכלת המשפחה, אל תתנו טיפים ׳חרושים׳ אלא חשבו מה זוג + 2 ילדים לא יודעים בכל מה שקשור לניהול חשבון הבנק שלכם, ממש סודות שרק יועצים לכלכלת המשפחה יודעים.

 

הכירו את קהל היעד שלכם וחשבו מה יעניין אותו

הבינו מקרוב מי קהל היעד של המוצר או השירות שלכם. מהם תחומי העניין שלהם, הצרכים ובעיקר מהן נקודות הכאב שלו. כשתדעו את כל אלה, תוכלו לייצר כתיבת תוכן עם ערך המתאים לקהל באופן ספציפי וכמובן ייתן לו באופן אישי את הערך שהוא כל כך צריך.

 

בנו פרסונה שמזוהה עם הלקוח הפוטנציאלי שלכם

ההמלצה שלי היא לבנות פרסונה, כלומר דמות המזוהה עם הלקוח הפוטנציאלי שלכם. לדוגמה הלקוחה שלכם היא רווית, בת 35, גרה באזור המרכז, עובדת בחברת הייטק. היא רווקה ויוצאת לדייטים אבל לא מוצאת זוגיות. היא תרצה להגיע לסדנה בתחום הזוגיות שאתם משווקים, ולכן התאימו אליה את המסרים.

 

תנו מידע שימושי עם ערך אמיתי

הרבה פעמים לקוחות אומרים לי ״מה אני אתן את סודות המקצוע שלי, ממש לא״. אבל אני אומרת דווקא כן, תנו סוג של ׳חצי סוד׳ והשאירו את הקוראים שלכם סקרנים לדעת יותר. תנו להם טיפים שימושיים, עצות מעשיות או ניתוח תובנות שהם יוכלו ליישם בחייהם או במסגרת העבודה שלהם. זה יכול להיות מדריכים, קייסטאדי (סיפור מקרה) או טיפ אמיתי משולחן העבודה שלכם.

 

ענו על שאלות צפויות מראש

חשבו לרגע, מהן השאלות שיכולות להיות לקוראים או לעוקבים שלכם לגבי תהליכי עבודה, מוצר מסוים או שירות שאתם נותנים. בדרך זו תוכלו לספק תשובות המכילות מידע עם ערך שיעניין את הקוראים.  בנוסף, המענה המקצועי לשאלות הנפוצות עוזר לכם לבנות אוטוריטה, לבסס את המומחיות שלכם ולבנות אמון עם הקהל שלכם.

 

עניינו את הקורא עם שפה ייחודית

אל תסתפקו בשפה פשוטה, אלא נסו למצוא את הז׳רגון המתאים לקהל היעד שלכם והתאימו לו את הסלנג שמתאים לעולם שלו. לדוגמה, אם הקהל שלכם הוא אימהות אחרי לידה כתבו להן ״אתן בטח עייפות, ואוו עייפות ממש״. תוכלו גם להשתמש בסיפורים ובדוגמאות כדי לייצר הזדהות ולחבר אליכם קוראים.

 

היו אותנטיים ואמיתיים

אנשים אוהבים להזדהות עם אנשים, ולכן היו אמיתיים ושתפו את הקוראים שלכם בחוויות אישיות או אנקדוטות רלוונטיות. כתיבה אותנטית עוזרת ליצור קשר טוב עם הקהל והופכת את התוכן שלכם ליותר אישי וכזאת שקל להתחבר אליה. זה עובד, אל תתביישו לחשוף דברים אישיים. לדוגמה, שתפו איך הגעתם לתחום, מה משך אתכם וכו׳.

 

הנגישו את התוכן לקוראים

אנשים אוהבים לקרוא תוכן מסודר, ברור וכמובן קריא. לא משנה מה אתם כותבים, חלקו את התוכן לכותרות ברורות, תמציתיות ושלבו בולטים ותמונות (אם רלוונטי). חלוקה נכונה של הטקסט מקלה על הקוראים לרפרף ולמצוא את המידע שהם צריכים, בין אם זו כתבה שיווקית, פוסט ברשת חברתית, דף נחיתה וכו׳.

 

ולסיום, הניעו את הקהל שלכם לפעולה – בעדינות

בסופו של דבר, אנחנו מייצרים תוכן עם ערך כדי לייצר אינטראקציה, אך חשוב מאוד להניע את הקוראים שלנו לפעולה בדרך שהיא לא אגרסיבית מידי (במיוחד ברשתות חברתיות). חשוב לעודד את הקוראים לשתף את המידע, לכתוב תגובות, לפנות אליכם עם שאלות נוספות ובכלל לייצר אינטראקציה שתוביל בסופו של דבר למכירה.

אודות

מחפשים את המילים המדויקות? בואו נעשה את זה ביחד.

זה אני, אתם והמילים.

שירותי כתיבת תוכן לאתרים מתחיל באפיון מקצועי, להבנת ערכי המותג, הדרישות והציפיות. יחד נבנה שפה שמדברת לקהל היעד ומניעה לפעולה.

מאמרים אחרונים

עקבו

אני זמינה בשבילכם, תשאירו לי פרטים!