איך כותבים תוכן עם ChatGPT?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

בואו נדבר על המכונה שיכולה לכתוב במקומנו, זאת לתת לנו מידע ואפילו לייצר לנו סיפורים ושירים.  עד כמה היא יעילה ומה צריך לעשות כדי לכתוב תוכן יעיל באמצעות צ׳אט GPT? הכל כאן בכתבה.

 

הדעות לגבי צ׳אט GPT בהחלט חלוקות. ישנם כאלה (כותבים או בעלי עסקים) שיגידו שאף אחד לא באמת יכול להחליף כתיבה אנושית, ויש כאלה שיעשו בו שימוש לייעול עבודת הכתיבה שלהם ולקצר את הזמנים. כמובן שהכל בסופו של דבר עניין של צורך ואם אפשר לייעל את תצורת העבודה ולקבל רעיונות והשראות – אז למה לא.

 

אז מה זה הצ׳אט GPT שכל העולם מדבר עליו?

בסוף שנת 2022 הושק ChatGPT של חברת OpenAI ומאז נכנסו עוד כמה שחקני נשמה שכאלה לשוק. מדובר על צ׳אטבוט המבוסס על בינה מלאכותית (AI) שיודע לענות על שאלות שונות ולתת לנו מידע. למעשה, הצ׳אטבוט אומן באמצעות מאגר מידע המכיל כמות עצומה של מידע בטכנולוגיה למידה שאינה מפוקחת והוא מפיק ממנו תובנות ומספק מידע. תוך זמן קצר הצ׳אט צבר תאוצה, טלטל את עולם החינוך והאוניברסיטאות בעולם וצבר מעל 100 מיליון משתמשים.

 

איך מתחברים ל-ChatGPT?

פשוט מאוד, כותבים בגוגל ChatGPT, נכנסים לאתר ChatGPT, מתחברים עם מייל אישי או דרך חשבון המייל שלכם. מקלידים בשורת החיפוש את השאלה הרצויה ומקבלים תשובה, או לחלופין מבקשים מהצ׳אט שיכתוב לכם מאמר על נושא מסוים ומקבלים מאמר ברמת סבירה. כמובן שאפשר לשדרג את החשבון בתשלום ולקבל גרסה טובה יותר.

מה אפשר לכתוב עם צ׳אט GPT?

ואוו מלאאא דברים! כתבות לבלוג, כתיבת תוכן לאתר, שמות לעסקים, עבודות מחקר, טיפים, פוסטים לרשתות חברתיות, כותרות לכתבות, פתיח לסטוריטלינג, אודות חברה ועוד. חשוב לדעת שגם רעיון או תחילה של משהו יכול לעזור מאוד ומשם נוכל להמשיך לבד וכמובן לשדרג לפי מה שמתאים לנו.

 

אבל רגע, הקסם לא קורה מייד. יש כמה דברים שאתם צריכים לדעת…

 

כתבו בשפה ברורה ותמציתית המידע שאתם מבקשים

בשורת החיפוש חשוב מאוד לשמור על שפה ברורה ותמציתית כמה שניתן כדי לכוון את הצ׳אטבוט ולומר לו בדיוק מה אתם רוצים. בנוסף, הימנעו ממשפטים מורכבים מדי שעלולים להיות קשים להבנה, אלא שימרו על שפה פשוטה ככל הניתן.

 

הגדירו היטב מונחים טכניים

אם אתם מציגים מונחים טכניים או ז'רגון של תעשיה מסוימת, ספקו לצ׳אטבוט הסברים או הגדרות קצרות כדי להבטיח שגם מי שלא מכיר את הנושא יוכל לקבל את המידע בצורה מובנת. בדרך זו הצ׳אטבוט יוכל לתת לכם מידע הרבה יותר מדויק.

 

ציינו את הפתיחים שאתם מעוניינים

פעמים רבות שמים דגש עם התוכן עצמו, כלומר על הנושא ומפספסים את עניין הכותרות והפתיחים של המאמר. ההמלצה היא לבקש מ- ChatGPT רעיונות לכותרות וגם הקדמה משכנעת שתגרום לקוראים להסתקרן להיכנס פנימה.

 

בקשו דוגמאות, מחקרים, נתונים וכו׳

כדי להפוך את הכתבה שלכם למעניינת ושונה משל כולם, שלבו בטקסטים מחקרים, דוגמאות, נתונים, סטטיסטיקות, סטוריטלינג, קייסטאדי ועוד. ChatGPT מכיל מאגר עצום של מידע, הוא בטוח יידע לתת לכם בדיוק מה שאתם מבקשים ולשדרג לכם כל מאמר בקלות – אם רק תבקשו ממנו כמובן.

 

היו ברורים מאוד

בואו לא נשכח שמדובר בבוט, ולכן הקפידו מאוד לבקש בקשות ברורות והימנעו מבקשות מעורפלות כדי למנוע אי הבנה. ככל שתהיו ברורים יותר ותנסחו טוב יותר את הבקשה, תקבלו מידע הרבה יותר מדויק ומתאים לצרכים שלכם. לדוגמה בקשו שאלות ותשובות על נושא מסוים וכך הלאה.

 

קיבלתם את הטקסט? עוד לא סיימנו

 

התוכן המתקבל מ- ChatGPT לא תמיד ברור וזורם, ולכן מומלץ מאוד לערוך את הטקסטים ולא לעלות אותם כפי שהם וגם לבצע את הפעולות הבאות:

 

דייקו מידע מקצועי – חשוב להבין שגם לא תמיד המידע נכון ורלוונטי לקהל שלכם או לתקופה הנוכחית, ולכן כדאי לשפר ולדייק את המידע. לדוגמה חוקים שהשתנו, מגמות שחלפו וכך הלאה.

 

שמרו על מבנה הכתבה – חשוב מאוד לשמור על מבנה לוגי מסודר בכתבה, ולכן השתמשו בכותרות משנה, בולטים, חלוקה לפסקאות קטנו וכל מה שיסייע לפצל את המידע ולהקל על הקריאה וההבנה.

 

הכניסו טאצ׳ אנושי לתוכן – בואו לא נשכח שמדובר ברובוט, ולכן הזריקו לטקסט טאצ׳ אנושי כמו חוויות אישיות, אנקדוטות או סיפורים וכך התוכן יהפוך לאנושי ומעניין יותר.

 

שמרו על אמינות – הכניסו המלצות של לקוחות, תמונות, נתונים, קישור למקורות או כל מידע שיוכל להפוך את הטקס שלכם לאמין יותר וכך הוא ישרת את המטרה.

 

סיימו עם הנעה לפעולה – בתום הכתיבה, שלבו הנעה לפעולה ברורה לדוגמה לרכישת קורס, להשאיר פרטים, לינק למעקב ברשתות חברתיות וכך הלאה.

 

לסיום, ChatGPT יכול להיות מעולה למי שמחפש השראה לכתיבה, כתבות ברמה בסיסית (שצריך לערוך) וכו׳. הוא עדיין לא יכול להחליף כתיבה אנושית וודאי שלא בעברית, ולכן אני כאן כדי לכתוב בשבילכם תוכן אנושי ומקצועי, כזה שכל פיסת מידע תניע את הלקוח שלכם לפעולה.

 

אודות

מחפשים את המילים המדויקות? בואו נעשה את זה ביחד.

זה אני, אתם והמילים.

שירותי כתיבת תוכן לאתרים מתחיל באפיון מקצועי, להבנת ערכי המותג, הדרישות והציפיות. יחד נבנה שפה שמדברת לקהל היעד ומניעה לפעולה.

מאמרים אחרונים

עקבו

אני זמינה בשבילכם, תשאירו לי פרטים!