איך כותבים תוכן לעמוד הראשי באתר?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

העמוד הראשי של האתר הוא סוג של חלון ראווה, ממש ׳וולכאם׳ המאפשר לגולש להתרשם לכמה שניות ולהבין אם בא לו להמשיך לגלוש ולהשאיר פרטים או להמשיך לתוצאה הבאה בתור. ומכאן החשיבות המטורפת שלו. אז איך כותבים תוכן לעמוד הראשי באתר? מהם האזורים שדורשים יותר תשומת לב ואיך בונים משפך שיווקי מושלם? הכל כאן בכתבה.  

כתיבת תוכן שיווקי הפך לחיוני, ונראה כי בעלי אתרים מבינים זאת היטב. עליהם להשקיע בכתיבה מקצועית ואיכותית, על מנת להפוך כל גולש מתעניין ללקוח משלם ונאמן. חשבו על זה: כמה פעמים נכנסתם לאתר מעוצב ומזמין אך לא הבנתם במה מדובר, או בכלל מה הערך המוסף של נותן השירות? וודאי לא מעט פעמים. אתם בטח לא רוצים שזה יקרה באתר שלכם, ולכן הכתבה הזאת תגרום לכם להבין האם יש לכם טעויות קריטיות באתר.

חשוב להבין שגולשים אינם סלחנים ואם תוך 7 שניות הם לא הבינו במה מדובר או מה הערך שלכם, הם יעברו לאתר הבא ללא שם נקיפות מצפון. אז לפני שמתחילים קמפיין פרסום מכל סוג כמו קידום אורגני, קידום ממומן, קידום בפייסבוק או כל חשיפה אחרת, חשוב להשקיע מחשבה בכתיבת תוכן איכותי במיוחד בעמוד הבית כדי לאפשר לגולש להבין לאן הוא הגיע ולהציג לו את הבידול שלכם בצורה בולטת.

איך מאפיינים עמוד בית?

בתהליך בניית האתר, חשוב לתכנן את עמוד הבית, במיוחד לשים דגש על המבנה שלו. כיום, רוב האתרים בנויים על פלטפורמת וורדפרס המציעה מנעד תבניות, עם גמישות עיצובית מפתיעה. מה זה אומר? שניתן בקלות להוסיף אזורים שונים, לחלק למקטעים שונים שיאפשרו גלילה נוחה כלפי מטה בנייד או בנייח.

בעמוד הבית יש לנו אינספור אפשרויות עיצוב, הכל תלוי באופי האתר ובסוגי השירותים שהוא מציע לגולשים. לדוגמה ניתן לייצר עיצוב של מסכים מתחלפים (פלאש) במקטע הראשון, תצורת אייקונים עם טקסטים מתחת להבלטת הערכים, ריבועים ועליהם טקסטים המסביר על השירותים, חלוקה של קטעי טקסט ולצידם תמונות, אזורי צור קשר עם הנעה לפעולה ועוד. חשוב להשקיע בכל אזור שכזה, על מנת שכל אחד מהם יחזק את האמון של הגולש ויאפשר לו ליהנות מחוויית משתמש גבוהה.

כמה אזורים צריך להיות בעמוד הבית?

נזכיר שאזורים הם המקטעים הנמצאים בעמוד הבית כאשר גוללים כלפי מטה. מספר האזורים משתנה מאתר לאתר, אך הממוצע יעמוד על 7-10. האזורים יכולים להיות מקטע של משפט ראשי עם תמונה או סרטון המופעל ברגע שגולש נכנס לאתר, מקטע של שירותים המוצגים כריבועים עם קישור לעמוד הפנימי, אודות מקוצר על העסק עם קישור לאודות המורחב, תהליכי עבודה, המלצות של לקוחות, לוגואים של חברות ועוד.

ההמלצה היא לא לייצר יותר מידי אזורים, על מנת למקד את הגולש ולא לתת לו תחושה שהדף לא נגמר. כתיבת תוכן בעמוד הבית צריכה להיות קצרה וממוקדת מאוד, אך אם תרצו להרחיב על שירות מסוים תמיד אפשר להוסיף "קרא עוד" ולהפנות את הגולש לדף פנימי מפורט יותר. בדרך זו הגולש יוכל לבחור איזה שירות מעניין אותו ולהמשיך הלאה לקרוא בעמוד הפנימי וליצור קשר עם נותן השירות.

בואו נתחיל לייצר מבנה של עמוד הבית

בחרתי לכם מבנה גנרי, כמובן שהוא יכול להשתנות בהתאם לאופי האתר. המבנה המסוים שבחרתי מיועד לתת לכם כיוון מסוים, על מנת שתוכלו להתחיל בבניית מבנה נכון לעמוד הבית, ולאחר מכן להתחיל בכתיבת תוכן לכל עמודי האתר.

התחילו במשפט וולכאם, נעים להכיר

המשפט הראשי הוא החשוב ביותר, וליתר דיוק הוא הגורלי. הוא חייב להיות ברור ולא מתוחכם מידי. ניתן לדמות אותו לשלט של משרד או חנות מכירה שמציגים את לוגו החברה ואולי גם חלון ראווה או אלמנטים המציגים מה העסק עושה. לדוגמה, אם אנחנו בכניסה למשרד עורכי דין מפונפן, המבואה חייבת להיות מפוארת ולשדר שאכן הגענו למשרד מוביל בתחומו. מובן שאם לא יהיה לוגו מרשים או דלפק מעוצב, לא נוכל לדעת שהמשרד אכן יוקרתי ומרשים. כך גם לגבי המשפט הראשי של האתר, עלינו להציג לגולש לאן הוא הגיע בצורה מרשימה.

מובן שאם תרצו לשלב קופי מדליק, אפשר לחזק את המשפט הראשי עם משפט משני קצת יותר מתוחכם. בכל מקרה, הקפידו להיות ברורים ולהסביר לגולש ממש בכמה מילים בודדות לאן הוא הגיע. לאחר שהגולש יבין שהגיע למקום הנכון, הוא יקרא את המידע , יתרשם וישאיר פרטים ליצירת קשר.

לקריאת כתבה: איך בוחרים משפט פתיחה לעמוד הבית?

 

ממשיכים עם כתיבת שירותי החברה

אחרי שהגולש הבין היטב לאן הוא הגיע, זה הזמן להציג לו את השירותים או המוצרים שלכם. בשלב זה הגולש רוצה להבין האם העסק שלכם יכול לספק את השירות שחיפש. לדוגמה, אתר העוסק בשירותי מחשוב לעסקים, יכתוב בשירותים 'שירותי מחשוב״, ״התאמת פתרונות אבטחת מידע״ וכך הלאה. את השירותים תוכלו להציג בעמוד הבית בצורה של ריבועים, או כל שירות במקטע ולצידו תמונה. אפשר גם לכתוב בכמה מילים על השירות הניתן, עם הפנייה לקרא עוד לעמוד הפנימי המפרט קצת יותר על השירות.

כתיבת אודות חברה: מי אתם בכלל?

חשוב מאוד לומר לגולש מי אתם ומה החברה שלכם מספקת. שלבו בעמוד הבית מקטע של אודות מקוצר עם קישור לעמוד אודות מורחב יותר. כדאי לכתוב גם מה מיוחד בחברה שלכם, על הצוות, הבידול שלכם וכו׳. אני ממליצה תמיד לשים בעמוד הבית תמונה של בעל העסק או העובדים, במיוחד אם מדובר על עסק ממקצועות חופשיים כמו עו"ד, רואה חשבון, יועץ פיננסי, כותבי תוכן וכו'. גולשים אוהבים להסתכל בעיניים ולראות מי עתיד לתת להם שירות.

לקריאת כתבה: איך כותבים אודות חברה?

יצירת בידול עסקי

בידול עסקי הוא חשוב מאוד ליצירת אמון והגדלת יחס ההמרה באתר, ולכן כדאי לעשות את זה בצורה חכמה. רק נזכיר שכיום גולשים מרפרפים עם העיניים על עמוד הבית, ולכן אייקונים עם טקסט קצר יגרמו לגולש לעצור ולקרוא במהירות את התוכן שכתוב מתחת האייקונים. אפשר למשל לשים אייקונים קטנים או בולטים המציינים את היתרונות של העסק הבאתי כאן כמה דוגמאות, אבל כמובן שכדאי להפגין קצת יותר יצירתיות:

  • שירות 24/7
  • משלוח מהיר
  • שקיפות מלאה בכל פרויקט
  • ניסיון של שני עשורים
  • יחס אישי לאורך כל הדרך
  • ליווי העסקה על ידי עו"ד (במקרה של השקעות)
  • אחריות מלאה על כל עבודה
  • שימוש בחומרי גלם איכותיים
  • ועוד

שילוב סרטונים ותמונות אותנטיות בעמוד הבית

אני ממליצה מאוד לשלב בעמוד הבית תמונה או סרטון, שיכולים להיות הצגה עצמית של בעל העסק, או סרטון אנימציה המסביר על המוצר או השירות שלכם. תמונות וסרטונים מעלים את יחס ההמרה ומאפשרים לגולש להתרשם מאדם מסוים או ממשהו אמיתי. אני ממליצה ללכת לצלם מקצועי שיצלם אתכם בזווית מחמיאה.

משפטי הנעה לפעולה

משפטי הנעה לפעולה הם קריטיים להגדלת יחס ההמרה, ולכן מומלץ לשים אותם בכמה מקטעים בעמוד הבית. תוכלו לשים גם טופס צור קשר או כפתור לרכישה או להתקשרות מהירה ואפילו כפתור ליצירת קשר בווטצאפ. אפשר גם לתת הנחה מסוימת כדי שתפתה את הגולש להשאיר פרטים כמו "השאר פרטים וקבל 5% הנחה…" וכו׳.

לסיכום, עמוד הבית הוא הלב הפועם והמרכזי של האתר, זה שיקבל באהבה את הגולשים ויסביר להם לאן הם הגיעו. הוא יכול לקדם פלאים את המכירה, אך יכול גם להרוס אותה אם הדף לא יהיה מובן ולא מניע לפעולה.

אז רגע לפני שאתם מתחילים קמפיינים שיווקיים, בדקו את מבנה עמוד הבית וחשבו האם הטקסט מובן, האם הוא לא ארוך מידי, האם החלוקה של עמוד הבית נכונה, האם יש כפתורי הנעה לפעולה ובכלל איך חוויית הגלישה באתר שלכם.

אודות

מחפשים את המילים המדויקות? בואו נעשה את זה ביחד.

זה אני, אתם והמילים.

שירותי כתיבת תוכן לאתרים מתחיל באפיון מקצועי, להבנת ערכי המותג, הדרישות והציפיות. יחד נבנה שפה שמדברת לקהל היעד ומניעה לפעולה.

מאמרים אחרונים

עקבו

אני זמינה בשבילכם, תשאירו לי פרטים!