משפט הפתיחה הראשון באתר, איך לעזאזל בוחרים אותו?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

אז בניתם אתר מרשים, שמתם בו תמונות מהממות, אבל רגע, מה תכתבו במשפט הראשון, המשפט שיספר לגולש בשניות הראשונות לאן הוא הגיע? נראה כי זהו המשפט הגורלי והכי קשה לבחירה. כן, גם לי ככתבת תוכן היה קשה למצוא משפט מנצח לאתר שלי. אז אחרי שהחלפתי כמה וכמה משפטים (לפחות 20 פעמים) ושיגעתי אין ספור אנשים שיתנו לי חוות דעת נשארתי וכנראה אשאר לנצח עם "טוב שהגעת. מה לכתוב לך?".

לרוב, המשפט הראשון באתר נמצא על גבי התמונה הראשית באתרים מתקדמים, והוא למעשה המלל הראשון שהלקוח נתקל בו. כעבור 3 שניות הגולש יחליט אם הוא הגיע למקום הנכון, ועליו להמשיך לגלול כדי לראות אם השירותים של העסק מעניינים אותו, או פשוט לצאת החוצה ללא נקיפות מצפון. ולכן חברים, המשפט הזה לא פחות חשוב מעיצוב ונראות האתר ומכתיבה שיווקית.

כדי שתוכלו לבחור משפט מנצח, הבאתי בפניכם כמה דוגמאות וגם קצת סיפורים מחדר העבודה שלי על לקוחות, יאללה, תיהנו!

המשפט הסולידי

הסולידי מעט מזכיר לנו את הסלוגן של בנק הפועלים – אישי. אנושי. טכנולוגי. הסלוגן המושלם מדבר בדיוק על המהפכה בתחום הדיגיטל, אולם הוא מעביר מסר של למרות שאנו טכנולוגיים, אנו עדיין אנושיים ומעניקים יחס אישי – לייק ובגדול! המשפט נתן לי השראה, פשוט לקחת כמה מילים המסכמות את פעילות העסק או את החוזקות שלו כדי להעביר מסר ברור לגולש, שאומר לו בדיוק מה הוא אמור לקבל. דוגמא מצוינת היא חברה ליזמות ונדל"ן שרצתה להעביר מסר ממוקד לגולש, שאומר לו בדיוק מה הוא יכול למצוא באתר, ומצד שני את השותפות של בעלי העסק בכל פרויקט.

דוגמא נוספת היא – אולם אירועים שרצה להדגיש את החוויה הייחודית שלו, את המרחב והקולינריה המשובחת במשפט אחד שאומר הכל.

המשפט המתוחכם

המשפט הראשון באתר, זה שמדבר ללקוח ואומר לו לאן הוא הגיע, חייב להיות ברור ולא מסובך, אולם אפשר להיות מעט מתוחכמים ועדיין להעביר מסר חד שהלקוח יבין ממנו הרבה. אז הבאתי לכם דוגמא נהדרת למשפט פתיחה מתוחכם. אלמוג ואורי הבעלים של SEO-VIP חברה לקידום אתרים רצו משפט מתוחכם, הם הציבו לי אתגר מעניין עם תמונה לא שגרתית מצד אחד המשפט חייב להסביר לגולש מה החברה מציעה, ומצד שני, המשפט חייב להתאים לתמונה. אז אחרי כמה ניסיונות, זה מה שיצא – "תחזיקו חזק – האתר שלכם ממריא לדף הראשון". ללא ספק המשפט משתלב נהדר עם התמונה ומעביר מסר חד וברור.

משפט פתיחה – SEO-VIP

דוגמא נוספת היא דף נחיתה שכתבתי לחברת DOGPS המשווקת GPS לכלבים. הם חיפשו משפט שילכוד את תשומת ליבם של בעלי כלבים, לגעת בנקודה רגישה כדי לאפשר להם להבין את חשיבות המוצר שלהם, ולכן בחרתי לכתוב להם –  "עצור! איפה הכלב שלך?".

המשפט הישיר

אין כמו לדבר ישירות לגולש ולומר לו מה אתם רוצים להציע לו. פעמים רבות אני נתקלת באתרים המציעים שני שירותים דומים, אך שונים מבחינת הקונספט ולכן אני ממליצה לבעל האתר לתת לגולש את האופציות כבר בראשית הדף. ניקח לדוגמא, חברת Wobily המציעה פלטפורמה מוכנה לבניית חנות וירטואלית באופן עצמאי, וגם אפשרות לבניית חנות מ-0 באמצעות צוות מומחים. כדי לא לסבך את הגולש, קודם אמרנו לו שכאן הוא יוכל למצוא חנות וירטואלית, ולאחר מכן הוא יכול לבחור כבר בראשית הדף במה הוא מתעניין באמצעות הכוונה של כפתורים.

משפט פתיחה – Wobily

לסיכום, לכאורה נראה כי מדובר במשפט פשוט, אולם תנסו להיכנס לאתר שיש בו רק תמונה ללא שום מסר, תגלו מייד כי הגולש אינו מבין מה עליו לעשות ומה אתם מציעים לו. דבר נוסף שחשוב לזכור, להשאיר מספר טלפון או צור קשר, להניע לפעולה עם מיקרו קופי ולשדר בדיוק את מי שאתם.

אודות

מחפשים את המילים המדויקות? בואו נעשה את זה ביחד.

זה אני, אתם והמילים.

שירותי כתיבת תוכן לאתרים מתחיל באפיון מקצועי, להבנת ערכי המותג, הדרישות והציפיות. יחד נבנה שפה שמדברת לקהל היעד ומניעה לפעולה.

מאמרים אחרונים

עקבו

אני זמינה בשבילכם, תשאירו לי פרטים!