עושים סדר: אלה המקומות שחייבים להשקיע בכתיבת תוכן שיווקי באתר

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

אז בניתם אתר אינטרנט מרשים, מעוצב טיפ טופ וכזה שמציג בצורה הטובה ביותר את השירותים או המוצרים שהעסק מספק, אבל מה עם כתיבת תוכן שיווקי? האם המסרים באמת מתאימים לקהל היעד? האם המסר ברור לגולש? מניע לפעולה? בואו נראה.

בתקופה האחרונה כ- 35% עסקים עברו לדיגיטל, כך עולה לפחות מהנתונים, אבל לדעתי אפילו יותר. רבים הבינו שתרבות הצריכה עברה לאונליין עקב הסגרים שיצר הוירוס המטורלל ובכלל כולם הבינו שזה לא כזה נורא לרכוש מוצרים ושירותים אונליין. כל אלה יצרו גל של בניית אתרים, חנויות מסחר ומערכות טפסים חכמות שמאפשרות לנו לבצע כמעט כל דבר בלחיצת כפתור.

ואם כבר דיברנו על לחיצת כפתור, השלב הבא הוא לבדוק האם באמת הגולש הבין שמדובר על שירותים שניתן לצרוך בקליק… ייתכן כי לנו כבעלי עסקים הכל מובן, הרי מדובר בבייבי שלנו ואנחנו חיים ונושמים את המוצר, אך בשורה תחתונה לא בטוח שהגולש הבין את המסר, או בכלל את היתרונות של המוצר או השירות שלנו.

כתיבה שיווקית היא כמו דיילת מכירות!

חשוב להבין – כתיבת תוכן היא למעשה סוג של דייל או דיילת מכירות בכניסה לכנס, שתפקידם לנווט את הגולשים באתר ולאפשר להם להבין לאן הם הגיעו ומה עליהם לעשות. אם הדיילים שבחרנו יהיו בינוניים, או לא ידעו במה הכנס עוסק, סביר להניח שהאורחים יהיו פחות מרוצים ויחפשו את עצמם. כך גם האתר שלנו. אם לא נשקיע בכתיבה שיווקית שתנווט את הגולשים שלנו, הם ייצאו החוצה ללא שום נקיפות מצפון.

הכירו את מבחן דודה רחל

כתיבה שיווקית חייבת להיות בגובה העיניים וכזאת שמובנת לכולם, ובמיוחד לקהל היעד של המוצר שיכול להיות קהל יעד כללי, נשים, צעירים, בני 60+ וכו'. אני תמיד אומרת ללקוחות שלי – אם דודה רחל, כלומר מישהי בת 60+ קוראת את הטקסט ולאחר כמה שניות מבינה במה החברה עוסקת, זה אומר שהכתיבה שלכם טובה. אם היא שואלת שאלות, או לא הצליחה להבין כי המילים גבוהות, כי חסר מידע וכו', הטקסט לא טוב. זה בעצם המבחן האמיתי של הטקסט באתר שלכם.

אז אילו מקומות באתר דורשים התייחסות יתרה לטקסטים?

#עמוד הבית

עמוד הבית האו הוולכאם, סוג של רושם ראשוני, ואיך שאומרים "אין הזדמנות שנייה לרושם ראשוני". חשוב להבין שכ- 70% מהגולשים יסתפקו בטקסט שמופיע בעמוד הבית ורק אם משהו באמת יעניין אותם כמו שירות מסוים או לקרוא יותר על החברה, הם יעברו לדף הפנימי. בדף זה עלינו להשקיע, אך בטוב טעם ולא טקסט ארוך מידי, על מנת שגולש יוכל להבין כמה שיותר מהר במה החברה עוסקת והאם השירותים או המוצרים מתאימים לו.

#אודות החברה

אודות הוא הלב של החברה, זה שמספר בצורה סיפורית מיהי החברה, מה האג'נדה שלה, מה היא מספקת, מי הקים אותה וכו'. חשוב להבין שאת אודות החברה קוראים שני סוגים של גולשים: מי שמעוניין לעשות אתכם עסקים או מי שרוצה לעבוד בחברה, ולכן עלינו לתת את כל המידע הרלוונטי שישפיע על ההחלטה של הגולש. אודות החברה חייב להכיל כמה פרטים חשובים:

  • מי הקים את החברה
  • שנת ההקמה
  • אג'נדה
  • שירותי החברה (במשפט)
  • מידע על הצוות
  • בידול מסוים שלה

#מידע בדפים הפנימיים

דפים פנימיים הם למעשה פירוט על שירותי החברה. כאן אין כללים מסוימים, אך חשוב מאוד לתת מידע מפורט ולא מידע אינפורמטיבי כללי. בדרך כלל אני ממליצה ללקוחות לכתוב מה הלקוח מקבל במסגרת השירות, מהם שלבי העבודה של החברה, מתודות, תהליכים, בידול של השירות ביחס למתחרים וכל מידע רלוונטי שנותנים בשיחת מכירה.

#ניהול בלוג באתר

כתיבת תוכן לבלוג באתר נועדה לכמה מטרות: כדי לתת מידע מקצועי לגולשים שכבר נמצאים באתר וודאי צמאים למידע מקצועי וגם כדי לקדם את האתר בגוגל לפי מילות תפתח רלוונטיות. בלוג מעולה לכל תחום ומאפשרת לגולשים להישאר עוד קצת באתר ולקבל מידע, הרי כל מידע שתתנו לגולש, יחזק את הרצון שלו לעשות אתכם עסקים, ולכן אני ממליצה מאוד לנהל בלוג ולעלות לפחות כתבה בחודש כדי לייצר תנועה.

#צור קשר מקורי

צור קשר נשמע כמו דף פשוט, אך גם כאן עלינו גם לספק את כל המידע הרלוונטי על החברה כמו טלפון, מייל, כתובת, אולי מפה להגעה, שעות פעילות וכו'. ועוד משהו, אפשר להיות יצירתיים ולכתוב כמה מילים שהם מעבר ל "תבואו לפגישה, הקפה עלינו". כמובן שכל חברה לפי תחום הפעילות שלה, אבל בהחלט אפשר להבריק עם משפט מקורי שייתן לגולש את החשק להשאיר פרטים.

ולסיום, אז הנה לכם כל המקומות באתר שבהם שווה להשקיע בכתיבת תוכן שיווקי. אבל כמו שאתם יודעים, התוכן הוא המלך, אבל היצירתיות היא המלכה. עליכם להשקיע כדי לייצר תוכן יצירתי ומקורי, ולא כזה שיש לכל המתחרים. עוד דבר, חשוב להתאים את השפה לקהל היעד שלכם ולוודא שהמסרים מועברים בצורה נכונה וברורה.

בהצלחה! צריכים כיוון? אתם מוזמנים להשאיר לי הודעה ונדבר!

קצת עליי…

אני אתי דהאן, מומחית לכתיבה אסטרטגית שיווקית, אישה של מילים ויודעת איך להפוך נושא (גם משעמם) לסוחף ומעניין. אני מעל 8 שנים מנהלת מערכי תוכן ללקוחות שלי, החל מכתיבה שיווקית לאתרים, ניהול בלוג וכתיבה מכירתית לדפי נחיתה.

 

 

 

 

 

אודות

מחפשים את המילים המדויקות? בואו נעשה את זה ביחד.

זה אני, אתם והמילים.

שירותי כתיבת תוכן לאתרים מתחיל באפיון מקצועי, להבנת ערכי המותג, הדרישות והציפיות. יחד נבנה שפה שמדברת לקהל היעד ומניעה לפעולה.

מאמרים אחרונים

עקבו

אני זמינה בשבילכם, תשאירו לי פרטים!