מה ההבדל בין כתיבת תוכן לדף נחיתה לבין כתיבה לאתר?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
תמונה של תוכן בדף נחיתה.

הרבה פעמים לקוחות בתחילת דרכם באים אליי עם דילמה, האם לבנות דף נחיתה, אתר עם דף אחד (One Pager) או לבנות אתר אינטרנט מלא. השיקול לרוב נובע מעלויות, חוסר ידע ורצון שיהיה ׳משהו׳ ברשת אבל לא באמת יודעים מה. אם גם אתם מתלבטים בין בניית דף נחיתה לבין בניית אתר אינטרנט, הנה לכם כל ההבדלים בין השניים.

 

הגישה של כתיבת תוכן לדף נחיתה וכתיבה לאתר שונה לגמרי מבחינת מטרות, למרות ששניהם דורשים יצירת אסטרטגיית תוכן רחבה שתוביל אל המטרה. אני תמיד אומרת ללקוחות שלי, זו לא הכמות של המילים אלא תוצאה שתרצו לקבל, ממש כמו במקרה הזה – מה המטרה שתרצו להשיג, האם נראות מרשימה או אתר תדמיתי שיעשה את העבודה.

 

רגע, בואו נראה מה האופציות ומה כל אחת מהן

 

בניית אתר אינטרנט

אתר אינטרנט מורכב מכמה דפים, לרוב מעמוד הבית, אודות, דפי שירות או מוצרים במקרה של חנות מסחר, כתבות לבלוג, תיק עבודות ועוד. כתיבת תוכן לאתר אינטרנט מן הסתם תהיה רחבה יותר ותכיל בניית שפה לכלל העמודים באתר, קופי, כפתורי הנעה לפעולה ועוד. את אתר האינטרנט ניתן לקדם אורגני, וזאת בניגוד לדפי נחיתה.

בניית דף נחיתה

דף נחיתה נקרא כך כי הגולש נוחת לדף, הוא יגיע אליו מקמפיין ברשתות חברתיות, מגוגל, ניוזלטר, באנרים וכו׳. דף נחיתה יעיל למכירת שירות או מוצר מסוים, לדוגמה שיווק קורס, הזמנה לוובינר, מכירה של מוצר מסוים וכך הלאה.

בניית One Pager

זהו אתר עם דף אחד בלבד שמרכז את השירותים של העסק. מצד אחד הוא לא אתר עם דפים פנימיים שמפרטים על שירותי העסק, ומצד שני הוא לא דף נחיתה, כיוון שהוא לא מיועד לשיווק מוצר או שירות אחד. הוא יתאים לעסקים שלא מעוניינים להשקיע באתר, אך מעוניינים בנראות סולידית ברשת.

אחרי שהבנו מהן האופציות הקיימות, נסביר מה ההבדל בניהן מבחינת מטרות, סגנון הכתיבה, קידום אורגני וכו׳.

 

המטרה הפציפית של כל אחד מהם

המטרה העיקרית של דף נחיתה היא להמיר מבקרים ללידים או ללקוחות משלמים. לרוב הוא מתמקד בפעולה ספציפית שנרצה שהקורא יבצע כמו מילוי טופס, ביצוע רכישה או הרשמה לשירות מסוים. זו הסיבה שהתוכן יהיה בו מאוד מכירתי ומניע לפעולה, ופחות תדמיתי כפי שנהוג באתרי אינטרנט.

 

לעומת זאת, באתר אינטרנט, התוכן משרת מגוון מטרות כמו מתן מידע אינפורמטיבי על שירותים מסוימים ועל העסק, בניית מודעות למותג והתרשמות מקיפה על העסק והערכים שלו. אמנם ההמרה עדיין חשובה באתר אינטרנט, אך לרוב התוכן לא יהיה מניע לפעולה בצורה מורגשת כמו במקרה של דף נחיתה.

 

מיקוד מבחינת מסרים

תוכן בדף נחיתה יהיה ממוקד מאוד במוצר, שירות או יכיל הצעה מסוימת אחת. הוא חייב להיות תמציתי, משכנע, ולעודד פעולה מיידית של הגולש. זו הסיבה שיש לקצר כמה שיותר במילים, שהרי תוכן ארוך יעייף את הקורא ולא יגרום לו להשאיר פרטים.

 

לעומת זאת, תוכן לאתר אינטרנט יהיה הרבה יותר ארוך, יכסה מגוון נושאים הקשורים לעסק ויספק תמונה רחבה יותר מבחינת ערכי העסק, המומחיות של החברה בתעשייה, מידע על הבעלים, סטוריטלינג, תהליכי עבודה, מאמרים מקצועיים ועוד.

 

קריאה לפעולה (CTA)

לדף נחיתה חייב להיות קריאה אחת וברורה לפעולה. התוכן נועד להדריך את המבקרים לבצע פעולה ספציפית, כאשר כל הסחת דעת אחרת עלולה להוציא אותם מפוקוס, ולכן חשוב מאוד להתמקד בהנעה לפעולה ובעיקר בתוכן קצר וממוקד. זכרו, במקרה של דף נחיתה less is more, ולכן הקפידו על טקסטים קצרים ומוכוונים מטרה.

 

לעומת זאת, כאשר ניגשים לתהליך כתיבת תוכן לאתר אינטרנט, לא כל הדפים יהיו מכירתיים ולא יכילו הנעה לפעולה ספציפית. לאתר עשויות להיות מטרות שונות, ולכן הקריאה לפעולה יכולה להשתנות בין חלקים ודפים שונים. לדוגמה, עמוד אודות החברה לא יכול להיות מכירתי, אך ישנם מקרים בהם דפים פנימיים שנועדו למכור שירות מסוים כן אמורים להיות מכירתיים, אבל זה לא חובה.

 

האורך של הטקסט כן קובע

התוכן בדף נחיתה לרוב יהיה קצר יותר וענייני מטרתו ללכוד את תשומת ליבו של הגולש במהירות ולהעביר מידע מרכזי בצורה תמציתית כדי שיעשה את הפעולה הרצויה כמו השארת פרטים, הרשמה, שליחת הודעת ווטצאפ, רכישה וכו׳. אומנם התוכן קצר, אך אל תתבלבלו, קשה יותר לכתוב תוכן קשר מאשר תוכן ארוך.

 

באתר אינטרנט, התוכן יכול להיות ארוך יותר. תוכלו לספק בדפי השירותים או בקטגוריית מאמרים – מידע מעמיק על היבטים שונים של העסק. לדוגמה פירוט על תהליכים שהלקוח עובר, סיפור חברה, פוסטים לבלוג, תיאורי מוצרים ועוד.

 

שיקולי קידום אורגני (SEO)

קידום אתרים בדף נחיתה מותאם לרוב למילות מפתח ספציפיות הקשורות להצעה או למוצר המקודמים. קשה מאוד עד בלתי אפשרי לקדם אורגני דף נחיתה, מכיוון שקשה לגוגל לקרוא אותו, ולכן אם אתם מתכננים קידום אורגני, העדיפו לבנות אתר אינטרנט. בכל מקרה תוכלו לקדם דף נחיתה בקידום ממומן.

 

באתר אינטרנט, קידום אתרים יהיה אפשרי וניתן יהיה לקדם מגוון רחב יותר של מילות מפתח ונושאים הרלוונטיים לעסק, כך שתוכלו לקבל חשיפה גדולה ללא עלויות גבוהות של קידום ממומן.

 

עיצוב חזותי מרשים

תוכן בדף נחיתה משולב באופן טבעי עם העיצוב, כדי ליצור חוויית גלישה ידידותית ומראה ויזואלי מושך המנחה את הגולש לבצע את הפעולה הרצויה. כמובן שאין גבול לעיצוב, אבל עדיין מדובר על דף אחד, ולכן עליו להיות סולידי.

 

באתר אינטרנט אין גבול לעיצוב, התוכן יכול להתפזר על פני דפים רבים וחלקים שונים עם אלמנטים עיצוביים שונים. כמובן שגם מבחינת רושם, אתר תדמיתי עושה את עבודה ומאפשר לגולשים להסתובב באתר, לקרוא ולהתרשם מכל המידע שתתנו לו לפני שהוא הופך להיות לקוח משלם.

 

תכל׳ס, אז מה כדאי?

אם אתם מתכוונים לשווק מוצר אחד, לכו על דף נחיתה שיציג בצורה מרשימה את השירות שלכם, אם אתם רוצים אתר אבל מוגבלים בתקציב – לכו על One Pager. אם אתם רוצים נוכחות מרשימה ברשת ויש לכם תקציב לאתר אינטרנט – אל תחשבו פעמיים. אתר אינטרנט תמיד ירשים יותר את הגולשים ויאפשר להם לקבל את כל המידע שהם צריכים כדי להפוך ללקוחות משלמים.

אודות

מחפשים את המילים המדויקות? בואו נעשה את זה ביחד.

זה אני, אתם והמילים.

שירותי כתיבת תוכן לאתרים מתחיל באפיון מקצועי, להבנת ערכי המותג, הדרישות והציפיות. יחד נבנה שפה שמדברת לקהל היעד ומניעה לפעולה.

מאמרים אחרונים

עקבו

אני זמינה בשבילכם, תשאירו לי פרטים!