כתיבת תוכן לניהול מוניטין ברשת: דוגמאות והסברים מעולים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

רשת האינטרנט הביאה לא מעט יתרונות, במיוחד למיליארדי צרכנים ועסקים ברחבי העולם המחפשים מידע. עם זאת, הצד האפל של רשת האינטרנט הוא האיזכורים השליליים כמו ביקורות, כתבות פוגעניות וכו׳, העלולות לגרום לנזק ממשי לעסקים וארגונים.

הפתרון לדחיקת האזכורים השליליים הללו הוא ניהול מוניטין, שזהו שירות המאפשר לדחוק את האזכורים השליליים לאחור, ופשוט במקומם לקדם כתבות חיוביות על העסק או על הארגון.

כתיבת תוכן לניהול מוניטין – למה זה חשוב?

אם לאדם או לחברה יש אזכור שלילי ברשת, הדבר יכול לפגוע בהם קשות. כיום אם נרצה לרכוש דבר מה, אפילו מוצר או בכלל לעבוד עם אדם/חברה, דבר ראשון נפנה למנוע החיפוש של גוגל, נבצע חיפוש ונקרא ביקורות. זה יכול להיות למסעדה שתרצה לסעוד בה, לבית מלון שנרצה לנפוש בו, יועצת זוגית שנרצה להגיע אליה לטיפול, עו״ד שנרצה לקבל ממנו שירות וכך הלאה.

אגב, הדבר נפוץ גם בדייטים. בכל אופן כשאני הייתי בתקופת הרווקות, אין סיכוי שהייתי יוצאת לדייט עם מישהו שלא ״חפרתי״ עליו ברשת. מובן שאם נראה אזכור שלילי על אדם או עסק שנרצה לייצר איתו קשרים עסקיים או חברתיים, סביר להניח שברגע זה מערכת היחסים תסתיים למרות שאולי היא בכלל לא התחילה.

אז מה זה שירות ניהול מוניטין?

ראשית, נאמר שאת השירות ניהול מוניטין תמצאו אצל מקדמי אתרים המתמחים בקידום אורגני או בחברות ייעודיות העוסקות בתחום זה, ויש לא מעט כאלה, רק כמובן שכדאי לבחור בחברות מנוסות כדי להגיע לתוצאות טובות. שירות ניהול מוניטין מיועד לאנשים, חברות ואפילו לארגוני ענק שיש להם אזכור שלילי ברשת, וברצונם לדחות את האזכור לאחור, כך שגולשים לא יגיעו לתוצאות השליליות.

איך מעלימים ביקורת שלילית ברשת?

נציין שאי אפשר ״להעלים״ מידע שלילי מהרשת, גם לא על ידי פנייה לגוגל, וודאי אם הביקורת או המידע השלילי הגיע מאתר חזק כמו אתר חדשות. כדי לדחוק את האזכורים השליליים, יש צורך בכתיבת כתבות תוכן עיתונאיות והעלאתן לאתרים כמו אתרי חדשות, פורטלים ובלוגים חזקים שלגוגל יהיה אינטרס לקדם אותם לראש תוצאות החיפוש. ככל שתהיינה יותר כתבות עיתונאיות איכותיות ברשת ובדגש על מילת המפתח שהגולש מחפש ומגיע לתוצאה השלילית, כך הסיכוי לדחוק את המידע השלילי הרחק לדף השני והשלישי של גוגל יהיה גבוהה יותר.

ועכשיו… איזה כתבות כותבים לניהול מוניטין?

ברוב המקרים, בפרויקטים של ניהול מוניטין אני מקבלת דרישה לכתיבת 10-15 כתבות לפחות ולעיתים גם יותר. המטרה היא לייצר כתבות יח״צ עיתונאיות שיכולות להיות כתבות תדמית או כתבות עיתונאיות – כאילו אני מראיינת את בעל העסק. במקרה זה, תלוי איזה ביטוי נתפס כשלילי במנוע החיפוש, האם שם העסק או שם הבעלים. אסביר.

נניח שיצאה כתבה שלילית על בעל חברה בתחום הפיננסים שלצורך דוגמה לחברה שלו קראים ״ישראלים״ ולבעל החברה קוראים ״ישראל ישראלי״. כאשר כותבים את שמו במנוע החיפוש של גוגל – מגיעים לכתבה השלילית שברצוננו ״להעלים״. טוב לא בדיוק להעלים כי אמרנו שאי אפשר, אבל לדחוק עמוק לאחור בתוצאות החיפוש.

במקרה זה, עליי להתמקד בביטוי ״ישראל ישראלי״ ולשלב אותו בכתבות. אופציה נוספת היא, שהכתבה השלילית נעשתה על של החברה, ואז עליי להתמקד בביטוי ״ישראלים״ שהוא שם החברה בהתאם לדוגמה שנתתי. כמובן שבמקרים רבים האזכור השלילי יהיה גם וגם, כלומר גם על הבעלים וגם על החברה ועיתים גם על השותפים שלו ואז זה קרנבל של ממש, אבל עדיין יש מה לעשות עם זה.

איפה לשלב את הביטויים בכתבה?

הביטויים הם המילים להם יש אזכור שלילי, כמו בדוגמה שנתתי ״ישראל ישראלי״ או שם חברת הפיננסים שלו ״ישראלים״. את הביטויים אני ממליצה לשלב בתוך הכתבה לפחות 3-4 פעמים ומומלץ גם לכתוב את הביטוי בכותרת לפחות בכמה מן הכתבות. בדרך כלל אני כותבת כתבות תדמיתיות על החברה ומזכירה את שם הבעלים וגם את שם החברה בתוך הכתבה.

אופציה נוספת היא כתבת ראיון. נחזור לדוגמה של חברת ״ישראלים״ העוסקת בפיננסים״, אני יכולה לתקוף לדוגמה משהו שקרה בתחום כמו רפורמה בתחום שוק ההון, ואז הלקוח שלי מביע את דעתו על הרפורמה. כתבות כאלה הן קלאסיות לניהול מוניטין, כיוון שאני יכולה להזכיר את שם הלקוח שלי ואת החברה שלו כמה פעמים באופן טבעי, כמו ״לדברי ישראל ישראלי הבעלים והמנכ״ל של חברת ישראלים…״ וכך הלאה. כמובן שאני יכולה לצטט את שמו כמה פעמים ובאמת לתת מידע עם ערך כדי שגוגל ירצה לקדם אותו.

אם גם אתם נתקלתם באזכור שלילי על שמכם ברשת, תדעו שיש מה לעשות עם זה. אשמח לכתוב בשבילכם כתבות עיתונאיות לניהול מוניטין כדי להעלים את האזכורים השליליים.

אהה… ואני עושה את זה כבר 8 שנים, אז תהיו בטוחים שתקבלו תדמית סופר חיובית ברשת.

נשתמע, אתי

אודות

מחפשים את המילים המדויקות? בואו נעשה את זה ביחד.

זה אני, אתם והמילים.

שירותי כתיבת תוכן לאתרים מתחיל באפיון מקצועי, להבנת ערכי המותג, הדרישות והציפיות. יחד נבנה שפה שמדברת לקהל היעד ומניעה לפעולה.

מאמרים אחרונים

עקבו

אני זמינה בשבילכם, תשאירו לי פרטים!