זירת התוכן מתחממת: חיבור אנושי בעולם וירטואלי

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

דקה לפני שנקבל מבול של טרנדים וטיפים לשנת 2018, ואולי עוד כמה מדריכים נהדרים שישנו לנו את החיים, בואו נעצור לרגע ואולי נבין שהגיע הזמן לומר די. הרשת מוצפת טיפים ומדריכים לכל דבר, אפילו מדריך לגזיזת ציפורניים, ממש כך. 400 מילים מה זה מגניבות, ובסוף הכתבה "הכותבת היא לימור ממכון קוסמטיקה 'לימור סטייל'".

אז רגע לפני שתשבו לכתוב תוכן מכל סוג, אם זה פרופיל חברה או סתם פוסט לדף העסקי, רציתי לדבר אתכם על חמימות קצת אחרת. זו ששוברת דיסטנס ואת העולם הווירטואלי שמקפיא לנו ת'חיים.

יאללה די עם הקרירות והפלצנות

אז כמו שאומרת מעיין אדם, חלאס עם זה! ואם כבר הזכרנו אותה, יש לנו הרבה מה ללמוד ממנה, מבטיחה להזכיר אותה שוב בהמשך הכתבה. אז די עם המילים הגבוהות, די עם הריחוק והקרירות רק כדי שיחשבו שאתם עסק פלצני ויוקרתי. זכרו, גולשים יתחברו דווקא לטקסטים שנכתבו בגובה העיניים.

דוגמה נהדרת מחדר העבודה שלי: הוא עורך דין לדיני תעבורה שפנה אלי בדרישה שאצטט לו חוקים ועונשין הקשורים לדיני תעבורה.

בשיחת הטלפון אמרתי לו, "למה שלא נכתוב בשפה יותר עממית? בוא נחשוב לרגע, מיהם הלקוחות שלך?"

הוא השיב לי, "לדוגמה, לקוח שעבר ברמזור אדום וקיבל זימון לבית משפט".

הצעתי לו מיד "בוא נכתוב כתבה לבלוג 'עברתי באדום, מה עושים עכשיו?'".

הכתבה זכתה להצלחה מסחררת, הוא דורג במיקום מצוין בגוגל וזכה להרבה פניות ושיתופים.

מתה על מי שהמציא את ה"תזכיר" בנייד

טוב, לי יש אנדרואיד אז התזכיר הוא זה שעושה את העבודה. כזה חמוד, צהבהב שנפתח בשנייה והוא סופג הכל. התזכיר שלי נפתח עשרות פעמים ביום. שם התחילו כל הסיפורים שלי, שם אני כותבת ללקוחות שלי סלוגנים או משפטים מדליקים דקה לפני השינה.

בקיצור חברים, אין צורך לשבת בצורה רשמית בגב זקוף מול הלפטופ ולהתחיל לכתוב פוסט לבלוג או לפייס, אלא השתמשו ברעיונות שעולים לכם סתם כך באמצע היום בקפה עם הסיגריה, בחדר הכושר, כשמרדימים את הילדים וכו'. הרעיונות לתכנים יהיו טבעיים יותר ומחוברים לסיטואציות היומיומיות שלכם.

רגע, למה בכלל לכתוב תוכן חמים?

העולם חי ובועט בדיגיטל וזה בכלל לא סוד. הכל זמין לנו ואין כמעט דבר שלא ניתן לקנות אונליין או לקבל עליו מידע. עם ההתקדמות המדוברת, נוצר מצב שכל בעלי העסקים צריכים להעביר מידע לגולש בדרך מסוימת. השאלה היא איך נעביר את המידע המדובר? ככתבת תוכן, אני נתקלת במגוון סוגי לקוחות וחברות שונות, כאשר רובם משום מה רוצים תוכן מתייפייף, מליצי, ברמה גבוהה וכזאת שתאפשר לגולש להבין שיש כאן עסק עם חברה יוקרתית. אבל אני חושבת אחרת.

דווקא מכיוון שהעולם החדש כל כך וירטואלי דווקא החמימות, הקרבה לגולש, ההזדהות, הפן האישי חייבים לבוא לידי ביטוי ולא חשוב באיזה תחום מדובר. הרעיון הוא להכניס לתוכן נימה אישית ופחות מידע קריר, וכן… זה עובד רבותי.

איך עושים את זה?

נתחיל בפרופיל חברה

כתיבת פרופיל היא חשובה מאוד. מי שקורא את הפרופיל הוא לקוח שמעוניין לשמוע יותר, להכיר את הנפשות הפועלות בחברה ולכן אין מתאים יותר מלשלב את מייסדי החברה ואולי גם סיפור אישי קצר. דבר נוסף, צרפו תמונה של מייסדי החברה בפרופיל. תנו לגולשים להסתכל להם בעיניים ולראות לפני מי הם פותחים את הארנק.

כתיבת סיפורים אישיים לבלוג

טיפים ומדריכים הם נהדרים, כמו גם מידע מקצועי שיכול להפוך בקלות לאותו בעל עסק להיות אוטוריטה בתחום וכך לחבר אליו לקוחות. אבל כאן המיקוד הוא הנימה האישית. ברור שנתחבר יותר לכתבות חמימות שבהן בעל העסק כותב מנקודת מבט שלו ומתבל את הכתבה בסיפורים אישיים שלו. ממש בדומה למה שאני כותבת עכשיו. אין כאן דיסטנס, פשוט מעין שיח אמיתי שיש בו ערך מוסף שמדבר לכולם. דוגמה נהדרת של עידן בן אור שהפתיע בפוסט אישי מיוחד- "דברים שלמדתי מניהול סוכנויות לקידום אתרים".

ועוד דוגמה, הייתי חייבת… "30 דברים שלמדנו מ-3 שנים של פרסום ממומן בפייסבוק" של  חברת הפרסום שפורצת גבולות "אורטל דיגיטל". ללא ספק מדובר בחברה אנושית המתחברת ללקוח דרך מידע אישי שצברה במשך שנות פעילותה.

 

פוסטים לרשתות חברתיות

כאן הנימה האישית חשובה יותר. לרשתות חברתיות יש שפה אישית משלהן. גולש מחפש את החמימות, את הפוסטים שישולבו יחד עם התמונות והפוסטים המגניבים של חבריו, ולכן פוסט בנימה אישית יזכה ליותר לייקים ולהתעניינות מאשר פוסט קר ואגרסיבי שמיועד לדחוף ללקוח מוצר.  דוגמה נהדרת של סוכן ביטוח שלקח את הפוסט למקום חמים וצירף תמונה שלו ושל בנו. ביג לייק!!

ניוזלטרים לדיוור

גם כאן נוכל בקלות להתחבר ללקוח שהשאיר לנו מייל בסיטואציה מסוימת. נסו להזדהות עם הגולש ולחשוב על סיטואציות רגישות שיאפשרו לו להזדהות עמכם. תנו דוגמאות אישיות מחדר הטיפולים, פנו בנימה אישית וכך תתחברו ללקוח הפוטנציאלי או הקיים.

ולסיום, הבטחתי לדבר על מעיין אדם, הדמות החביבה בהישרדות, שאני בכל אופן התחברתי אליה ועוקבת אחרי הסרטונים שהיא מעלה. אם תצפו בהם תבינו שהיא מדברת בגובה העיניים, מדברת על סיטואציות מוכרות מחיי היום יום וכך סוחפת אליה קהל מעריצים חדש. השפה הפשוטה, שיתוף חוויות אישיות, ההזדהות עם הגולש הם אלה שיחברו אליכם את הגולש המתעניין שירגיש מספיק נוח לפנות אליכם כדי לקבל שירות. נסו את זה בבית, זה עובד!

[gravityform id="7" title="true" description="true"]

https://www.youtube.com/watch?v=S6gbDIdiwgo

אודות

מחפשים את המילים המדויקות? בואו נעשה את זה ביחד.

זה אני, אתם והמילים.

שירותי כתיבת תוכן לאתרים מתחיל באפיון מקצועי, להבנת ערכי המותג, הדרישות והציפיות. יחד נבנה שפה שמדברת לקהל היעד ומניעה לפעולה.

מאמרים אחרונים

עקבו

אני זמינה בשבילכם, תשאירו לי פרטים!