ההבדל בין מאמרים ב 10 אג' למילה לתוכן איכותי

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
כתיבת תוכן שיווקי לאתרים במשרד WEWRITE

"סליחה, כמה את גובה למילה?"

"אני לא מתמחרת לפי מילה, אלא לפי סוג הטקסט".

טוב תודה, אני משלם כיום 10 אגורות למילה ורציתי לרענן את צוות הכותבים שלי.

"אוקיי, לרענן?" את זה כבר שמענו.  אה… ויש גם לקוחות ששואלים "כמה זמן לוקח לכתוב מאמר של 300 מילים, בסך הכל רבע שעה, אז תרוויחי 120 שקלים לשעה, מה רע?"

נראה לי שבהחלט הגיע הזמן לחשוף את האמת!

אני יודעת שמקדמי אתרים זקוקים נואשות למאמרים כדי לקדם מילות מפתח שיופיעו במאמרים אותם גוגל מקדם (כן גוגל זקוק למאמרים, לפחות ל 4!), אבל בפועל הלקוח לא יודע איזה ג'אנק דוחפים לו באתר. לכן, תרשו לי להסביר לכם מה באמת ההבדל בין מאמרים זולים למאמרים איכותיים,לבין כתיבה שיווקית שסוחפת את הגולש.

*אין בכוונתי לומר שמאמרים זולים אינם איכותיים, אלא להסביר את ההבדל בין תוכן במחיר נמוך, לתוכן יקר יותר.

שנתחיל?

מה באמת הגולש צריך כדי לרכוש או להתקשר

תרשו לי לחדש לכם, כתיבת הטקסט לכשעצמה לא לוקחת זמן רב, אלא המחקר סביב, הייעוץ, החשיבה על המסרים הנכונים, הריאיון עם הלקוח, סבב התיקונים ובניית שפת הפנייה לקהל היעד וכו', כל אלה יכולים לקחת פי 3 ואפילו פי 5 זמן מהכתיבה עצמה, ולכן אלה פרמטרים שיש צורך לתמחר. שילמתם מחיר נמוך על הכתיבה? השירות לא יכלול את הפרמטרים הללו!  

למה הפרמטרים הללו כל כך חשובים? כיוון שיש צורך להציג ללקוח את ההסבר הנכון על המוצר או השירות, כדי לגרום לו לרכוש את המוצר. בין לבין, יש צורך גם לשלב קופירייטינג נכון על מנת לסחוף את הגולש, גם אם מדובר על מאמר מקצועי.

גולשים חסרי סבלנות לטקסטים בינוניים

התחרות בשוק קשה מאי פעם, וזאת בשל עודף המידע ברשת הגורם לגולשים להיות חסרי סבלנות לטקסטים לא ברורים או בינוניים, שהרי אם הטקסט לא ברור לגולש הוא יצא מהאתר ללא שום נקיפות מצפון! בואו לא נשכח כי ממתינים לו שלל אתרים אחרים במרחק הקלקה. הדבר קריטי כאשר אנו משקיעים בקידום האתר בגוגל או ברשתות חברתיות, משום שטקסט איכותי וברור יגרום ללקוח להישאר באתר ואף להתעניין במוצר, לרכוש או להשאיר פרטי התקשרות.

בניית שפה מדויקת לקהל היעד

כתיבת תוכן איכותית תהיה ממוקדת וכזאת שמדברת בשפת קהל היעד. על מנת לקלוע בול לקהל היעד, על הכותב להיכנס לראש של הגולש ולהבין מה מדבר אליו, אילו סלנגים מתאימים לו, לאילו מונחים הוא יתחבר וכך הלאה. שפה איכותית מחקר, הבנת המותג, בניית אסטרטגיה ובניית שפה ייחודית לקהל. כפי שאתם וודאי יודעים, זמן שווה כסף ולא אגורות! 

אנרגיות רבותי, אנרגיות

אולי קצת קלישאתי לומר "אנרגיות", הרי כותב אמור לאהוב את עבודתו, אבל בכל זאת כותב התוכן צריך לשלם בסוף החודש שכירות, ולכן הוא יקציב זמן מסוים למאמר בינוני ששולם עליו תשלום נמוך. כאשר יוצרים שפה או תוכן חדש לאתר, יש צורך לבצע מחקר מעמיק ולהגיע עם אנרגיות טובות, כי זה מה שמניע את הפן היצירתי של הכותב.

כאשר משלמים לכותב מחיר נמוך, אתם מקבלים כותב חסר אנרגיה ומתוסכל מעצם זה שהכסף לא מספיק לו לסגור את החודש. ממש כמו שיקזזו לכם מהשכר ויבקשו מכם לעבוד בכיף. בסופו של דבר התסכול יורגש בכתיבה ובשפע שיועבר ללקוח שלכם שאמור לרכוש מכם מוצרים או שירותים! 

תאמינו לי, אתם ממש לא רוצים להיות שם. במשך השנים פגשתי לא מעט לקוחות שהתנסו עם תוכן זול וחזרו אליי לתיקון החוויה. רק אציין כי לא מעט פעמים לקוחות השקיעו המון כספים על קידום האתר בגוגל והאתר לא המיר, כיוון שהתוכן היה בינוני ולא הסביר לגולש את היתרונות שלהם, כך שהם הפסידו כפליים והבינו בדרך הכואבת עד כמה האיכות חשובה.

דחיפת טקסט כדי לסיים את כמות המילים

נכון שגוגל רוצה כמה שיותר טקסט כדי לקדם את האתר, אבל תרשו לי לחדש לכם, אני מקדמת בעצמי את האתר שלי וכמעט ואין לי טקסטים בדפים הפנימיים (מוזמנים לבדוק). עם כל הכבוד לקידום, חווית משתמש קודמת לכל דבר! סתם למרוח טקסטים כדי לסיים את "400" מילים בדפי הקטגוריות שאמורים להסביר על מוצרי/שירות החברה, גורמים לפעולה הפוכה.

הלקוח באמת יגיע לאתר בגלל הקידום האורגני, אך לא יבין מה רוצים ממנו ויעבור לאתר הבא. רוצים לתת מידע מקצועי? פתחו בלוג וכתבו בו תכנים מקצועיים ומעניינים, גם לטובת הלקוח וגם לטובת הקידום.

לסיכום, ההצלחה של העסק שלכם דורשת השקעה בתוכן איכותי ומקצועי, כולל הבנה מלאה של ערכי המותג, קהל היעד שלו והשפה. אם אתם פותחים אתר תדמיתי שיהיה הפנים של העסק, השקיעו בתוכן איכותי שיספר לקהל שלכם מי אתם בצורה מעניינת.

אודות

מחפשים את המילים המדויקות? בואו נעשה את זה ביחד.

זה אני, אתם והמילים.

שירותי כתיבת תוכן לאתרים מתחיל באפיון מקצועי, להבנת ערכי המותג, הדרישות והציפיות. יחד נבנה שפה שמדברת לקהל היעד ומניעה לפעולה.

מאמרים אחרונים

עקבו

אני זמינה בשבילכם, תשאירו לי פרטים!