האם ChatGPT יכול להחליף כתיבת תוכן אנושי? מסתבר שלא

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
כתיבת תוכן ב- ChatGPT

ChatGPT ופלטפורמות AI  נוספים הולכים ומתקדמים, ונראה ששום דבר לא יוכל לעצור אותם, בעצם כן… הצורך בכתיבה אנושית. בואו נראה למה כלי AI לא יוכלו להחליף באופן מלא את כותבי התוכן ואיך כן אפשר להפיק מהטרנד הלוהט תועלות משמעותיות לעסק.

 

AI הפך לתחום חם והמדובר בשנה האחרונה, ואפשר בהחלט להבין למה. הכלים הפכו לסופר שימושיים ומסייעים לנו לכתוב תכנים ולבצע מגוון פעולות כמו כתיבת פוסטים לרשתות חברתיות, לקבל רעיונות לכתבות, שמות חברה, מאמרים לאתר, סלוגנים ומה לא. אני יכולה לומר שלכם שהיה לי קצת קשה בהתחלה לקבל לחיי את הרובוט המדובר, במיוחד אחרי 10 שנים שאני כותבת תכנים אנושיים ללקוחות שלי, אבל במקרה שלי הסקרנות גברה על החתול, והחלטתי לנסות.

 

הופתעתי, אבל לא עפתי

כן, ChatGPT מפתיע. תוך כמה שניות הוא יכול להכין לנו מאמר, לא הייתי קוראת לזה מאמר אבל סוג של חומר גלם שאפשר לעבוד איתו. בואו נגיד שזה בלתי אפשרי לקחת את התוכן שיצא כפי שהוא, אלא יותר בכיוון של שגר – והתחל לערוך את התוצאה שקיבלת. אז כן, כתיבת תוכן ב- AI יכולה לתת לנו כיוון ולקצר תהליכים, אבל לגמר לא לעשות עבודה מלאה כמו שעושה כותב תוכן אנושי.

 

אז מה הבעיה הגדולה של תוכן שנכתב ב- AI?

 

חוסר ביצירתיות ותוכן מקורי

ChatGPT וכלי AI מייצרים תוכן המבוסס על דפוסים ונתונים קיימים, הרי המידע נלקח ממאגר נתונים גדול, ולכן התוכן אינו מקורי וייחודי. לרוב חסר בטקסטים טאצ׳ יצירתי שכותבי תוכן אנושיים מביאים. נזכיר שכותבי תוכן מתבלים את הטקסטים שלהם בחוויות אישיות, רגשות וכותבים מנקודות מבט ייחודיות כדי ליצור תוכן ייחודי שבינה מלאכותית לא יודעת לייצר.

 

חוסר באינטליגנציה רגשית

כותבי תוכן אנושיים משלבים במהלך הכתיבה אינטליגנציה רגשית, שמאפשרת לגולשים להזדהות עם רגשות אנושיים ולהתחבר לבעל העסק. בנוסף, הם גם יודעים לכתוב תוכן שסוחף את הגולשים וגרם להם להישאב פנימה, לקנות או לבצע פעולה מסוימת. אין ספק שתוכן שנכתב על ידי כלי AI אינו מכילה אינטליגנציה רגשית והוא יותר ״רובוטי״.

 

חוסר התאמה לקידום האורגני

כיום האלגוריתם של גוגל דורש כתיבת תוכן איכותי על מנת לקדם את האתר לראש תוצאות החיפוש. גוגל רוצה להציג לגולשים תוכן רלוונטי לחיפוש שלהם בתוצאות החיפוש הראשונות, וזה למעשה העיקרון של הקידום האורגני. האלגוריתם יודע לזהות תוכן איכותי ומקצועי על פי מספר פרמטרים שונים, ולכן כאשר כותבים תוכן עם כלי AI, הוא לא יהיה מקצועי והאלגוריתם של גוגל יידע לזהות את זה ולא לקדם את התוכן. מה שכן, אפשר להוסיף טאצ׳ אישי למאמר ולערוך אותו מבחינה מקצועית וכך המאמר יהיה אנושי יותר.

 

כתיבה פחות זורמת ולא מדויקת

כותבי תוכן ובכלל לאנשים יש יכולת הבנה עמוקה של הקשר בין דברים ובין מקרים מסוימים, הם יודעים לקשר בין סיטואציות שונות ולאפשר לקורא להבין נה הוא קורא גם אם מדובר בשני נושאים שונים. לדוגמה ניואנסים תרבותיים ומגמות מתפתחות שונות זו מזו ויצירת קשר בניהם. כמובן שכלי AI אינם מבחינים בהקשרים ובשינויים החברתיים, מה שמוביל לתוכן שאינו זורם.

 

חוסר בהתאמה לדרישות המשתנות

כותבים אנושיים יכולים לכתוב תוכן בהתאם לדרישות המשתנות של הלקוח, בהתאם לטרנדים המתפתחים בתחום ואופי הקוראים וכו׳. הם יכולים לשנות את סגנון הכתיבה, השפה והגישה שלהם כך שיתאימו לצרכי הקהל או למטרות התוכן, מה שבלתי אפשרי לייצר על ידי כתיבת תוכן בכלי AI. כמובן שאפשר להיעזר בבינה מלאכותית על מנת ליצור סקיצה ראשונית ולערוך בהתאם כדי לקבל תוכן המותאם לדרישות השונות.

 

הנעה לפעולה שתהפוך קורא ללקוח משלם

גולשים מחפשים זהות מסוימת, מלל שיגע להם בכאב ויגרום להם להשאיר פרטים, לבצע רכישה וכו׳.  לצורך כך נדרש תוכן אנושי ומניע לפעולה, על ידי כותב או כותבת תוכן שיכירו את הניואנסים הקטנים וידעו כיצד לגעת בקורא ולגרום לו לבצע פעולה מסוימת. AI, לעומת זאת, מסתמך על אלגוריתמים ונתונים ופחות ידע להניע לפעולה.

 

מומחיות בנושאים מסוימים

כתיבה טכנית או כתיבת תוכן ייחודי בתחום מסוים יהיו מאתגרים מאוד לכתיבה על ידי בינה מלאכותית, הרי לא תמיד כלי AI יוכלו לתת מענה לצורך הזה, במיוחד אם צריך לראיין בעל מקצוע או את בעל העסק שייתן מידע על תהליכים פנימיים כמו מודלים, תהליכי פיתוח, מידע מקצועי ועוד. כמובן שיש צורך בכותב תוכן שיבצע ראיון מקצועי ויכתוב את הדברים בהתאם לאופי המגזין שבו הכתבה מתפרסמת וכמובן בהתאם למקצועיות שך בעל המקצוע והידע שלו בתחום.

 

לסיכום, אני חושבת שכלי AI הם מעולים, אך הם נותנים מענה חלקי. נוכל להשתמש בהם כחומר גלם בסיסי לכתבה או למאמר, אך עלינו לערוך את התוכן על מנת להגיע לתוצאה שנרצה. אני באופן אישי נעזרת ב- ChatGPT על מנת שיביא לי מחקרים לדוגמה, מקורות מידע, נקודות מסוימות ומשם אני מפתחת את הנושא וכמובן עורכת את הכל על מנת שיראה אנושי ולא רובוטי. המטרה שלי לייצר תוכן אנושי שנוגע בגולשים, מניע אותם לפעולה וכמובן שאנשים יזדהו עם מה שאני כותבת.

 

*המאמר נכתב בסיוע ChatGPT, אך כמובן ערכתי אותו והוספתי מלא מידע ממני.

 

 

אודות

מחפשים את המילים המדויקות? בואו נעשה את זה ביחד.

זה אני, אתם והמילים.

שירותי כתיבת תוכן לאתרים מתחיל באפיון מקצועי, להבנת ערכי המותג, הדרישות והציפיות. יחד נבנה שפה שמדברת לקהל היעד ומניעה לפעולה.

מאמרים אחרונים

עקבו

אני זמינה בשבילכם, תשאירו לי פרטים!