בניית אתר אינטרנט בוורדפרס או בוויקס? מה הכי טוב לעסק שלכם?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

 

WordPress ו – Wix הן הפלטפורמות הפופולריות לבניית אתרי אינטרנט, ותופסות נתח משמעותי בשוק זה בעולם. מובן שקיימות עוד פלטפורמות, אך הן פחות פופולריות או מיועדות יותר לחנויות מסחר, אתרי פורטפוליו וממשקים מורכבים כמו שופיפיי, ג'ומלה ועוד. אך אם אנו מדברים על אתרי תדמית, נראה שההתלבטות תהיה דווקא בין השתיים.

אם גם אתם בתהליך בניית אתר אינטרנט לעסק ומתלבטים בין שתי הפלטפורמות המובילות בעולם, אנחנו כאן כדי לעשות לכם סדר, ולהבין מה ההבדלים המשמעותיים בין השתיים. רק נציין כי אתר אינטרנט בונים פעם בכמה שנים, ולכן עלינו לבצע את הבחירה המדויקת לעסק ולבנות אתר מרשים המכיל עיצוב משכנע, כתיבת תוכן איכותית, ובכלל ממשק נוח שישמש אותנו בנאמנות כמה שנים קדימה.

בואו נתחיל עם קצת נתונים

וורדפרס מחזיקה כיום בנתח שוק של 32.3% מכלל האתרים בעולם ומעל 65% מאתרי ניהול התוכן מבוססים על וורדפרס. בחישוב פשוט, כל אתר שלישי בעולם מבוסס על וורדפרס. רק לצורך ההשוואה, נכון לשנת 2021 וויקס מחזיקה בנתח שוק של כ-1.5% מהאתרים בעולם הבנויים על הפלטפורמה שלה, וליתר דיוק כ -154 מיליון משתמשים. אלא מה, בוויקס ניתן לבצע הרשמה ללא תשלום ולבנות באופן עצמאי, ולכן סביר להניח שהרבה נרשמו ובפועל לא סיימו את התהליך, בעוד ובוורדפרס הבנייה מורכבת יותר ואפשרית לרוב על ידי מתכנת על מנת להגיע לרמה גבוהה.

האפשרויות ונוחות השימוש בכל אחת מהן

כאשר בונים אתרי אינטרנט, עלינו להסתכל על הנוחות של ממשק הניהול, כלומר עד כמה יהיו לנו נוח לבצע שינויים לבד באתר ללא סיוע של בונה האתרים, לדוגמה לעלות פוסט, לעלות באנר של מבצע, להוסיף דף תוכן שיווקי וכו'. בשתי הפלטפורמות אפשר לנהל את האתר בצורה ידידותית עם ממשק ניהול נוח, אך הפלטפורמה שפחות מוגבלת ומקצועית יותר היא וורדפרס.

וורדפרס:

היא מגיעה עם עורך ויזואלי המאפשרת להוסיף תכנים ולערוך כל שתרצו, אך בתבניות הבסיסיות היא לא מגיעה עם ממשק עורך מובנה, אך תוכלו להיעזר בתוסף אלמנטור (אפילו בגרסה החינמית שלו) ולבצע מגוון שינויים. בשורה תחתונה, וורדפרס גמישה ופתוחה לכל שינוי או התאמה ובתוספת אלמנטור היא בכלל מהפכנית ונוחה מאוד לביצוע שינויים.

וויקס:

לוויקס יש ממשק עיצוב מובנה המאפשר לגרור כל אלמנט רצוי וכך לבנות את העיצוב והתוכן הרצויים, אך הפלטפורמה מוגבלת מאוד. אחד החסרונות שלה שאין לה את תוסף אלמנטור המאפשר להגיע לרמת עיצוב גבוהה במיוחד.

תבניות לעיצוב וחוויית משתמש

לעיצוב של האתר יש תפקיד חשוב, ובעיקר לחוויית הגלישה של המשתמש, ולכן זהו פרמטר שאין להקל בו ראש. חשוב להבין שהיום התחרות ברשת גדולה מאוד, ולכן כל עסק חייב אתר ייחודי עם נראות מרשימה והכי חשוב – חוויית משתמש גבוהה שתאפשר לגולש להישאר זמן רב יותר, לצבור אמון ובסופו של דבר להפוך ללקוח משלם.

וורדפרס:

וורדפרס מציעה אלפי תבניות וערכות נושא, חלקן בחינם וחלקן בתשלום. מובן שהערכות בחינם מגיעות עם תמיכה מוגבלת, אך הן עדין יעילות לאתרים מסוימים, בעוד תבניות בתשלום הן הטופ שבטופ – רספונסיביות ומאפשרות למשתמשים לקבל תמיכה. אפשר גם לבנות ערכות נושא (תבניות) באופן אישי וליהנות מרמה גבוהה של עיצוב שלא ניתן להגיע באתרי וויקס.

וויקס:

וויקס מציעה סביב 500 תבניות מוכנות מראש (לעומת אלפי תבניות של וורדפרס), כלומר בוחרים תבנית ומתחילים להלביש עליה עיצובים בהתאם לצורך.  אולם, מבחינת תבניות, וויקס מוגבלת מאוד, כיוון שלאחר בחירת התבנית לא ניתן לשנות אותה לתבנית אחרת, וזאת לעומת וורדפרס המאפשרת ליהנות גם מכמות בלתי נתפסת של תבניות וגם מגמישות רבה מבחינת שינויים.

דבר נוסף, כל אתר אינטרנט חייב לעבור אפיון, כלומר סידור האתר לפי איך שנרצה לעצב אותו, אך כאשר מלבישים תבנית על אפיון מסוים, אנו מוגבלים מאוד בתהליך. לעומת זאת, בוורדפס אנו כלל לא מוגבלים ויכולים לחפש בסבלנות תבנית המתאימה לאפיון של האתר שלנו או לחלופין לבנות תבנית אישית ממש מ-0.

תוספים ויישומים בפלטפורמות

תוספים ויישומים נחוצים לנו כדי לאפשר לגולשים ליהנות מפיצ'רים מסוימים, וגם לנו בעלי האתר לקבל כלים על מנת לנהל בצורה טובה יותר את האתר. לדוגמה תוסף לעיצוב תמונות, תוסף למעקב אחרי קידום האתר, תוסף של מחשבון, תוסף של טפסים ועוד. למעשה, תוספים אלה הם קודים ותכנות של גורמים חיצוניים (חלקם גם של וורדפרס או של וויקס) וניתן להשתמש בהם, חלקם בחינם וחלקם בתשלום.

וורדפרס:

לוורדפס יש קרוב ל- 60,000 תוספים המוצעים בספריית התוספים באתר, נציין שכ- 47,000 מהם הם חינאמים לגמרי והשאר תוספי פרמיום בתשלום נוח יחסית. בשורה תחתונה, נראה שלא קיים כמעט בעיה או צורך שלא פיתחו עבורם תוסף. אם כך, תוכלו ליהנות מחנות ממתקים גדולה, ופשוט להתקין כל תוסף הנחוץ לטובת תפעול האתר.

וויקס:

לוויקס יש כ- 200 תוספים שניתן להשתמש בהם לאתר. מדובר על תוספים פשוטים יחסית המציעים תוכנות של גלריה, טפסים ובקיצור, דברים בסיסיים מאוד. חלק מהתוספים בוויקס הם בגרסה לייט כלומר ללא תשלום, אך רובם דורשים תשלומים חודשיים במגוון רחב של מחירים שיכולים להיות גבוהים, ביחס לוורדפרס שחלקם מוצעים בחינם לגמרי ובטווח רחב יותר.

עלויות הבנייה והתחזוקה

עלות בניית האתר היא גורם חשוב בעת בחירת הפלטפורמה, אך כדאי לדעת שהעלויות של פיתוח ותחזוקת תלויים בצרכים של העסק שלכם ויש להסתכל לטווח הארוך. המטרה היא לוודא שאתם מקבלים תמורה טובה לכסף שלכם, אבל לא לשכוח את הנוחות והיעילות של האתר לטובת קידום העסק.

וורדפרס:

וורדפרס מציעה ממשק חינם לבנייה, כמובן שאם אתם ללא ידע מומלץ להיעזר בבונה אתרים. לאחר הבנייה, יש צורך לרכוש דומיין (כתובת האתר) ולשלם לחברת אחסון שאלו תשלומים לספקים חיצוניים המציעים דומיין ואחסון במחירים נוחים של כמה עשרות שקלים לחודש. מלבד זאת, אם תרצו תוספים מיוחדים, ערכות נושא פרמיום וכו', התשלום יהיה בהתאם מול בונה האתר שיתמחר זאת במסגרת עבודתו.

וויקס:

גם הבנייה בוויקס מוצעת בחינם, אך קיימים שני חסרונות משמעותיים: האחר הוא שוויקס מוסיפה פרסומת בחלק העליון של האתר והחיסרון השני הוא שלא ניתן להשתמש בגרסת החינמית בדומיין פרטי שלכם וגם לא להוריד תוספים. כמובן שבמעבר לחבילת הפרמיום בתשלום הפרסום יעלם, תוכלו לקבל דומיין משלכם ותוספים. כמו כן, לוויקס יש מגבלת אחסון ורוחב פס והאחסון עצמו נמצא בחו"ל, לעומת בניית אתר בוורדפרס שניתן לבחור חברת אחסון ישראלית.

לסיום, אנו רואים שפלטפורמת וויקס אומנם קלה לבנייה, אך היא מוגבלת מאוד מבחינת אפשרויות, תבניות ותוספים. לעומת זאת, וורדפרס נחשבת ליוקרתית יותר, מציעה מגוון רחב של אפשרויות – הן מבחינת עיצוב, תוספים ובכלל ממשק הניהול בה הרבה יותר נוח לשימוש.

 

אודות

מחפשים את המילים המדויקות? בואו נעשה את זה ביחד.

זה אני, אתם והמילים.

שירותי כתיבת תוכן לאתרים מתחיל באפיון מקצועי, להבנת ערכי המותג, הדרישות והציפיות. יחד נבנה שפה שמדברת לקהל היעד ומניעה לפעולה.

מאמרים אחרונים

עקבו

אני זמינה בשבילכם, תשאירו לי פרטים!