באיזו תדירות כדאי לכתוב כתבות לבלוג באתר?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

ניהול בלוג היא לא משימה קלה, ואתם וודאי יודעים את זה… עלינו לבחור בכל פעם נושאים חדשים, כאלה שיעניינו את הגולשים וישאבו אותם פנימה, ובין לבין גם לחשוב איך לגרות את האלגוריתם של גוגל.

אז באיזו תדירות כדאי לכתוב כתבות לבלוג? איך לעזאזל מוצאים נושאים מעניינים ואיך בכלל מתחילים לכתוב כתבה? הכל ממש כאן!

כולם יסכימו שניהול בלוג היא משימה לא קלה, כן כן, קשה מאוד להיות יצירתיים ולחשוב על נושאים מעניינים, במיוחד כשמדברים על תחום יחסית משעמם. אבל אני שמנהלת בלוגים לכמה חברות מובילות, יכולה לומר לכם שתמיד יש על מה לכתוב, פשוט צריך לתכנן מראש ולבנות אסטרטגיה מבעוד מועד ולעבוד לפיה. בכתבה הבאתי לכם טריקים לכתיבת כתבה לבלוג, רעיונות למציאת נושאים מעניינים (גם בתחום משעמם) וכמובן גם את תדירות העלאת התכנים לבלוג.

בואו נדבר על תדירות הכתיבה

כשמדברים על תדירות כתיבת תוכן לאתר שלכם, אין נוסחה קבועה, כיוון שהדבר משנתה לפי המטרות שלנו ולאן נרצה להגיע. אולם, יש לקחת בחשבון כמה פרמטרים חשובים:

  1. האם אתם מעוניינים לקדם את האתר אורגני?
  2. עד כמה התחום שלכם תחרותי במנוע החיפוש של גוגל?
  3. האם תרצו למלא את הבלוג כדי לתת ערך מוסף לגולשים?

ידוע שחלק מרכזי מקידום האתר הוא כתיבת תוכן לבלוג, כיוון שקידום אורגני הוא קידום טבעי המתבסס על פעולות שונות ובין היתר גם כתיבת תוכן עם מילות מפתח רלוונטיות, כלומר גוגל סורק את האתר ומחפש מילות מפתח רלוונטיות כדי לקדם מידע לראש תוצאות החיפוש. למעשה, דרך הכתבות נוכל לקדם מילות מפתח מגוונות, גם ביטויים ארוכים ואפילו שאלות.

במידה והנכם מעוניינים לקדם את האתר אורגנית, חשוב לדעת עד כמה התחום שלכם תחרותי. בתחומים לא תחרותיים, מספיקות 1-2 כתבות בחודש, בעוד בתחומים תחרותיים מאוד ההמלצה היא לכתוב לפחות 3-4 כתבות בחודש, על מנת שתוכלו לעקוף את המתחרים. במידה ותרצו למלא את הבלוג רק כדי לתת ערך לגולשים, התדירות לא רלוונטית כלל, אך כמובן שכדאי להיות עקביים ולכתוב לפחות פעם בחודש-חודשיים.

חשוב להבין שכתבות לבלוג מהוות אחוז משמעותי להצלחת הקידום האורגני, אך יש צורך גם להוציא קישורים בצורה מאוזנת ולבצע פעולות קידום נוספות כדי להגיע לתוצאות טובות.

איך כותבים כתבה לבלוג?

להיכנס למוד של כתיבה

רגע לפני שמתחילים לכתוב כתבה לבלוג, חשוב מאוד לבוא באנרגיה טובה, על מנת שהכתיבה תזרום. גם אני ככתבת תוכן מנוסה, חייבת מוד טוב, ולכן אני מכניסה את עצמי ל"אווירת כתיבה", לדוגמה אני שמה מוזיקה, לוקחת את הלפטופ ויושבת בבית קפה, מכינה לי קפה טוב וחושבת מה לכתוב וכו'. חשוב להבין שכתיבה היא יצירה, ולכן עלינו לגשת אליה באנרגיה טובה כדי שיזרום לנו.

כותרת טובה היא מאסט

אז אחרי שנכנסתם למוד כתיבה, השלב הבא הוא בחירת נושא מעניין. נסו לחשוב מה יעניין את הגולש שלכם, מה חדש בתחום ואפילו על סקירה חדשותית שתוכלו לפענח אותה ולכתוב את דעתכם המקצועית. בכל מקרה, הימנעו מנושאים גנריים וחרושים, אלא נסו להיות יצירתיים. אחרי שמצאתם נושא, זה הזמן להמיר אותו לכותרת משכנעת מאוד. לדוגמה, אם בחרת בנושא "חוק הפנסיה החדש", נסו למצוא כותרת בסגנון; "חוק הפנסיה החדש שמאפשר לכם לחסוך 30% בעלויות".

מתחילים לכתוב, אבל מה?

אז מצאתם נושא מעניין, המרתם אותו לכותרת משכנעת, עכשיו הגיע הזמן לכתוב. בשלב זה חשוב להיכנס לראש של הלקוח הפוטנציאלי שלכם, לדוגמה מה יעניין אותו לדעת על חוק הפנסיה החדש? אולי יעניין אותו לקרוא על דוגמה של לקוח שחסכתם לו כסף בביטוח? אולי מהם הסעיפים של החוק? וכך הלאה. בכל אופן, נסו לא להיות טכניים מידי, אלא לכתוב בצורה קלילה ובגובה העיניים. אני ממליצה לבצע רשימה של נושאים הקשורים לנושא שבחרתם ולכתוב כמה מילים על כל נושא, כך תוכלו לשבץ את מה שכתבתם בכתבה.

חלוקה ויזואלית נכונה

השלב הבא הוא התחלת הכתיבה, או שיבוץ של תתי הנושאים. כאן חשוב מאוד לחלק בצורה נכונה את הכתבה ולא לייצר "בלוק טקסט", אלא כותרת משנה וטקסט וכך הלאה. נסו לשמור על מבנה תקין, לחלק לבולטים מידע או רשימה ובכלל לוודא שהכתיבה זורמת. חשוב להבין שגולשים קוראים "סורקים" את הכתבה עם העיניים, ולכן אם היא לא מחולקת טוב או עמוסה מידי, רוב הסיכוי שהם ייצאו החוצה. בקיצור, שמרו על כתיבה מרווחת, פסקאות זהות פחות או יותר וכותרות משנה קצרות. תוכלו להעיף מבט בבלוג שלי – בלוג כתיבת תוכן, ולראות את מבנה הכתבות.

הגהה על הכתבה

יאללה, בשעה טובה סיימתם, איזה כיף! כן זה מרגש לראות את היצירה שלכם גמורה, אבל חשוב שהיא תהיה פרפקט, ולכן עשו הגהה על הטקסט כדי לתקן טעויות הקלדה וטעויות תחביר. אני ממליצה תמיד (וגם עושה את זה בעצמי) לתת לטקסט "להתייבש" כמה שעות ולעבור עליו שוב. אם אתם לא בטוחים, תנו לעוד מישהו לעבור עליו.

שילוב תמונות וסרטונים

זהו! הכתבה "התייבשה" עכשיו נותר לכם למצוא תמונות מדליקות כדי לשלב בכתבה, הרי משעמם לקרוא רק טקסט. תוכלו למצוא מאגרי תמונות, חלקם בחינם וחלקם בתשלום. אך שימו לב שאין זכויות יוצרים על התמונות.

ולסיום, הבאתי לכם כמה רעיונות לנושאים לכתבות

  • טיפים – גולשים מאוד אוהבים טיפים שימושיים.
  • מיתוסים שצריך לנפוץ על תחום X
  • מה ההבדל בין X ל- Y
  • היתרונות המרכזיים של X
  • איך החוק החדש X יוכל להוזיל לי עלויות
  • מה זה X ואיך אפשר להוציא ממנו את המרב
  • 10 דרכים להפוך את העסק לרווחי
  • המדריך המלא ל X
  • סקירה על X ואיזה הכי פופולרי השנה
  • הטרנדים והמגמות בתחום X לשנת 2021

בהצלחה! צריכים כיוון? אתם מוזמנים להשאיר לי הודעה ונדבר!

קצת עליי…

אני אתי דהאן, מומחית לכתיבה אסטרטגית שיווקית, אישה של מילים ויודעת איך להפוך נושא (גם משעמם) לסוחף ומעניין. אני מעל 8 שנים מנהלת מערכי תוכן ללקוחות שלי, החל מכתיבה שיווקית לאתרים, ניהול בלוג וכתיבה מכירתית לדפי נחיתה.

 

אודות

מחפשים את המילים המדויקות? בואו נעשה את זה ביחד.

זה אני, אתם והמילים.

שירותי כתיבת תוכן לאתרים מתחיל באפיון מקצועי, להבנת ערכי המותג, הדרישות והציפיות. יחד נבנה שפה שמדברת לקהל היעד ומניעה לפעולה.

מאמרים אחרונים

עקבו

אני זמינה בשבילכם, תשאירו לי פרטים!