איך כותבים תוכן לאתר אינטרנט?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

אתם בטח יודעים, כתיבת תוכן לאתר משפיעה על תהליך קבלת ההחלטות של הגולש. ככל שתשדרו אמינות גבוהה ותכתבו בשפה שתחבר אליכם את קהל היעד, סביר להניח שתקבלו הרבה יותר פניות מלקוחות רציניים. כתיבה מקצועית דורשת  יצירתיות, ולכן יש לכם 2 אופציות לבצע אותה:

 

  1. לכתוב לבד את התוכן שלכם שלב אחר שלב (יש כאן הסברים).
  2. לפנות לכותב או כותבת תוכן שיעשו את זה בשבילכם.

 

לא משנה אם תחליטו לכתוב תוכן לאתר שלכם לבד או על ידי כותבת תוכן, תמיד טוב לדעת איך כותבים תוכן לאתר ואיך נערכים לתהליך הזה. לאחר כתיבת תוכן לעשרות אתרים במגוון תחומים, הבאתי לכם את כל ההסברים שאספתי במהלך השנים, תישארו איתי 🙂

 

יאללה, בואו נתחיל!

התחילו באפיון מסודר של דפי התוכן באתר

דבר ראשון תכננו את דפי התוכן באתר, ממש ציירו עץ אתר שמכיל את כל הדפים שיהיו לכם. לדוגמה: עמוד הבית, אודות חברה, שירותי החברה, בלוג, פרויקטים, מוצרים, צור קשר וכך הלאה. חשוב מאוד לרכז את השירותים של העסק כדי שהגולש יידע שאתם מספקים את השירות או המוצר שחיפש.

 

לדוגמה: משרד עו״ד העוסק בדיני משפחה, צריך לפרט את ההתמחויות של המשרד בדפים נפרדים ולכתוב טקסט עם מידע אינפורמטיבי לכל שירות כמו צוואות וירושות, גירושין וכך הלאה. למעשה, הגולש יבחר את השירות שחיפש, יקרא את המידע ויחליט אם להשאיר פרטים או לא.

 

עמוד הבית – הלב של האתר

קחו בחשבון שלפחות 70% מהגולשים יסתפקו בתוכן הקיים בעמוד הבית, ולכן הוא צריך להיות תמצות של כל התוכן באתר המרכז את המידע החשוב. מידע זה יאפשר לגולש לקבל החלטה מהירה להשראת פרטים או להמשיך לקרוא על שירות מסוים שמעניין אותו על ידי הקלקה על ״קרא עוד״ על השירות הספציפי. בעמוד הבית כדאי להוסיף אלמנטים מניעים לפעולה וכאלה שמשדרים אמינות גבוהה כמו לוגואים של חברות שאתם עובדים איתן, המלצות של לקוחות, תהליכי עבודה, שירותים ועוד.

 

איך מתאימים תוכן לקידום האורגני?

במידה ואתם נעזרים בכותב תוכן, חשוב לוודא שיש לו הבנה בסיסית בקידום אורגני על מנת שיתאים את התוכן לקידום האורגני. המטרה היא שגוגל יידע באיזה תחום אתם עוסקים, הרי כאשר האתר עולה לאוויר האלגוריתם של גוגל סורק את הכותרות של העמודים הפנימיים וגם את כותרות המשנה וכך ״מקטלג״ את האתר שלכם לפי התחום שבו אתם עוסקים, ולכן חשוב שתהיו ברורים איתו. למעשה, התאימו את הכותרות בהתאם לחיפושים הפופולריים כדי שהאתר יהיה מותאם לקידום האורגני.

 

כשאני כותבת תוכן לאתרים של לקוחות שלי, אני בודקת איך אנשים מחפשים את השירותים שלהם וכך מתאימה את הטייטל של העמוד לחיפושים. לדוגמה כאן בתמונה למטה התאמתי את כותרת הדף בהתאם לחיפושים ״עמדות טעינה לרכב חשמלי לבית פרטי״. לצורך העניין, יכולתי לכתוב רק ״עמדות טעינה לבית פרטי״, אבל לביטוי הנוכחי היו יותר חיפושים.

הנעה לפעולה במגוון דרכים

הניעו את הלקוח לפעולה באמצעות כתיבה שיווקית מדויקת שתאפשר לו להבין מה אתם רוצים שיעשה. לדוגמה להשאיר פרטים בטופס, לבצע הרשמה לוובינר, לרכוש מוצר מסוים ועוד. הקפידו לשים טפסים קלים למילוי, קישורים פעילים עם מלל ברור, כפתורים במקומות בולטים וכך הלאה.

 

שימו דגש על חוויית משתמש

הקפידו על חוויית משתמש גבוהה, תוך פירוט מסודר של תהליכים, טפסים, מוצרים וכל מידע שרלוונטי לגבי השירות או המוצר שלכם. בסופו של דבר הלקוח הגיע לאתר שלכם כי הוא מעוניין במשהו מסוים שיכול להיות מידע, רכישה, יצירת קשר לקבלת פרטים נוספים ועוד. תנו לו חוויית משתמש טובה, הן מבחינת הצגת השירותים בצורה ברורה, כתיבה של שלבי העבודה שלכם, מדיניות, ערכים וכך הלאה.

 

הבאתי לכם כאן כמה סגנונות כתיבה של מותגים בינלאומיים כדי שתוכלו לקחת השראה:

 

Apple

סגנון כתיבה: תמציתי ואלגנטי.

שפה: חדשנית וממוקדת במשתמש.

דוגמה: "האייפון החדש עוצב מחדש לצרכי היומיום שלך".

 

Airbnb

סגנון כתיבה: בגובה העיניים ומזמין.

שפה: ידידותית ומכילה.

דוגמה: "גלה בתים וחוויות ייחודיות ברחבי העולם – המסע שלך מתחיל כאן".

 

SAMSUNG

סגנון כתיבה: מתוחכם וטכנולוגי.

שפה: חדשנית ועתידנית.

דוגמה: "חקור את הדור הבא של מכשירים חכמים שנועדו להגדיר מחדש את החוויה הדיגיטלית שלך".

 

קבלו טיפים מעשיים לתכנון תהליך כתיבת תוכן לאתר שלכם

רגע לפני שאתם מתחילים בתהליך הכתיבה, חשוב מאוד לאסוף חומרים, לקחת השראות ממתחרים ומאתרים שונים בעולם. הנה כמה טיפים שיסייעו לכם להגיע לרמת כתיבה מקצועית, ממש כמו של מותגים בינלאומיים.

 

הכירו את קהל שלכם

הכירו את השפה שמדברת לקהל היעד שלכם והתאימו את הטון והסגנון, כך שהם יזדהו עם התוכן וירגישו שכדאי להם לעשות איתכם עסקים. הנה דוגמה לחברה העוסקת בתחום חיפויי יוקרה לבניינים, שימו לב למשפט שיצרתי ״חדשנות מרעננת בענף הבנייה״. זו שפה שמתאימה בול לקהל היעד של המוצרים, כאלה שמחפשים חדשנות ואיכות.

 

הקפידו על שפה ברורה ותמציתית

חשוב להשתמש בשפה פשוטה ונטולת ז'רגון מקצועי מסובך כדי להבטיח בהירות לקוראים. הקפידו לא להשתמש במילים מיותרות והתמקדו בהעברת המסר המרכזי שלכם לגולש – ללא הסחות דעת מיותרות, פשוט התמקדו בערכים שאתם מספקים ללקוח שלכם.

 

הקפידו על מבנה טקסט מסודר

השתמשו במבנה ברור עם כותרות ראשיות, כותרות משנה ובולטים כדי ״לפרק״ מידע ולהפוך אותו לנוח יותר לקריאה. כל אלה עוזרים למשתמשים למצוא את מה שהם צריכים במהירות וליהנות מחוויית קריאה טובה. שימו לב כאן בדוגמה כיצד חילקתי את הטקסטים לפסקאות ובולטים המדגישים את היתרונות של השירות של הלקוח שלי (תחום התחדשות עירונית).

 

סיפורים שממגנטים את קהל היעד

סיפורים מיוחדים הם בעלי עוצמה ועשויים למגנט אליכם את קהל היעד. ספרו את סיפור ההקמה של החברה שלכם בדף של אודות החברה, האם היה משהו מיוחד בעת ההקמה? אולי סיפור נוסטלגי של עסק שעבר מדור-לדור וכך הלאה. סיפורים יכולים ליצור חוויה בלתי נשכחת ומרתקת ולחבר אליכם לקוחות חדשים. לדוגמה כשכתבתי אודות לחברת ספוריני המתמחה בייבוא רהיטי יוקרה מאיטליה, סיפרתי על הניחוח האיטלקי והרהיטים שנבחרים בקפידה מתערוכות ותצוגות במילאנו.

ולסיום, בצעו הגהה ועריכה לטקסטים

טעויות כתיב ושגיאות תחביר מעבר לעובדה שהן ׳פאדיחה׳ רצינית, הן גם עלולות להטעות את הגולשים ולערער את האמינות של החברה שלכם. קראו את התוכן שכתבתם שוב ושוב ואפילו תנו לעוד אדם לעבור על הטקסט ולראות שהכל ברור ואין טעויות. אני באופן אישי אוהבת לתת לטקסטים שלי ״לנוח״ ולאחר כמה שעות אני מבצעת עריכה נוספת.

 

אודות

מחפשים את המילים המדויקות? בואו נעשה את זה ביחד.

זה אני, אתם והמילים.

שירותי כתיבת תוכן לאתרים מתחיל באפיון מקצועי, להבנת ערכי המותג, הדרישות והציפיות. יחד נבנה שפה שמדברת לקהל היעד ומניעה לפעולה.

מאמרים אחרונים

עקבו

אני זמינה בשבילכם, תשאירו לי פרטים!