איך כותבים ניוזלטר שיווקי עם אחוזי פתיחה גבוהים?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

איך כותבים ניוזלטר שיווקי עם אחוזי פתיחה גבוהים?

 

שליחת ניוזלטרים ללקוחות היא דרך מעולה לשמור איתם על קשר, לומר להם שאנחנו כאן בשבילם, ובעיקר לשלוח עדכונים, מבצעים וכל מידע שיכול להיות רלוונטי. בואו נראה איך כותבים ניוזלטר עם אחוזי פתיחה גבוהים ומה כותבים בתוכו.  

 

רגע, מה זה ניוזלטר?

ניוזלטר הוא דואר אלקטרוני שאנחנו שולחים ללקוחות, והוא מאפשר לנו לקבל גישה לאנשים שרוצים לשמוע מאיתנו שוב ושוב. יש שני סוגים של ניוזלטרים, האחד הוא שליחה לרשימת תפוצה אקראית, כלומר רשימת תפוצה מסוימת שאפשר לקנות ולדוור להם. הסוג השני הוא ניוזלטר ללקוחות שנרשמו מיוזמתם לרשימת התפוצה או לקוחות קיימים שרכשו מוצר או שירות ואישרו שנשלח להם עדכונים במהלך האינטראקציה שהייתה לנו איתם.

 

הידעתם? קל יותר למכור ללקוח קיים מאשר לחדש

מחקרים מראים שקל יותר למכור מוצר או שירות ללקוח שמכיר אותנו או שהייתה לו אינטראקציה איתנו, מאשר ללקוח חדש. על פי נתונים, בחנויות אונליין כ- 40% מהמכירות הם של לקוחות קיימים, ולכן חשוב מאוד לתחזק את הקשר עם הלקוח ואת זה אפשר לעשות על ידי שליחת ניוזלטרים עם עדכונים שונים.

 

כיום עסקים רבים משקיעים משאבים רבים ותקציבי שיווק כדי לגייס לקוחות חדשים, בעוד לקוחות קיימים יכולים לתת להם הרבה יותר ערך. לקוח שקיבל מאיתנו שירות טוב, נוצר אצלו אמון מסוים, ולכן הוא יבוא שוב וימליץ גם לאחרים. וזה למעשה היתרון מרכזי של ניוזלטר, ולכן כדאי להשקיע בו חלק מתקציבי השיווק.

 

תכל׳ס, מה ניוזלטר נותן לנו?

 

בעיקר קשר אישי עם קהל היעד שלכם. תוכלו  לתקשר עם הקהל על ידי כתיבת תוכן שיווקי, לשלוח  לו מבצעים, עדכונים, כתבות שכתבתם בבלוג, עדכון על שירות חדש, משרדים חדשים שעברתם אליהם, מנהל חדש שמונה לאחרונה ובכלל כל עדכון שיכול להיות רלוונטי לקהל. צריך להבין שמי שנרשם לניוזלטר שלכם יכול להפוך לקורא נאמן שרוצה לקבל עדכונים ובכלל לשמוע מה יש לכם כבעלי עסקים להציע.

 

ייתכן ומה שיש לכם להציע יתאים לקורא והוא ירצה לקנות או לקרוא, ולפעמים הוא ימתין לניוזלטר הבא, אבל חשוב להבין שגם אם הוא לא פתח את המייל או ׳רפרף׳ עליו כמה שניות תוך כדי עבודה, אתם עדיין תהיו בזיכרון שלו וזה מעולה לחשיפת המותג.

 

מה אפשר לדוור ללקוחות בניוזלטר?

  • כתבות לבלוג
  • מבצעים
  • מידע מקצועי
  • טיפים שונים
  • מוצרים חדשים
  • עדכונים שותפים
  • סדרת מיילים אישית
  • תזכורת לתורים/פגישות
  • מידע שיווקי
  • רישום לקורסים/וובינרים
  • ועוד

 

איך כותבים ניוזלטר שכולם ירצו לפתוח?

 

כותרת המייל, תנו את הכי טובה שלכם

הנושא הוא הלב, הוא זה שיקבע אם המקבל יפתח את המייל שלכם או לא, ולכן חשוב מאוד להשקיע מחשבה על הנושא. אני ממליצה לא להיות מתוחכמים מידי, שאולי הקורא לא יבין מה אתם רוצים, אלא כתבו מלל בגובה העיניים, אבל עם קריצה מסוימת. אני תמיד ממליצה לכתוב לפחות 10 כותרות ולבחור את הכי הכי טובה, כזאת שאף קורא לא יכול להרשות לעצמו לפספס.

טיפ קטן: אני ממליצה להימנע מכותרת ניוז-פייק ולא כזאת שמבטיחה משהו מסוים ובפנים יש משהו אחר לגמרי. קוראים לא אוהבים את זה, הם פשוט מסירים את עצמם מרשימת התפוצה ואתם לא רוצים את זה.

 

התחלה מבטיחה ואישית

את ההתחלה אני ממליצה לכתוב בהתאם לאופי קהל היעד שלהם. לדוגמה אם מדובר על ניוזלטר שמיועד לנשים בגילאי 25-45, אפשר לפתוח ב- ״היי אהובה״, או ״אהלן״ וכו׳. עוד המליצה היא לכתוב ממש את השם של הלקוח שלכם, יש אפשרות לעשות את זה.

 

כתבו בגובה העיניים ולא טקסט כללי

אף אחד לא אוהב לקרוא תוכן שרובוט כותב ומצד שני לא מאוד מכירתי וכזה שחונק ואגרסיבי. נסו לחשוב איך הקורא יגיד לעצמו ״או הנה משהו מעניין לקרוא" כזה שיהיה שווה לו לקחת רגע הפסקה מהיום העמוס ולקרוא מה דיוורתם לו. גם את הכתיבה עצמה חשוב לנסח בגובה העיניים ולא בצורה מעייפת חלילה.

 

הפתיעו עם משהו חדש

נסו להיות חדשניים, מיוחדים, להביא משהו שאף אחד לא הביא לפניכם. כזה שהגולש ממש יקדיש את תשומת הלב. זה יכול להיות מחקר חדש בתחום, איזה טיפ שקשור לתקופה, לעונה, לחג או באופן כללי. אנשים אוהבים לקרוא דברים חדשים, ולכן ככל שתהיו יצירתיים יותר, כך הסיכוי גבוה שיקראו את הניוזלטר שלכם.

 

שמרו על תוכן עקבי

קוראים אוהבים תוכן קבוע, סוג של פינה קבועה, כמו טור כזה בעיתון, זוכרים שהיה פעם… למה? כיוון שתוכן עקבי עושה לו סדר, והא יודע בדיוק מה הוא הולך לקרוא מבחינת סגנון וערך ובכלל הקורא יודע למה לצפות ללא הפתעות. מה זה אומר להיות עקבי? לדוגמה לדוור ביום מסוים, שעה קבועה, מייל שם טיפים ועדכונים על המצב בכלכלי במשק.

 

קצר וקולע, בלי מגילות בבקשה

הניוזלטר שלכם אמור להיות סוג של מסלול מסוים שמנווט את הגולש שלכם למקום מסוים, ולכן הוא חייב להיות קצר וממוקד. לדוגמה לנווט אותו לכתבה שכתבתם בבלוג, לתיאום פגישה, לדף נחיתה לקבלת מידע נוסף, לרכישת קורס, לחנות אונליין, להתקשרות ועוד. זו הסיבה שהוא חייב להיות קצר והכי חשוב כתבו בצורה ברורה מה אתם רוצים שהקורא יעשה בתום הקריאה.

 

עיצוב חזותי משכנע

אני כל כך לא אוהבת ש״זורקים״ טקסט כאילו הוא מייל רגיל. השתמשו באלמנטים ויזואליים כדי למשוך את העין. יש היום תבניות מהממות דרך רב מסר או תוכנות אחרות, כך שתוכלו כמה גרושים לייצר ניוזלטר מעוצב ומזמין שעושה חשק לקרוא. לדוגמה, שלבו תמונות, גרפיקה ופריסות שמתאימות למותג שלכם, כך יהיה לקורא שלכם תחושה ויזואלית כיפית.

 

כמו בהתחלה גם בסוף

טוב, על ההתחלה של הניוזלטר דיברנו, עד כמה היא צריכה להיות אישית ומשכנעת, אבל מה שלא פחות חשוב הוא הסוף. רק שתדעו, על פי מחקרים, לקוחות קוראים את ההתחלה ואת הסוף של הניוזלטר, ולכן הקדישו תשומת לב לסוף של הניוזלטר. תוכלו לסיים במשהו אישי, לכתוב עליכם כמה מילים, להניע לפעולה מסוימת וכך הלאה.

 

בדקו שהמייל נפתח בצורה טובה גם בנייד

וודאו שהתבנית של הניוזלטר מותאמת לנייד, מכיוון שחלק מהקוראים בודקים מיילים במכשירים ניידים. בכל מקרה, רגע לפני שמשגרים את הניוזלטר, בדקו שהכל עובד פיקס, עשו כמובן גם הגהה על הטקסט, הדגישו כותרות ובדקו שאין טעויות כאלה ואחרת.

 

סיימו במשהו אישי

בניוזלטרים ארוכים, לא תמיד כל הקוראים יגיעו לסוף, אבל אם כבר מישהו הגיע, הקפידו שיהיה משהו אישי כמו ״תודה שקראתם עד כאן, זה לא ברור מאליו״, ״תשלחו לי הודעה מה חשבתם על מה שכתבתי״, ״רוצים לדבר איתי? פשוט תכתבו לי״. כמובן שימו לינק ליצירת קשר או לווצטאפ וגם צרפו אודות חברה או כמה מילים עליכם.

 

ולסיום, נתחו באופן קבוע את מדדי ביצועי הניוזלטרים כדי שתוכלו לבדוק את היעילות שלהם. לדוגמה את שיעורי הפתיחה, שיעורי קליקים והמרות וכו׳. השתמש בתובנות האלו כדי לשפר את האסטרטגיה לאורך זמן, כמו כותרות, סוגי תכנים שקוראים אוהבים יותר או פחות וכך הלאה.

אודות

מחפשים את המילים המדויקות? בואו נעשה את זה ביחד.

זה אני, אתם והמילים.

שירותי כתיבת תוכן לאתרים מתחיל באפיון מקצועי, להבנת ערכי המותג, הדרישות והציפיות. יחד נבנה שפה שמדברת לקהל היעד ומניעה לפעולה.

מאמרים אחרונים

עקבו

אני זמינה בשבילכם, תשאירו לי פרטים!