פותחים שנה: איך כותבים כתבת טיפים איכותית?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

השנה עוד שנייה נגמרת, וזה בדיוק הזמן לכתוב על הטרנדים החמים שהולכים 'להפתיע' את הקוראים שלכם בשנה החדשה. אז אחרי עשרות כתבות לבלוג שכתבתי ללקוחות שלי, הגיע הזמן שאלמד אתכם כיצד לכתוב כתבות טיפים או טרנדים מקוריות, וכאלה שיגרמו ללקוח לקרוא עד הסוף. יהיה מעניין, אז שווה להישאר ?

ראשית נעשה הפרדה, יש כתבת טיפים ויש כתבת טרנדים ויש גם מדריכים כאלה ואחרים שכרגע לא אכתוב עליהם, אבל אולי בפעם הבאה. טיפים יכולים להיות קשורים לשירות או למוצר שלכם, וטרנדים יכולים להיות מגמות שונות הקשורות לתחום ההתמחות שלכם. כתבות טיפים וטרנדים מככבות ברשת ואין כמעט בלוג שאין בו טיפים, למה זה קורה? מיד אספר לכם.

עם כניסת האינטרנט לחיינו עוד אי שם בשנות ה-90, רבים חיפשו מידע על תחומים שונים ברשת. גוגל באה ואמרה, "בעלי עסקים, רוצים שנקדם אתכם באופן אורגני? תנו מידע עם ערך מוסף!". עם השנים נאספו עוד ועוד כתבות טיפים כאלה ואחרות בתחומים מגוונים, כמו "איך לשמור על העור בקיץ", איך לקנות בצורה נכונה בגדים אונליין", "מה לובשים לדייט ראשון", "מהם הטרנדים בעולם ההשקעות" והרשימה עוד ארוכה. בשל ריבוי המידע והטיפים הקיימים ברשת, אנו בהחלט חייבים להיות מקוריים ולהביא טיפים או טרנדים אמיתיים ולא 'חרושים'.

אז בואו נראה איך עושים את זה שלב אחרי שלב

נתחיל מגולת הכותרת, שהיא כמובן נושא הכתבה

הכותרת חייבת להיות מזמינה, אך בד בבד לרמוז ללקוח על מה מדובר, כדי שיחליט אם הנושא מעניין אותו. לדוגמה, "5 טיפים שיאפשרו לך לשרוד ראיון עבודה בבית קפה", או "טרנדים ומגמות בעולם עיצוב הפנים לשנת 2019". בכותרת של בית הקפה, אנו למעשה מזמינים גולשים שהם מחפשי עבודה, שבאמת צריכים את המידע הזה. בכותרת השנייה, אנו מזמינים אנשים הנמצאים בתהליך עיצוב הבית, או אנשים בעלי זיקה לעיצוב שישמחו לדעת אילו צבעים חדשים מככבים ואיזה סגנון עיצוב הולך להשתלט להם על הבית.

מובן שעל ידי בחירת הכותרות המתאימות ניתן לייצר טרפיק לאתר ואף להפוך גולשים ללקוחות משלמים. למה? כיוון שכותרת נכונה, תכניס לכתבה לקוחות רלוונטיים. כך לדוגמה כתבה העוסקת בתחום ההשקעות עם הכותרת הבאה; "5 טיפים להשקעה נכונה בנדל"ן בשנת 2019". מי יכנס לקרוא את הכתבה? אנשים המתעניינים בהשקעות, ולכן סביר להניח שהם גם ישאירו פרטי התקשרות ויהפכו ללקוחות.

פתיח רבותיי, פתיח

אני רואה לא מעט כתבות תוכן ברשת העוסקות בטיפים, אבל במקום שיהיה פתיח מדליק שיגרה אותי להמשיך לקרוא, ישר נוחתים לטיפים או לטרנדים. בהחלט לא כיף. אז לפני ששופכים מידע, תמצתו לקורא פתיח מדליק, כדי לשאוב אותו פנימה. ראו דוגמה לפתיח שכתבתי לחברה העוסקת בייצור דלתות פנים. אומנם לא חייבים לכתוב משהו ארוך, אבל חשוב שיהיו כמה משפטים חמימים שיחברו אליכם את הגולשים.

כותרות משנה לחלוקת הטקסט

אומנם אין להן תפקיד ראשי בהצגה, אבל יש להן תפקיד משני נחשק. כותרות משנה הן אותן כותרות המופיעות בין הפסקאות, המאפשרות לחלק את הכתבה בצורה נעימה לעין. בדרך זו הגולש יוכל גם לדלג לטיפים או לטרנדים שבאמת מעניינים אותו. בכתבת טיפים חשוב למספר את הטיפים ולהדגיש את הכותרות בגופן גדול או בצבע אחר. דוגמה נהדרת לכתבה שכתבתי לחברת קומקס המספקת קופות רושמות ותוכנות לניהול מלאי לסקטור הקמעונאי. כאן הטיפים ממוספרים והכותרת פונה לקהל היעד של החברה.

טיפים עם ערך מוסף ולא 'חרושים'

למה אנחנו בעצם נותנים מידע "בחינם" לגולשים? אז את הסיבה האמיתית כבר כתבתי; כדי לקדם את האתר בגוגל, אבל הסיבה השנייה היא שאפשר לחבר אלינו גולשים הצמאים למידע שלנו. כאשר אנו מנהלים בלוג ומעניקים מידע, אנו הופכים ל"אוטוריטה" בתחום שבו אנחנו עסקים. הנה לכם דוגמה, אני מעניקה לכם הקוראים מידע "בחינם", (טוב גילוי נאות גם כדי לקדם את האתר שלי בגוגל), אבל לא רק. הרבה לקוחות פונים אליי ואף מציינים שהגיעו דרך הכתבה שלי. הם התרשמו, התחברו לטיפים שלי, והופ… הפכו ללקוחות.

טוב, כמובן שאני לא מצפה שכל מי שקורא כתבה בבלוג שלי יהפוך ללקוח, אבל מספיק לי שיגיעו כמה לקוחות בודדים, ועוד מלא פרגונים ואין מאושרת ממני. אז כדי להפוך את הגולש ללקוח (משלם), או להתחבר אליו, חשוב מאוד להביא מידע עם ערך מוסף, כזה שרק אתם כבעלי עסקים מומחים יודעים ומחביאים במגירה. אה ועוד משהו, גוגל יודע לזהות מידע חדשני, כזה שלא נכתב בשום מקום אחר, ולכן זוהי עוד סיבה להיות מקוריים ולכתוב טיפים ענייניים ומעניינים.

מה עוד? קבלו כמה טיפים שלי לסיום (בכל אופן כתבת טיפים);

  • צרפו תמונה יפה לכל כתבה, שלבו בה גם דוגמאות מצולמות. אני לוקחת תמונות חינמיות מהאתר פיקסביי.
  • הקפידו על כתיבת פסקאות זהות, כלומר שלא יהיה טיפ אחד של שלוש שורות וטיפ אחר של עשר שורות.
  • כדי ליצור חשיפה לכתבה המהממת שהכנתם, שתפו את הכתבות בדף העסקי שלכם, בקבוצות רלוונטיות, ואפילו השקיעו קצת בקידום ממומן ברשתות חברתיות או בגוגל.
  • עשו הגהה – לפני עליית הכתבה לאוויר, עשו הגהה נוספת. אני באופן אישי נותנת לכתבות "לנוח" יום, ועוברת עליהן שוב ואפילו שוב.
  • אם אתם מתקשים למצוא טיפים או טרנדים, חשבו מה הלקוחות מבקשים ממכם, או התייעצו עם לקוח ושאלו אותו איזה מידע יוכל לעניין אותו.
  • אין לכם אתר או בלוג ועדין רוצים לכתוב? תוכלו לפתוח בלוג חינמי בכל מיני מקומות כמו בסלונה, ישראבלוג ועוד.
  • אם לא בא לכם לפתוח בלוג, שתפו את הטיפים או הטרנדים בדף העסקי שלכם בפייסבוק, רק חשוב בכל פעם לשתף טיפ אחד ולא להעמיס את הפוסט במלא מידע. פשוט קצר וקולע.

זהו! מקווה שנהנתם, אם כן תכתבו לי תגובה. אם ממש עפתם, אפשר גם לשלוח לי הודעה כאן

אתי

 

 

 

אודות

מחפשים את המילים המדויקות? בואו נעשה את זה ביחד.

זה אני, אתם והמילים.

שירותי כתיבת תוכן לאתרים מתחיל באפיון מקצועי, להבנת ערכי המותג, הדרישות והציפיות. יחד נבנה שפה שמדברת לקהל היעד ומניעה לפעולה.

מאמרים אחרונים

עקבו

אני זמינה בשבילכם, תשאירו לי פרטים!