חישוב החזר השקעה פוגש אותנו כאשר נתחיל מסע פרסום, הרי חשוב שעל כל שקל שאנחנו מוצאים נחזיר לפחות 5 שקלים ואפילו יותר. אז איך כתיבה שיווקית יכולה להקפיץ לנו את ה- ROI? הכל כאן.
אם יכולתי לספור כמה פעמים במהלך הקריירה שלי ככתבת תוכן הגיעו אליי לקוחות אחרי שהשקיעו אלפי שקלים על פרסום וטוענו שמשהו לא עובד, אולי הייתי עשירה היום, אבל עזבו… כשהם מגיעים אליי, אני מבקשת לראות את הדף מכירה, ואז אני רואה שחור בעיניים, כן שחור.
רגע תסבירי…
שיווק ברשתות חברתיות או בגוגל, לרוב נעשה באמצעות דף נחיתה, שזהו דף שהגולש ״נוחת״ עליו בעת לחיצה על הלינק. אני עצם קוראת לדף הזה דף מכירה, כי תפקידו למכור את המוצר או את השירות – ממש כמו איש מכירות בסוכנות רכב. אם התוכן לא ברור, לא הבליט את היתרונות ולא מספיק שיווקי, אפשר לומר שנפלתם לסטטיסטיקה והפסדתם את הכספים שהשקעתם בפרסום שלא הניב כלום.
אז מה זה ה- ROI שדיברת עליו?
ROI (Return on Investment) הוא החזר השקעה, כלומר כמה כסף הוצאנו כעסק על משהו מסוים וכמה קיבלנו חזרה. זה יכול להיות השקעה בפרסום שזהו אפיק מדיד תודות לעולם הדיגיטל המתקדם, או השקעה בפיתוח מוצרים או טכנולוגיות חדשות, שאז ההשקעה נמדדת בפריון ובגידול המכירות של העסק. לדוגמה, אם השקענו כסף בפתיחת מחלקה חדשה, גייסנו עובדים וכו׳, נוכל לראות את החזר ההשקעה בגידול של המחזור החודשי.
אבל במקרה הזה אנחנו מדברים על ה- ROI של פרסום בדיגיטל, כלומר כמה כסף השקענו לדוגמה בפרסום בגוגל וכמה החזרנו בפועל.
לכתיבה שיווקית יש השפעה משמעותית על ההחזר על ההשקעה (ROI) שלנו בפרסום, כיוון שהכתיבה ממלאית תפקיד מכריע במשיכת לקוחות פוטנציאליים, בשימור לקוחות קיימים ובסופו של דבר בהנעה של הגולש המתעניין לפעולה. למעשה, אם נעביר את המסר בצורה טובה, הכתיבה היא זו שיכולה בסופו של דבר להשפיע על הגולש לרכוש, להשאיר פרטים, להירשם לסדנה ובכלל מה שנרצה שהגולש יבצע.
בניית אמון ויצירת אמינות
אז נכון שהחזר ההשקעה הוא חשוב, אבל חשוב לדעת שבכוחה של הכתיבה גם לבנות אמון ואמינות עם קהל היעד על ידי מתן מידע ברור, תמציתי ומשכנע על ידי הצגת מוצרים או שירותים באופן שמדגיש את היתרונות שלהם, התכונות והבידול שלכם כחברה על פני המתחרים. אם כך, כתיבה מקצועית יכולה לעודד את הגולשים לבחור במוצרים או בשירותים שלכם על פני אחרים.
להגיע לקהל היעד המדויק
כתיבת תוכן שיווקי מאפשרת לכם להגיע לקהל היעד שלכם בצורה יעילה יותר, וזאת על ידי שימוש במילות מפתח, ביטויים וכלים אחרים כדי לייעל את התוצאות במנועי החיפוש. זה מקל על לקוחות פוטנציאליים למצוא מוצרים או שירותים של העסק שלכם באינטרנט ועוזרת להוביל יותר תנועה לאתר החברה. תנועה זו כמובן מביאה ליותר המרות, מה שיכול בסופו של דבר לתרום לעלייה בהחזר ה-ROI.
הגדלת המעורבות במוצרים/שירותים
דרך נוספת שבה כתיבה שיווקית יכולה להשפיע באופן חיובי על החזר ה-ROI היא על ידי הגדלת המעורבות של הלקוחות. תוכלו לייצר תוכן בעל ערך כמו כתבות לבלוג, מאמרים מקצועיים, כתיבת מצגת, כתיבת תוכן לאתר ופוסטים במדיה חברתית. בדרך זו תוכלו לתת ערך לגולשים וכך לייצר אמינות וכמובן להגדיל את יחס ההמרה, הרי תחזוקת בלוג או דף עסקי ברשתות חברתיות הם השקעה לכל דבר.
לייצר מותג חזק עם ערך
כתיבת תוכן שיווקי מסייעת לכם לבנות מודעות והכרה למותג, כיוון שמסרים עקביים ומשכנעים בכל ערוצי השיווק, החל מקמפיינים בגוגל ועד פוסטים במדיה חברתית, יכולים לבסס את המותג של החברה שלכם בתודעה של קהל היעד שלכם. זה יכול להגדיל את הערך הנתפס של המוצרים או השירותים של החברה ולהקל על הלקוחות לזכור אתכם כשהם ירצו לרכוש או לקבל שירות.
אל תיפלו לסטטיסטיקה,
רגע לפני שיוצאים למסע שיווק, עצרו רגע, בדקו האם המסרים שלכם באתר החברה או בדף מכירה ברורים!
כתיבה שיווקית היא קריטית להצלחת הקמפיינים שלכם בגוגל או ברשתות חברתיות, ובמילים פשוטות היא עושה את ההבדל בין קמפיין מכירות מוצלח לקמפיין בינוני שלא מחזיר את ההשקעה.
רוצים שאבדוק אם הדף מכירה שלכם ברור ומכירתי? צרו איתי קשר ממש כאן ואבדוק.