למה האתר לא מוכר? 5 טעויות נפוצות בתהליך כתיבת תוכן לאתרים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

כן, אנחנו בונים אתר אינטרנט, משקיעים את מיטב כספנו וזמננו על עיצוב נחשק, כותבים את התוכן שהכי מאפיין אותנו, אבל משהו במסרים לא ממש עובד, ואולי גם לא באמת מוכר… למה זה קורה? הנה לכם 5 סיבות. אם תשימו לב אליהן, אני בטוחה שאחוז המכירות יעלה פלאים.

#כתיבת תוכן שמתאימה לבעל העסק ולא לקהל היעד שלו

כתיבה תוכן חייבת להתאים לקהל היעד, ואת זה אתם בטח יודעים היטב. אלא מה, שלא פעם אני גולשת באתרים שמאוד מפארים את אופי העסק, את השירות, היתרונות שלו ובקיצור עסק 'שעף על עצמו…' אבל חסרים בו מסרים שמדברים לרגש של הלקוח הפוטנציאלי, כלומר מה היתרון שמביא המוצר או השירות ללקוח, מה זה נותן לו? איזו בעיה המוצר/השירות יכול לפתור לו ובקיצור, למה כדאי לו לפתוח את הארנק ולשלם.

אתן דוגמה. חברה המשווקת מוצרי קוסמטיקה כדוגמת משחה לפצעי אקנה. החברה יכולה לפאר מכאן ועד להודעה חדשה את הפיתוח הייחודי שלה, אבל לשכוח לכתוב על היתרונות שאותה בחורה עם אקנה צריכה לקרוא כדי להשתכנע לקנות. לדוגמה, 'חולמת להעלים את פצעי האקנה, זה המוצר שלך'. או 'המשחה קלה למריחה, מגיעה בגודל קומפקטי שאפשר לאחסן בתיק וכו'. למעשה, המוצר יכול להיות מעולה, אבל אם הגולש לא הבין עד כמה הוא מתאים לו, פשוט נאבד אותו.

#ריבוי מסרים וערבוב שפות

חברים, כתיבת תוכן חייבת להיות עקבית, כתובה בשפה אחידה ובכל אפיק פרסום! מכירים את הסלוגן של מאניה ג'ינס "תבוא, נארגן אותך" (שאני מתה עליו). זו שפה שהם משתמשים בה בכל מקום ואפילו הנציגים בחנות משתמשים בשפה הזאת. מה שיפה הוא לא רק המשפט המדליק והקליט, אלא העקביות של המותג שרץ בכל מקום – באתר, בכותרות בטא בחיפוש בגוגל (שאני כתבתי להם) בפוסטים בפייסבוק, באינסטוש, בהודעות SMS ועוד.

אם כך עלינו לבחור בשפה אחידה, כיוון שריבוי מסרים וערבוב שפות יכולים להשפיע לרעה על המותג ולגרום לגולש קצת אי נוחות, ולכן בחרו שפה, כן זה יכול לקחת הרבה זמן, אבל לכו עליה בכל הכוח, ממש כמו שעושה מאניה ג'ינס ועוד רשתות גדולות אחרות. אהה… וזה לא משנה אם אתם עסק גדול או קטן, בחרו שפה שתהיה אחידה בכל מקום – בפוסטים ברשתות חברתיות, באתר כמובן, בניוזלטרים ואפילו בהודעות ווטצאפ עם הלקוחות.

#עיצוב לא נכון של הטקסט

תוכן שיווקי לאתר יכול להיות כתוב מהמם, כן פשוט מושלם עם מסרים משכנעים ומתאימים בול לקהל היעד, אבל כתיבת תוכן לאתרים חייבת להיות גם מעוצבת, ממש כך. כאן אני רוצה שתסתכלו על אתרים מובילים, או אפילו אתרים שאפיינתי ועיצבתי בתיק העבודות שלי. תוכלו לראות שכל סקשן בעמוד הבית מובנה בצורה ידידותית, כלומר כותרת ראשית ומשנה בולטות, השירותים מסודרים יפה בקוביות, אם נרצה לכתוב טקסט מסוים נשים לצידו תמונה ובכלל כל הפלואוו יהיה נעים לעין.

לעומת זאת, הרבה פעמים אני גולשת באתרי אינטרנט שבהם עמוד הבית נראה כמו מאמר, כלומר 'בלוק' של טקסט שאינו נעים לעין. עוד טעות הקשורה לעיצוב היא הטקסטים שמופיעים בתוך ריבועים ייעודיים שיכולים להיות שירותים, המלצות וכו', שאינם זהים זה לזה מבחינת כמות הטקסט. ואז, הריבועים מופיעים לרוחב, אחד ארוך ואחד קצר… כן זה מפגע עיצובי לכל דבר.

אז אני ממליצה להקפיד מאוד על כמות טקסט הגיונית ומתאימה לאופי העיצוב. נסו לקצר בכתיבת התוכן בעמוד הבית, מקסימום תמיד אפשר להפנות את הגולש לדף פנימי ולתת לו קצת יותר מידע. העיקר שלא יהיה עומס, ובעיקר לא בסקשנים עמוד הבית. אגב, גם בדפים הפנימיים ובמאמרים, השתדלו לחלק את הטקסט לפסקאות זהות עם כותרות משנה, גם הפעם כדי שיהיה נעים לעין לקרוא.

#לא מסיימים עם מלאכת הכתיבה בעת השקת האתר

כשבונים אתר אינטרנט, חשוב מאוד לסיים את מלאכת כתיבת התוכן בבום אחד, ולא לעבוד תלאי על תלאי, מה שיוצר חוסר עקביות, מסרים השונים זה מזה ובקיצור בלגן… פעמים רבות אני נתקלת באתרי אינטרנט מאוד מבולגנים, כלומר רואים בבירור שבוצעו כמה פעמים תוספות של טקסטים, אחד לא קשור לשני, או שבכלל חסרים טקסטים במקומות מסוימים שזה ממש לא טוב.

זו הסיבה שאני תמיד ממליצה ללקוחות שלי לכתוב הכל בבת אחת, ולא להתחיל עם כמה דפים ובהמשך להוסיף… למה? כי ה"בהמשך" הזה לא ממש מגיע, וגם כי תוכן שהוספנו לאחר זמן רב תמיד יהיה שונה מהשפה הקיימת באתר. בקיצור, בעת בניית האתר סיימו עם כתיבת התוכן בכל העמודים. לא בא לכם? אל תפתחו עמודי שירותים נוספים.

#שפה יותר מידי רשמית

חברים, עזבו אתכם, אף אחד לא אוהב לקרוא שפה רשמית מידי, וגם לא אנשים מבוגרים. דיי, נגמרו הימים של שפת האקדמיה ללשון והקריין ברדיו שדיבר בשפה שאם נשמע אותה היום אולי לא ממש נבין אותה. התוכן "המאגניב" ברשתות החברתיות, האימוג'ים בווטצאפ ועוד שלל שינויים שעולם הדיגיטל עבר, יצרו שפה חדשה שהשפיעה גם על כתיבת תוכן לאתרים. טוב אני לא אומרת שצריך לכתוב בשפה "שכונה" בכל תחום, אבל השתדלו להיות פחות רשמיים ולייצר שפה שהיא יותר חמימה, מזמינה וכזאת שמתאימה לקהל היעד שלכם, גם אם הוא בוגר מאוד.

זהו! מקווה שעזרתי. אני זמינה בשבילכם לכל שאלה, אפשר פשוט להשאיר לי פרטים או להתקשר.

אני הייתי אתי דהאן, מומחית לכתיבה אסטרטגית שיווקית 😊

אודות

מחפשים את המילים המדויקות? בואו נעשה את זה ביחד.

זה אני, אתם והמילים.

שירותי כתיבת תוכן לאתרים מתחיל באפיון מקצועי, להבנת ערכי המותג, הדרישות והציפיות. יחד נבנה שפה שמדברת לקהל היעד ומניעה לפעולה.

מאמרים אחרונים

עקבו

אני זמינה בשבילכם, תשאירו לי פרטים!