10 טעויות שאתם עושים בתהליך כתיבת תוכן שיווקי

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

אז החלטתם לכתוב תוכן שיווקי לבד, זה יכול להיות לאתר האינטרנט של העסק, לדף נחיתה, לניוזלטר, פוסט לפייסבוק ועוד. אז כן, זה חתיכת אומץ, אבל אולי שווה את התוצאה. אני כאן כדי להציף את הטעויות הקריטיות שכדאי להימנע מהן בתהליך הכתיבה.

אז שנתחיל?

כתיבה שמתמקדת בעסק ופחות ביתרונות שיש ללקוח

בואו נעשה סדר, נכון שלקוח קונה מוצר או שירות מסוים מאדם, אבל קודם כל הוא קונה משהו אחרי שהוא הבין מהם היתרונות שלו ואיך אותו מוצר או שירות הולכים לשנות לו את החיים. אתן דוגמה, אם מישהו קונה תיק של מותג מסוים, זה אומר שהוא אוהב מותגים, אבל בסופו של דבר הוא יקנה תיק שעונה על הצרכים שלו, לדוגמה תיק ללפטופ עם תא לכרטיס עובד יהיה יותר פרקטי בשבילו.

בקיצור, אל תפארו את המותג שלכם יתר על המידה, אלא הדגישו את היתרונות הבולטים של כל מוצר או שירות שאתם מוכרים.

כתיבה בשפה שלא מתאימה לקהל היעד

אי הבנת השפה של קהל היעד, עלולה להוביל לכתיבה שיווקית לא יעילה ולא מושכת בכלל. כדי להימנע מכך, עשו מחקר מעמיק על קהל היעד וממש בנו פרסונה, שזוהי דמות שמשקפת את קהל היעד שלכם. לדוגמה, אם קהל היעד של מכללה ללימודי הייטק הוא צעירים אחרי צבא שרוצים להיכנס לעולם ההייטק, יש צורך להבין את השפה של קהל היעד ולמשוך אותו באמצעות המילים הנכונות.

שימוש בשפה טכנית לא מובנת

כתיבת תוכן במונחים טכניים, במילים מתוחכמות מידי או בז'רגון הקשור לתעשייה הספציפית שלכם, יכולים להפוך את הכתיבה ללא מובנת, מורכבת ופשוט לגרום לקוראים שלכם לצאת החוצה וחבל מאוד. נסו לכתוב בשפה שהיא קודם ברורה קהל היעד ובכלל לאדם ממוצע, כך תוכלו לסקרן את הגולשים ולשאוב אותם פנימה.

לא מבצעים הגהה על הטקסט

טוב, זה בהחלט יכול להוציא אותי מדעתי. שגיאות הקלדה ושגיאות כתיב, עלולות לגרום לכתיבה להיראות לא מקצועית בכלל ולפעמים גם לגרום לגולשים לא להבין משהו מסוים. ההמלצה שלי היא לתת לטקסט ״לנוח״ כמה שעות ואפילו יום ולבצע הגהה. המלצה נוספת היא לתת לעוד עין לעבור על הטקסטים רגע לפני שמפרסמים.

כתיבה מניעה לפעולה בצורה אגרסיבית

נכון שחשוב לקדם את המוצר או השירות שלכם ו״כל האמצעים כשרים״, אבל חשוב להבין שהנעה לפעולה אגרסיבית מידי עלולה להרתיע לקוחות פוטנציאליים. נסו למצוא את האיזון בין מסרים מניעים לפעולה, לבין מסרים המעניקים ערך אמיתי לקהל היעד.

מסרים לא עקביים

זוהי טעות סופר נפוצה! חוסר עקביות במסרים שלכם, עלולים לבלבל את קהל היעד, במיוחד כשמדברים על מסרים ותכנים המועברים דרך רשתות חברתיות. לשפה עקבית יש חשיבות רבה, ולכן שמרו על עקביות מסוימת במסרים וגם בעיצובים הוויזואליים כדי לייצר תדמית של מותג חזק.

לא משלבים מסרים מניעים לפעולה

כתיבה שיווקית יכולה להיות משכנעת מאוד, אבל הקורא שכבר בעניין לא מוצא את טופס צור הקשר או לא יודע מה עליו לעשות וחבל מאוד. בתהליך כתיבה שיווקית באתר, בדף מכירה או בפוסט, חייבת להיות הנעה לפעולה ברורה מאוד, ממש הסבירו מה תרצו שהקורא יעשה. לדוגמה, להשאיר פרטים, לקנות מוצר מסוים, להירשם לוובינר, להירשם לניוזלטר וכך הלאה.

לא מייצרים סטוריטלינג בלתי נשכח

לקוחות אוהבים להתחבר לסיפורים ולקנות מעסק שיספר את הסיפור הכי טוב. סיפור מותג וכמו שכולם מכירים – סטוריטלינג, היא דרך עוצמתית ליצור קשר רגשי עם הקהל שלכם, לגרום לו לעשות אתכם עסקים וגם לספר הלאה את הסיפור לחברים שלהם. שלבו סיפורים בכתיבה השיווקית, לדוגמה באודות החברה עליכם כפרסונות ועוד.

מה זה סטוריטלינג?

לא משלבים מילות מפתח לקידום האורגני

שילוב מילות מפתח למנועי חיפוש של גוגל (SEO) יכול לעזור לתוכן שלכם לקבל דירוג גבוה יותר בדפי התוצאות של מנועי החיפוש, ולכן חשוב לבצע אופטימיזציה לכתיבה ולהתאים מילות מפתח רלוונטיות שגוגל יסרוק ויבין במה האתר שלכם עוסק. חשוב גם לשלב מילות מפתח בתיאורי מטא (התיאור של העמוד).

לא מחזקים את המסרים עם מראה ויזואלי מתאים

כתיבה שיווקית יכולה להיות מגניבה והכל, אבל לנראות הוויזואלית יש תפקיד לא פחות חשוב. אלמנטים חזותיים כמו תמונות, סרטונים ואינפוגרפיקה – יכולים להפוך את הכתיבה השיווקית להרבה יותר מושכת ובלתי נשכחת, ולכן שלבו ויזואליות בתוכן כדי לגרום לגולש לעצור, להתעניין ולהשאיר פרטים או לרכוש.

 

 

אודות

מחפשים את המילים המדויקות? בואו נעשה את זה ביחד.

זה אני, אתם והמילים.

שירותי כתיבת תוכן לאתרים מתחיל באפיון מקצועי, להבנת ערכי המותג, הדרישות והציפיות. יחד נבנה שפה שמדברת לקהל היעד ומניעה לפעולה.

מאמרים אחרונים

עקבו

אני זמינה בשבילכם, תשאירו לי פרטים!