מה זה סטוריטלינג ועד כמה הוא מוכר?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

כל מהלך שיווקי שאנחנו עושים, אנחנו מצפים לתוצאה, שהיא כמובן לידים איכותיים של לקוחות חמים ובשלים לרכישה. כן, בעלי עסקים אוהבים שמדברים איתם בתוצאות ופחות במהלכים, ומצד שני גולשים אוהבים שמדברים איתם בסיפורים. אז כמה סטוריטלינג מוכר ומייצר לילדים? בואו נראה…

אז קודם תנו לי להבהיר, סיפור מותג הוא אחד הכלים שמייצרים לידים, אולם עלינו למנף את התוכן הנכתב בעזרת אפיקי פרסום ונכסים דיגיטליים, ולמען האמת לא חסרים אפיקים שכאלה כמו רשתות חברתיות, אתר אינטרנט ועוד.

מה זה סטוריטלינג בעולם תוכן שיווקי?

תוכן שיווקי יכול להיות כל מסר שאנחנו רוצים להעביר לגולש כדי שיהפוך ללקוח משלם. זה יכול להיות סלוגן, קריאייטיב לפוסט בפייסבוק, כתיבת תוכן לאתרים, כתיבת אודות, ניוזלטר, כתבה עיתונאית,  תוכן באתר ועוד. תוכן שיווקי חייב להיות משכנע ולא סתמי לדוגמה להיות מסקרן, מתוחכם ואפילו פשוט בגובה העיניים אבל עם אמירה משמעותית. בקיצור, מסר שמלווה בסיפור מסקרן שמושך את הלקוח בצווארון ומבשיל אותו לקראת מכירה.

יותר השקעה בסיפור מותג – יותר לידים, החישוב פשוט

כל יום ואפילו כל דקה אנחנו נחשפים למסרים שיווקיים. הם יכולים להיות מרתקים עם עלילה או סתמיים, הם יכולים להיות על שלטי חוצות, ברשתות חברתיות ואפילו בברושור שמחלקים בכנסים. אולם כדי להגיע לתוצאה נחשקת שהיא כמובן לידים, עלינו להשקיע מחשבה ולבנות סיפור מעניין שיאפשר ללקוח להזדהות עם המותג ולתת לו תחושה נינוחה.

איך כותבים סטוריטלינג (Storytelling)?

לפני שמתחילים לזרוק מסרים לכל עבר, ולחשוב איך להביא את הלקוח בעזרת מסרים חדים, חשוב שיהיה לנו סיפור מותג מעניין. זה הזמן להכיר את המושג סטוריטלינג שהפך לאחר הנושאים הלוהטים בתחום התוכן, זה שמאפשר לנו לספר את סיפור המותג לייצר סביבו זהות מסוימת שתבליט את ערכי המותג.

מכירים את זה שבתוכניות ריאלטי מביאים אנשים עם סיפורים קורעי לב? כאלה שגורמים לנו להתחבר לדמות רק בגלל הסיפור?

זה מזכיר מאוד סטוריטלינג, שמייצר סיפור סביב דמות, רק שכאן הדמות היא העסק. כמובן שדמות ריאלטי משעממת ללא סיפור קורע לב תהיה 'עוד אחת', בעוד סיפור סינדרלה הופך את הדמות לנערצת. לדוגמה, כולנו זוכרים את הסיפור של קותי סבג מהאח הגדול, הבחור שהגיע מבית שמש והפך לדמות שקל להתחבר אליה. כמובן שלא חסרים סיפורים שכאלה, אבל המסר בשורה תחתונה – אנו כאנשים זוכרים סיפורים מעניינים, וכך גם הלקוחות הפוטנציאליים שלנו.

כל מוצר או שירות יכולים להיות סיפור

אתם בטח שואלים את עצמכם, מה כל בעל עסק יכול לייצר סיפור מותג? אז כן. אם נקפיד ללכת על פי עקרונות הסטוריטלינג נוכל לייצר סיפור מעניין שיהפוך גולשים ללקוחות.

מהם עקרונות הסטוריטלינג?

  • אל תמכרו כלום חוץ מהסיפור שלכם.
  • ספרו סיפור בגובה העיניים, ללא אלמנטים דמיוניים.
  • ספרו סיפור אמין המחובר לערכי המותג.
  • סיפור אישי של בעל המותג יכול להקפיץ את העלילה.
  • אפשר לספר גם על חולשות, אבל בטוב טעם.
  • שלבו סיפור עם ערך חברתי שנוגע.
  • ספרו סיפור שיהיה לקהל היעד קל להתחבר אליו.

דוגמאות לסטוריטלינג

"לאחר לידת בתי הבכורה הרגשתי צורך לרדת במשקל, ופתאום ראיתי בלוח המודעות של הבניין מודעה על שיעורי פילאטיס. התאהבתי ומאז הכל היסטוריה. למדתי את התחום והיום אני מדריכת פילאטיס והקהל שלי הוא נשים אחרי לידה".

"הנגרייה של סבי ז"ל קיימת מעל שלושה עשורים של יצירה ואהבה. כשקיבלתי את הנגרייה בירושה היה לי ברור שאשלב ערכים ישנים וטובים ובניהם את הנאמנות ללקוחות, אולם מהעולם המודרני לקחתי השראה לעיצובים חדשניים. בנגריה תוכלו ליהנות משילוב בין שני העולמות הללו. חדשנות עם ערכים ישנים וטובים".

מה יכול להיות הסיפור של המותג שלכם? חשבו מה מייחד את המותג, מה גרם לכם לפתוח את העסק, האם יש סיפור הקמה מעניין? או סיפור אישי שיאפשר לכם לייצר סיפור הצלחה פיקנטי שימגנט אליכם לקוחות.

מכאן העלילה מתפתחת בחוכמה לעסק שלכם…

תכלס, איפה אפשר לשלב את הסטוריטלינג?

אז כתבתם סטוריטלינג שהוא סיפור מותג שנוגע, כזה שמשקף את ערכי המותג, עכשיו האתגר הוא לשלב את הסיפור בתכנים ובמסרים שתרצו להעביר ללקוחות שלכם. את המסרים אפשר לשלב במגוון מקומות כמו בכתיבת פרופיל חברה, בסלוגן של המותג, באריזות הנשלחות ללקוח (במקרה של מוצרים), בפוסטים בפייסבוק, בכתבות לבלוג ואפילו בשפה שמדברים עם הלקוחות והספקים.

את הכתבה הזאת אסכם במשפט אחד:

"סיפור טוב הוא מיקוד של רגשות שנוצרים לאחר חשיפה".

ככל שנעבר את הסיפור בצורה יותר רגשית, לכיוון של הצלחה והגשמה, נוכל להעביר לקהל שלנו מסר של הזדהות. וכפי שכתבתי על קותי סבג, קל יותר להתחבר לסיפורים ולדמויות, ולכן הלקוחות כבר יגיעו וירצו לעשות איתכם עסקים.

אז תכל'ס כמה סטוריטלינג מוכר? מוכר מאוד, תלוי איך עושים את זה…

נעים להכיר, אני אתי דהאן, מומחית לכתיבה אסטרטגית שיווקית מעל 8 שנים.

אני אוהבת לכתוב סיפורים מרגשים שהופכים מתעניינים ללקוחות משלמים. אשמח לכתוב את הסיפור שלכם, מבטיחה לייצר את המרגש ביותר!

 

 

 

 

אודות

מחפשים את המילים המדויקות? בואו נעשה את זה ביחד.

זה אני, אתם והמילים.

שירותי כתיבת תוכן לאתרים מתחיל באפיון מקצועי, להבנת ערכי המותג, הדרישות והציפיות. יחד נבנה שפה שמדברת לקהל היעד ומניעה לפעולה.

מאמרים אחרונים

עקבו

אני זמינה בשבילכם, תשאירו לי פרטים!