אם האתר שלכם היה בן אדם – איך הוא היה נשמע?
תעצרו רגע ותחשבו, אם האתר שלכם היה נכנס לחדר, מתיישב ליד לקוח פוטנציאלי, וצריך להציג את עצמו…
איך הוא היה נשמע?
▪ מתנצל?
▪ מבלבל?
▪ מדבר רק על עצמו?
▪ מכירתי מידי
או אולי מדויק, בטוח, עם ברק בעיניים?
אז בואו נראה מה אתרים עושים לא נכון (ולמה זה מרחיק גולשים)?
אחד האתגרים הכי גדולים כשאני כותבת תוכן לאתרי אינטרנט הוא לגרום לאתר לדבר בשפה של הלקוח*ולא בשפה של העסק. זה נשמע פשוט, אבל זה ממש לא מובן מאליו.
רוב האתרים שאני רואה נשמעים כמו מצגות משקיעים, עם מילים מפוצצות, ניסוחים טכניים, ומונחים שבעל העסק אוהב, אבל הלקוח – לא תמיד מבין. וכאן הבעיה. כתיבת תוכן שיווקי צריכה להיות פשוטה ומדברת לקהל היעד שלכם.
במקרים אחרים, זה בדיוק הפוך – טקסט גנרי, חסר ביטחון, בלי שום אמירה או ייחוד. אתר שנשמע רגיל, או ״כמו של כולם״. אבל לא רק… הוא גם יכול להישמע מניע לפעולה מידי, בלי שום רגש או נגיעה בכאב, מרגיש כאילו דוחפים לו משהו, כמו האלה שעומדים ודוחפים לך פלאייר לתוך היד. אני שונאת את זה, אבל תחשבו שככה זה נשמע.
ופה בדיוק נכנסת השאלה,
איך יוצרים תוכן שיגרום לאתר שלכם להרגיש אנושי, חד, וכזה שנותן תחושת ביטחון?
אז אני כאן כדי לתת לכם טיפים ישימים משולחן העבודה שלי, כאלה שאני משתמשת בהם ביום יום כשאני כותרת תוכן ללקוחות שלי.
שנתחיל?
אז מה יגרום לכתיבה שיווקית שלכם "לדבר"?
דברו תועלות, לא רק תכונות
הלקוח לא מחפש “מערכת אוטומציה חדשנית” – הוא רוצה “יותר זמן לעצמו ופחות כאב ראש”.
תשאלו את עצמכם: מה יוצא ללקוח מזה? ואז תתחילו לכתוב מהלב, ממש לגעת בכאב ובתועלת שהמוצר או השירות שלכם נותן ללקוחות. אל תחסכו, ממש תדברו בגובה העיניים.
תכתבו כאילו אתם מדברים
תכתבו כמו שאתם מדברים בשיחת מכירה. שפה טבעית, קולחת, בגובה העיניים. כן, גם באתר עסקי.
"אנחנו מאמינים בשירות אישי" נשמע כמו כולם. אבל "תתקשרו – תראו שזה אנחנו עונים, לא בוט" נשמע אנושי. תחפשו מילים אנושיות, לא כאלה שנשמעות כמו עוד אחד או כמו פרסומת של פעם.
הימנעו מקלישאות ריקות
"אנחנו מספר 1", "אמינות ומקצועיות", ״חברה המובילה בתחום״ – כל אתר אומר את זה וכבר נמאס לשמוע את זה פעם אחר פעם.
מה מייחד אתכם באמת? תספרו סיפור קצר, תתנו דוגמה אמיתית, תכתבו משהו שמרגיש אישי. זה יכול להיות משהו מיוחד בשירות שלכם, אקסטרה שאתם נותנים ללקוחות, סיפור לקוח או כל דבר שיוצר הזדהות.
כל עמוד באתר הוא סוג של מיני שיחה
עמוד הבית? צריך להיות כמו פיץ’ מעליות.
עמוד השירותים? כמו פגישה עם לקוח מספרת לו מה הולך להיות ומה הוא מקבל.
עמוד האודות? כמו ארוחת צהריים עם שותף פוטנציאלי.
תבנו את התוכן בהתאם למצב הרגשי של הגולש בעמוד, תנו לו מידע אינפורמטיבי שישרת אותו ולא אתכם. תובילו אותו בצורה חכמה ליצירת קשר, לא בצורה אגרסיבית, אלא לגעת בכאב שלו ולהציע פתרון, ייעוץ ולא לדחוף מוצר או שירות.
תעשו בדיקה, ממש תקראו את האתר בקול רם
זה אולי נשמע מוזר – אבל ככה תגלו אם האתר שלכם “מדבר” או רק “נכתב”.
אם זה מרגיש מתאמץ – תכתבו מחדש. אם זה זורם – אתם על המסלול הנכון.
מתי כדאי לרענן את התוכן באתר?
- אם עברו יותר משנתיים מאז שכתבתם אותו
- אם קיבלתם פידבק ש"לא הבינו מה אתם עושים"
- אם אין לידים / זמן שהייה באתר נמוך
- אם עברתם מיתוג מחדש ולא עדכנתם את המלל בהתאם
טקסט לא מעודכן זה כמו בן אדם שמדבר על עצמו בגרסה הקודמת שלו. תנו לעצמכם להתחדש.
אז בואו נסכם, איך גורמים לאתר להישמע נכון?
כתיבה טובה לאתר היא לא רק שיווקית – היא אישית. היא מדברת בשם העסק, אבל ״רומסת״ את כל החששות של הלקוח, את כל הצרכים שלו – ונותנת לו להרגיש שהגיע למקום הנכון – מקום שיתן לו פתרון מדויק למקרה הספציפי שלו.
אם גם אתם מרגישים שהאתר שלכם לא מייצג אתכם כמו שצריך – אולי הגיע הזמן לרענון כתיבה.
אני אתי דהאן, כתבת תוכן שיווקי כבר מעל עשור, עם ניסיון של מאות אתרים.
תנו לי להפוך את האתר שלכם לאדם שכיף להקשיב לו.