עלות בניית אתר אינטרנט: אלו העלויות שאתם צריכים לקחת בחשבון

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

לא משנה אם אתם מנהלים חנות אינטרנטית או אם מספר סניפים הפרוסים ברחבי הארץ, אתר אינטרנט לעסק שלכם הוא בגדר חובה בעידן הדיגיטלי של ימינו. אתר אינטרנט איכותי משפר את התדמית של העסק, מגדיל את התנועה לעסק ואת מעגל הלקוחות שלו. 

כאשר שואלים בעל מקצוע שמתעסק בבניית אתרים כמה עולה לבנות אתר? לא ניתן לקבל תשובה חד משמעית, מכיוון שמדובר בשאלה כללית, והעלות של בניית אתר תלויה במספר פרמטרים שונים. אז מהן העלויות שצריך לקחת בחשבון כשבונים אתר? במאמר הבא תוכלו למצוא מידע רלוונטי בכל הנוגע לעלויות בעת בניית אתר. אז קדימה, נצא לדרך! 

כיום, קיימות תבניות מוכנות של אתרים עליהן ניתן לבנות כל אתר כזה או אחר, המחיר של בניית אתר מתחיל באלפי שקלים עבור אתר קטן שנבנה על ידי פרילנסר, ויכול להגיע גם לעשרות אלפי שקלים במידה ומדובר באתר איכותי ומלא באלמנטים אשר נבנה על ידי חברה מובילה לבניית אתרים. 

אז כמה באמת עולה לבנות אתר אינטרנט ומה העלויות הנוספות?

הדומיין של האתר

כאשר אנחנו מדברים על דומיין, אנחנו למעשה מדברים על הכתובת של אתר האינטרנט. ברוב המקרים העלות של הדומיין תהיה דומה בכל הפלטפורמות בהן יבנה האתר, קיימים אתרים מסוימים בהם תדרשו לשלם על הדומיין בכל שנה מחדש. טווח המחירים של דומיין לאתר נע ברוב המקרים בין 5 דולר ל-80 דולר לשנה, המחיר תלוי בסיומת של הדומיין, עד כמה הדומיין מבוקש ועוד. 

האחסון של האתר

למעשה כל אתר מורכב מאוסף של קבצים שונים: קבצים של גרפיקה, קבצים של HTML ועוד. כל הקבצים הללו יוצרים יחד אתר אינטרנט, והם צריכים להיות מאוחסנים פיזית באחסון כזה או אחר. גודל האחסון משתנה בהתאם לתנאים השונים של האתר עצמו, וכל אתר זקוק לחבילת אחסון אתרים שונה, ולרמת אבטחה שונה ועוד. טווח המחירים של אחסון אתר נע ברוב המקרים בין דולר אחד בחודש ועשוי להגיע גם ל-800 דולר בחודש. 

עלות האחסון משתנה בהתאם לפרמטרים רבים, כאשר אתם נמצאים בתהליך של בניית אתר, אתם צריכים לבדוק האם אתם אלו שצריכים לבחור את האחסון ולרכוש אותו, או שמא החברה לבניית האתר שלכם היא זאת שרוכשת עבורכם את האחסון והוא כלול במחיר השירות. 

כמו כן, חשוב מאוד לבדוק, מה קורה במצב שאתם לא רוצים להמשיך את תחזוקת האתר אצל בונה האתר שלכם, בדקו כיצד הדבר ישפיע על העלויות ועל הניהול של אחסון האתר. 

כתיבת תוכן לאתר

ברוב הגדול של המקרים, המחיר של כתיבת תוכן לאתרים לא יהיה כלול במחיר של בניית האתר אלא אם החברה שבונה עבורכם את אתר האינטרנט מחזיקה כותב תוכן. כבר בתחילת התהליך של בניית האתר, בדקו אם החברה מחזיקה כותב תוכן או שמא עליכם למצוא כותב תוכן חיצוני, או לכתוב את התוכן לאתר בעצמכם. 

אם בחרתם באיש מקצוע שיכתוב עבורכם את התוכן לאתר, בקשו המלצה מבונה האתר שלכם בנוגע לאופן בו התוכן צריך להיות פרוס באתר, בדקו גם איזה תוכן חשוב יותר וצריך להיות מוכן ראשון ואיזה תוכן פחות חשוב לשלבים הראשונים.  

במרבית המקרים כתיבת התוכן היא החלק אשר מעכב את תהליך הקמת האתר. לכן אנחנו ממליצים לכם להתחיל את תהליך בניית האתר שלכם, כאשר רוב התוכן לאתר כבר מוכן, או שאתם יודעים בדיוק איזה תוכן עתיד להיות באתר שלכם. 

פיצ'רים ותוספות מיוחדות

במידה ואתם מעוניינים בתוספות מיוחדות לאתר שלכם, קחו בחשבון שיהיה עליכם להוסיף כסף על התשלום הכולל. עיצובים תלת ממדיים, אנימציות לאתר, הוספת פיצ'רים ועוד, כל אלה דורשים זמן רב, ולכן יש להודיע מראש על כך שאתם מעוניינים בתוספות מיוחדות לאתר. המחיר של פיצ'רים מיוחדים לאתר משתנה בהתאם לסוג הפיצ'ר ולכמות הזמן שהשקיע עליו בונה האתר. 

תמונות קנויות לאתר או גרפיקות

מלבד העיצוב של אתר האינטרנט עצמו יש גם צורך בתמונות רבות לחלקים השונים של האתר: תמונות לבלוג של האתר, תמונות של מוצרים ועוד. אם מדובר בתמונות שצולמו במיוחד עבור האתר שלכם חשוב לבדוק מה המחיר שלהם ולכלול אותו בהוצאות על בניית האתר. קיימת אופציה נוספת וזולה יותר והיא רכישה של תמונות קיימות לאתר. המחיר של כל תמונה משתנה בהתאם לאיכות התמונה, גודל התמונה ועוד. 

אודות

מחפשים את המילים המדויקות? בואו נעשה את זה ביחד.

זה אני, אתם והמילים.

שירותי כתיבת תוכן לאתרים מתחיל באפיון מקצועי, להבנת ערכי המותג, הדרישות והציפיות. יחד נבנה שפה שמדברת לקהל היעד ומניעה לפעולה.

מאמרים אחרונים

עקבו

אני זמינה בשבילכם, תשאירו לי פרטים!