מיתוג על פי תחום, יש דבר כזה? מסתבר שכן!

אנשים רבים נוהגים להגיד את הביטוי ״מיתוג מנצח״ וכשהם עושים זאת רובם מתכוונים לומר שהמיתוג מוצלח והופך את העסק למוצלח יותר, אך מאחורי הביטוי ״מותג מנצח״ יש עומק גדול הרבה יותר – מיתוג מנצח הוא מיתוג שמנצח מחיר נמוך, מיתוג מנצח מיקום גאוגרפי ומיתוג מנצח אפילו מוצר איכותי יותר.

 

בשורה תחתונה, ממש כמו כתיבת תוכן טוב, מיתוג הוא אינדיבידואלי ותפקידו להשפיע על הלקוח הפוטנציאלי ולאפשר לו לדעת במה אתם עוסקים. זו הסיבה שעליכם לדעת מה העסק שלכם צריך מבחינה מיתוגית, כך תמנעו מהוצאת כספים מיותרת, וכמובן תייעלו את המיתוג שלכם בצורה משמעותית הרבה יותר.

 

אז מה העסק שלכם צריך? במאמר אציג בפניכם כמה תחומי עסקים ואסביר מה בדרך כלל יותר מתאים לעסקים הללו מבחינה עיצובית:

פיצריות

פיצריה בדרך כלל רוצה לשדר פאן ולכן עיצוב לוגו לפיצריה צריך להיות בסגנון צבעוני (הרבה יעדיפו את הצבעים של דגלי איטליה), פיצריות רבות בישראל משתמשות בצורה של משולש הפיצה ללוגו ובפונט צעיר.

 

מעבר ללוגו בדרך כלל פיצריות יכולות להיעזר ב:

  • עיצוב מיוחד למגשי הפיצה שלהם עם מדבקה מעוצבת עם לוגו החברה
  • עיצובים לרשתות החברתיות כמו תמונת קאבר לפייסבוק, תמונות לפרסום באינסטגרם ועוד
  • עיצוב של גיפט קארד או כרטיסיה כמו למשל כרטיסיה של פיצה עשירית חינם
  • אם לא מדובר בפיצה שכונתית אלא ברשת פיצריות אז סיכוי גבוה שהפיצריה תצטרך גם חתימה למייל, נייר פירמה ועיצובים נוספים כדי להתנהל מבחינה עסקית מכובדת עם גורמים חיצוניים/

Pizzeria restaurant in Manhattan New York, USA.

חנות תכשיטים

חנות תכשיטים תרצה לשדר יוקרה עם צבעים המשדרים יוקרה כמו לבן, שחור וזהב, בנוסף הלוגו יהיה נקי יותר ועדין יותר עם פונט המשדר יוקרה.

 

מלבד לוגו בדרך כלל חנויות תכשיטים יכולות להיעזר ב:

  • כרטיסי ביקור מעוצבים המשדרים יוקרה לחנויות או לאנשי המכירות
  • מדבקה מעוצבת להדבקה על אריזת התכשיטים
  • קריאייטיב חד עם קופירייטינג מעניין
  • נייר פירמה, חתימה למייל ואפילו עיצוב מצגת בעסקי תכשיטים מסוימים
  • כמובן שגם עיצובים לרשתות החברתיות כמו תמונות לאינסטגרם או תמונות למודעות בפייסבוק 

successful woman portrait – jewelry small business owner

מספרה

מספרה מזוהה עם הצבעים כחול ואדום, בדרך כלל יש שימוש בצבעים הללו ובגופן המשדר אופי צעיר.

אם מדובר במספרת גברים יש שימוש בדמות עם שיער וזקן ולפעמים גם במספריים.

 

מלבד עיצוב לוגו בדרך כלל מספרה יכולה להיעזר ב:

  • כרטיסי ביקור לספרים במספרה
  • עיצובים לרשתות החברתיות – מאוד חשוב לפנות לדור הצעיר דרך האינסטגרם או הפייסבוק

 

חנות ירקות

חנויות ירקות מזמן הפכו להיות ממותגות וכיום הרבה מחנויות הירקות מראות על סמל סטטוס ולכן כיום אי אפשר להתייחס לחנות ירקות לחנות שכונתית ללא צורך במיתוג.

 

לוגו של חנות ירקות צריך כמובן להיות צבעוני ולהעביר מסר עם שימוש בשעון (להעברת מסר למהירות משלוח), עגלת סופר, שימוש בירקות בלוגו ועוד.

 

מלבד לוגו חנות ירקות יכולה להשתמש ב:

  • כמו כמעט כל עסק גם חנות ירקות שרוצה להפוך למותג צריכה לתחזק עמודים ברשתות החברתיות וכדי שהדפים יהיו מרשימים מומלץ לעצב תמונות בסגנון העיצוב של העסק.
  • גיפט קארד מעוצב לרכישת ירקות בחנות או בחנות הוירטואלית
  • מדבקה מעוצבת אישית לעסק להדבקה על אריזות הירקות
  • חתימה למייל ועיצוב מעטפות לתקשורת עם גורמים עסקיים אחרים (ספקים וכדומה)

Produce Section of a Large Food Supermarket

יועץ משכנתאות

יועץ משכנתאות שעובד כפרי לנסר ירצה ששמו או שם המשרד שהקים יופיע בלוגו.
כנותן שירות של מוצר במעורבות גבוהה יועץ המשכנתאות צריך לוגו המשדר יוקרה ושירות אמין – לוגו נקי עם שימוש בצבעים שחור לבן או זהב ופונט יוקרתי.

 

מלבד לוגו יועץ משכנתאות יכול להשתמש ב:

  • כרטיס ביקור מעוצב 
  • חתימה לדואר האלקטרוני
  • עיצוב מסמכים עסקיים כמו נייר פירמה ומעטפה
  • עיצוב תבנית למצגת 
  • עיצובים לרשתות החברתיות

Couple in real-estate agency talking to construction planner

עורך דין

כמו יועץ משכנתאות גם עורך דין או משרד עורכי דין ירצו את שמם על הלוגו עם פונט יוקרתי וצבעים המשדרים יוקרה.

 

מלבד לוגו עורך דין יכול להשתמש ב:

  • כרטיס ביקור מעוצב
  • חתימה לדואר האלקטרוני
  • עיצוב מסמכים עסקיים  כמו נייר פירמה ומעטפה
  • עיצוב תבנית למצגת 
  • עיצובים לרשתות החברתיות

Mature lawyer or notary with clients in his office in a meeting

פסיכולוג

לוגו של פסיכולוג צריך לשדר רוגע וכוח עם צבעים שמשדרים את אותו הקו (ירוק וכחול למשל), ובדרך כלל יהיו עם סמלים של טבע או תחום הנפש (מדיטציה למשל).


מלבד לוגו פסיכולוג יכול להשתמש ב:

  • כרטיס ביקור מעוצב
  • עיצובים לרשתות החברתיות
  • עיצוב תבנית למצגת המסבירה על אופן הטיפול של הפסיכולוג

עיצוב אינדיבידואלי לכל עסק 

לכל עסק יש צורך במיתוג שונה, ככלל כל עסק חייב לוגו כדי למתג את עצמו ולכל עסק מומלץ להיות עם נוכחות מכובדת ברשתות החברתיות כדי ליצור אינטראקציה עם לקוחות ולקוחות עתידיים.

 

בנוסף ללוגו ולרשתות החברתיות לכל סוג עסק יש תוספות עיצוביות המתאימות לו יותר ותוספות עיצוביות המתאימות לו פחות ואם תדעו מה רלוונטי לעסק שלכם זה יתרום המון למיתוג שלכם בטווח הארוך.