תכלס, קופירייטינג טוב – כמה לקוחות ייצאו לך מזה?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

כולם מדברים על תוכן יצירתי, שונה מהסטנדרט, כזה שיגרום לגולש לעצור ולומר Wow"! עכשיו אני משאיר פרטים וגם ממתין בשקיקה לטלפון!" אבל נראה כי לא באמת יודעים עד כמה הוא רווחי באמת. אז יצאנו לבדוק עד כמה קופירייטינג טוב יכול להיות רווחי.

השאלה המטרידה בעלי עסקים בעידן התוכן המטורף הזה היא: האם אנחנו באמת נראים כמו שאנחנו כותבים? והאם מה שכתבנו באתר או ברשתות חברתיות אכן יביא לנו קהל יעד איכותי שיתחבר לכל מילה וירכוש או ישאיר פרטים? התשובה לכך פשוטה – בהחלט כן! קופירייטינג טוב הוא בבואה מדויקת של סיפור המותג. הוא מתרכז במילים ספורות בלבד והן אלה המספרות מהו המותג. דוגמה לכך היא חברות ענק שהצליחו בכמה מילים ליצור סיפור מעניין על אודות המותג שלהן.

הקופירייטינג המדובר נמצא בכל מקום מבלי שאנחנו שמים לב אליו כלל: בסלוגן החברה, באתר, בדף נחיתה, בכתבות לבלוג, באנרים, שלטי חוצות, דיוור ישיר וכו'. החוכמה היא לדעת מיהו קהל היעד ולפנות אליו בכמה שפחות מילים, כאשר כל מילה פוגעת בול.

אתם בטוחים שקוקה קולה עושה כסף מקופירייטינג?

חברות ענק מקצות תקציבים בלתי נדלים לטובת קופירייטינג מנצח והתוצאות מדברות בעד עצמן. בהן ניתן לראות את הקופי המנצח של קוקה קולה, שאומרת לנו בפשטות ובישירות שהמשקה שלה הוא "טעם החיים". חשבו לרגע, מה זה אומר לנו? במיוחד אחרי פרסומת מגניבה של אנשים רוקדים במסיבה ללא שום דאגות: זוג צעיר מתנשק ברקע, ולאחר מכן אומרים לנו "טעם החיים" בזמן שבחור שרמנטי לוגם מבקבוק קולה צונן. קוקה קולה הבינה שקהל הבוגרים הוא שבוי שלה. לעומת זאת, את בני הנוער היא מעוניינת "לקלקל" ולהחדיר להם את המותג. בהחלט, "טעם החיים" הוא סלוגן שעושה את העבודה ומביא לה קהל צעיר.

תופעה: אדידס נוטשת את הפרסום בטלוויזיה ועוברת לדיגיטל

בחודשים האחרונים התפרסמה כתבה המעידה כי חברת אדידס העולמית תשקיע כ-6 מיליון שקלים לטובת פרסום. מנגד, התפרסמה כתבה נוספת המציינת כי חברת אדידס נוטשת את הפרסום בטלוויזיה ועוברת לדיגיטל. גם חברת אדידס הבינה בדיוק כמו חברתה קוקה קולה כי קהל הלקוחות שלה צעיר ונמצא בעיקר ברשתות חברתיות. מנכ"ל אדידס, קספר רורסטד, סיפר בראיון לרשת החדשות CNBC כי "קהל הצרכנים המרכזי של החברה הוא צעירים שנמצאים בעיקר במובייל. פרסום בדיגיטל הוא המפתח עבור החברה, כיוון שהצעירים אינם רואים פרסומות בטלוויזיה. משום כך, אנחנו משנים את אפיקי הפרסום למדיה הדיגיטלית".

כחלק משינוי המדיניות, חברת אדידס הקימה חנות אונליין לרכישת מוצרי ספורט נוצצים. היא תשיק קמפיינים ברשתות חברתיות ותככב באפיקי המדיה שבהם קהל לקוחותיה נמצא. איך כל זה קשור לקופירייטינג? דמיינו כמה כסף אדידס תוציא על קופירייטינג וכמה מסרים עליה להחליף ולייצר כדי לבצע את המהלך. טוב, נמתין בשקט בשקט למסרים שישטפו בקרוב את עינינו, בוודאי.

להעביר את המסר בשלוש מילים? איך עושים את זה?

"אם אינך יכול לומר את האסטרטגיה שלך במשפט אחד – סימן שאין לך אסטרטגיה", כך אמר וורן הארניש, מומחה לצמיחה עסקית. מתובנה זאת אנו למדים שקודם כל עלינו לבנות אסטרטגיה נכונה שתאפשר לנו בבוא היום לקפל אותה לתוך סלוגן מנצח. אין קסמים בקופירייטינג, הכל עניין של חשיבה, יצירתיות ומה שהטבע נתן או לא נתן לנו. מה שכן, "הברקות ספונטניות" תמיד קיימות. לצד הספונטניות, יש כמה דרכים יצירתיות שיוכלו למקד אתכם כבעלי עסקים קטנים ובינוניים שוודאי לא מחזיקים בתקציבי ענק של קוקה קולה, אדידס ושאר מותגי על בינלאומיים. שנתחיל?

  • דרמטיות וטוטליות

קופירייטינג חזק יכלול אמת מוחלטת. ניקח לדוגמה את "טוב שההגה בידיים של אגד". זו אקסיומה דרמטית שקשה מאוד להתווכח אתה. חוויה טוטלית לעומת הדרמטיות של אגד, יכולה להיות רגשית כמו באמירה המוכרת של חברת צבר "חומוס עושים באהבה או לא עושים בכלל".

  • להעביר חוויה מעצימה

קופירייטינג טוב יכול להעביר חוויה עוצמתית, כזאת שמאפשרת לגולש לחוות את המותג. דוגמה טובה לחוויה מעצימה היא דווקא ידידתנו חברת קוקה קולה, אשר מבטיחה לנו ללגום את טעם החיים, כאשר גם נביעות אומרת לנו שהמים שלה הם "לגוף ולנשמה". מאידך גיסא, נראה כי גם חברת אל-על מעבירה לנו חוויה עוצמתית כאשר היא מנופפת בסלוגן "הכי בבית בעולם".

  • שילוב של הומור

שילוב הומור בקופירייטינג יכול לעבוד נהדר, במיוחד למותג הפונה לקהל צעיר או מותג חדשני, אולם יש לשמור על הומור חינני ולא מתחנף. ניקח לדוגמה את "תפוצ'יפס, טבעי שלא תשלוט בעצמך", ו"012, סתם כי בא לי לדבר".

  • הבטחות/הצהרות

עם הבטחות והצהרות די קשה להתווכח. פשוט להנחית על הגולש כמה מילים וזה מה יש. האם זה עובד? ברוב המקרים כן. ניקח לדוגמה את "מכוניות שמורות – זה טרייד מוביל", "מיצובישי ויש בה הכל" ואחרון חביב הוא "אין כמו במבה". בקיצור, מדובר בסלוגן שאומר את המילה האחרונה, נקודה.

  • מסר סמוי

בקופירייטינג נוכל להעביר מסרים סמויים הקשורים למותג. דוגמה מצוינת לכך היא מותג היין ברקן – "היקב הישראלי המעוטר ביותר בתחרויות יין בינלאומיות". הסלוגן כבר אומר הכל.

לסיכום, כולנו זקוקים לפיצוי, לחיזוק ולחיבוק אמיתי דקה לפני שאנו פותחים את הראש לאמץ עוד מותג וכך גם הלקוחות שלנו. זכרו, קופירייטינג רווחי ומצליח הוא כזה שיודע איך לפרוט לנו בדיוק על הנקודות הרגישות ולהישאר צרוב בראשנו. דבר נוסף, קופירייטינג טוב ישמור מרחק מקופסאות ומקלישאות מעייפות. בקיצור, הוא כזה שישאיר את הצופה/גולש מרוכז, ויזכור את המשפט שכתבתם גם אם באופן אקראי יראה משהו שמזכיר לו את המותג שלכם

אודות

מחפשים את המילים המדויקות? בואו נעשה את זה ביחד.

זה אני, אתם והמילים.

שירותי כתיבת תוכן לאתרים מתחיל באפיון מקצועי, להבנת ערכי המותג, הדרישות והציפיות. יחד נבנה שפה שמדברת לקהל היעד ומניעה לפעולה.

מאמרים אחרונים

עקבו

אני זמינה בשבילכם, תשאירו לי פרטים!