למה חשוב לשלב סיפורים בכתיבת תוכן שיווקי?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

נרצה או לא, סיפורים הם חלק בלתי נפרד מהחיים שלנו, וכך זה היה מאז ומתמיד, אפילו עוד כשהיינו ילדים התחברנו לסיפורים של גיבורים או סתם אחרים. סיפורים יוצרים חיבור רגשי, מעוררים השראה וגורמים ללקוחות לזכור אותנו ובכלל להכיר אותנו קצת יותר, אפילו מהצד הפגיע (אם הסיפור הוא אישי).

 

אז איך משלבים סיפור בטקסטים?

בתהליך כתיבת תוכן שיווקי לאתר, יש לנו אופציה לכתוב תוכן משעמם ורגיל כמו שיש לכולם, או לכתוב תוכן מיוחד, כזה שמשלב נגיעות אישיות וסיפורים שקל יותר ללקוחות הפוטנציאליים שלנו להתחבר אליהם. למעשה, שילוב סיפורים בתוכן שיווקי יכול להפוך טקסט רגיל ומשעמם לטקסט שמרגש את הקורא ומעורר בו עניין. וזה לגמרי עובד חברים!

 

אהה… וגם סיפורים גורמים ללקוחות להשאיר פרטים או לבצע רכישה. שזה כמובן בונוס משמעותי!

 

אז בואו נראה מה שילוב סיפורים בכתיבת תוכן עושה לגולשים?

 

חיבור רגשי

סיפור טוב יכול ליצור חיבור רגשי עם הקורא, מה שמגביר את הסיכוי שהוא יזכור את המסר ויבצע פעולה מסוימת כמו רכישה, השארת פרטים, שיתוף, מילוי טפסים ובכלל כל פעולה שתרצו.

 

הנגשת טקסטים מורכבים

סיפורים עוזרים לבעלי אתרים ועסקים להמחיש נקודות מורכבות ולהפוך אותן לנגישות וברורות יותר לגולשים. בדרך זו אתם הופכים את השירותים של העסק להרבה יותר נגישים, קלים להבנה וכאלה שכל אחד יוכל להתחבר אליהם.

 

אנשים זוכרים יותר סיפורים

אנשים נוטים לזכור סיפורים יותר מאשר נתונים יבשים ומשעממים וזה מוכח. סיפור טוב יכול להשאיר רושם לטווח ארוך, מה שאומר שלקוחות יזכרו אתכם כאשר הם יצטרכו את השירות או המוצר שלכם.

 

ייחודיות ובידול

אין ספק שסיפור ייחודי יכול לתת לכם פייט מול המתחרים, לבדל אתכם ולהבליט את הערך המוסף שאתם מביאים.

 

אז איפה אפשר לשלב סיפורים בתוכן השיווקי שלכם?

הנה כמה דוגמאות:

 

עמוד אודות החברה

 

אודות חברה הוא מקום קלאסי לשילוב סיפור. ספרו את סיפור הקמת החברה, איך הכל התחיל, מה היו האתגרים הראשונים של העסק, ומה גרם לכם לצמוח ולהגיע לאן שהגעתם. הציגו גם את ההון האנושי שמאחורי החברה, סיפור אישי של המייסדים או הצוות הבכיר. תדעו שהסיפורים האלה יוצרים חיבור אישי.

 

קייס סטאדי

 

הציגו מקרה שבו עזרתם ללקוח לפתור בעיה משמעותית בעזרת השירותים או המוצרים הייחודיים שלכם. תארו את האתגרים שהיו, הפתרונות וההצלחה שהושגה. תוכלו לשלב גם עדות מלקוח מרוצה שיספר במילים שלו על החוויה, זה יכול להיות גם בסרטון. אגב, קייס טאדי שכזה מייצר גם אמון והוא ערך עצום.

 

שילבו סיפור בעמודי השירותים/עמודים פנימיים

 

בדפים הפנימיים תוכלו לתאר את התהליך שהלקוחות עוברים כשהם משתמשים בשירותים שלכם באמצעות סיפורים אמיתיים או תהליכים ממוספרים. הציגו דוגמאות של תוצאות שהושגו באמצעות השירותים שלכם או כל מלל שיכול לשקף ללקוח הפוטנציאל על השירות, התהליכים והאנשים בחברה.

 

בלוג או מאמרים מקצועיים

 

שלבו סיפורים אישיים או סיפורים מהשטח שיכולים להמחיש את הנקודות שאתם רוצים להעביר לגולשים. ספרו על לקוחות שהצליחו בזכות השיטות והניסיון שאתם מציעים ובכלל כל סיפור שיכול להוות ערך לגולשים שלכם.

 

 

קבלו דוגמאות של חברות (ענק) שעושות את זה מצוין

אני תמיד אומרת שכדאי לקחת השראה מחברות גדולות, גם אם אנחנו עסק קטן ואפילו גדול. זו הסיבה שהבאתי לכם דוגמאות של חברות גדולות ואיך הן שילבו סיפורים לטקסטים שמחברים אליהם לקוחות.

 

 

Airbnb

Airbnb משתמשת בסיפורים אישיים של המארחים והאורחים כדי ליצור חיבור רגשי עם הגולשים. כל סיפור מסביר איך הפלטפורמה עזרה להם למצוא מקום ייחודי לישון בו או איך האירוח הפך לחוויה בלתי נשכחת. גם אתם יכולים לעשות את זה, פשוט לספר קייסטאדי של לקוחות שלכם.

 

Nike

הקמפיינים של Nike מלאים בסיפורים מעוררי השראה של ספורטאים שמתמודדים עם אתגרים ומגיעים להישגים גבוהים. הסיפורים האלו יוצרים חיבור רגשי עם המותג ומעוררים מוטיבציה בקרב הקהל, מה שמוביל כמובן להזדהות ורכישה של מוצרי המותג.

 

Dove

קמפיין "Real Beauty" של Dove מציג סיפורים של נשים אמיתיות ומראה את היופי במגוון רחב של היקפים ומשקלים. זהו סיפור על קבלה והערכה עצמית שמתחבר לרבים, בעיקר לנשים.

 

יאללה, בואו נסכם!

סיפורים הם כלי עוצמתי בשיווק של העסק שלכם. הם יכולים ליצור חיבור רגשי, להמחיש נקודות מורכבות, ולבדל את החברה שלכם משאר המתחרים. באמצעות שילוב סיפורים במקומות הנכונים באתר שלכם, אתם יכולים להגדיל את המעורבות, לזכות באמון של הקוראים ולהשאיר זיכרון של עוד.

 

עצה ממני – תתחילו עם משהו קטן, אפילו סיפור רגשי באודות החברה  ותראו איך הוא משנה את הדרך שבה הקהל תופס אתכם!

 

בהצלחה!

אודות

מחפשים את המילים המדויקות? בואו נעשה את זה ביחד.

זה אני, אתם והמילים.

שירותי כתיבת תוכן לאתרים מתחיל באפיון מקצועי, להבנת ערכי המותג, הדרישות והציפיות. יחד נבנה שפה שמדברת לקהל היעד ומניעה לפעולה.

מאמרים אחרונים

עקבו

אני זמינה בשבילכם, תשאירו לי פרטים!