תכל׳ס, איך כותבים תוכן שיווקי שמניע את הגולש לפעולה?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

איך אני אוהבת את המילה ״תכל׳ס״, הרי גולשים בסופו של דבר רוצים הכל בצורה מהירה: תניעו אותי, תעניינו אותי, תדליקו אותי ותגידו לי בסוף בדיוק מה לעשות. אז כן… זאת הגישה שלי במשפט וחצי, אבל אני בכל אופן רוצה לתת לכם קצת יותר מזה, והנה אני ממשיכה בהרחבה.

לפני שנתחיל עם טיפים ושאר הירקות, בואו נבין מה זה תוכן מניע לפעולה…

מכירים את זה שאתם מחפשים משהו בגוגל, שירות מסוים – נניח קורס חשבונאות, נכנסתם ללינק ומשהו במסרים גרם לכם להבין שזה בול מה שרציתם. השארתם פרטים חזרו אליכם או שבכלל רכשתם אונליין את הקורס.

למה זה קרה?

נכון שצריכים קמפיינר טוב שיידע לנהל, לטרגט ולהגיע לקהל היעד המדויק, אבל מה שעוד יותר חשוב זה ביצוע אוסף של פעולות נכונות, וביניהן גם כתיבת תוכן המשלבת הנעה לפעולה.

הפעולות הן:

  • מבנה נכון של הדף.
  • קריאייטיב חד.
  • הסבר מפורט על השירות/קורס.
  • כפתורי הנעה לפעולה במקום המדויק.
  • מסרים סמויים וגלויים.
  • תוכן שמותאם לשפה של קהל היעד.
  • הזדהות עם הגולש.

אלה כמובן רק חלק מהפרמטרים שיגרמו לכתיבה שלכם להיות יותר מניעה לפעולה. זה חשוב במיוחד אם החלטנו לצאת לקמפיין פרסומי, הרי כל קליק של לקוח או כל חשיפה עולה לנו כסף, ולכן חשוב שהמסרים וההנעה לפעולה יהיו כמה שיותר מדויקים, כך נוכל להגדיל את יחס ההמרה וליהנות מכמה שיותר לידים ומכירות.

 

אז בואו נחזור להנעה לפעולה, איך עושים את זה?

Les Is More

נסו לקצר כמה שיותר, פשוט להעיף מילים מיותרות, מילים שחוזרות על עצמן וכאלה שלא משרתות את המטרה והיא פוקוס במכירה. כתבו על התועלות שיהיו ללקוח הפוטנציאלי שלכם מהמוצר או השירות, והכל בקצרה, ממש ברמה של מילה שתיים שמעבירות את המסר בצורה הכי טובה שיש.

 

תנו לגולש דחיפה קטנה לביצוע פעולה

נהלו דיאלוג עם הגולש שלכם, מה תרצו שהוא יעשה אחרי שסיים לקרוא על המוצר/השירות, עליכם כחברה, המלצות וכל התוכן שהיה באתר או בדף מכירה. לדוגמה, אם תרצו לומר לו להשאיר פרטים, שכנעו אותו – כתבו ״תוך 24 שעות יחזור אליך מומחה שילוח בינלאומי ויתאים לך תוכנית ייבוא למוצרים שלך״. דוגמה נוספת ״אפשר לשלם על הקורס בטופס מאובטח ולקבל 5% הנחה״.

כתבו לקהל שאליו התוכן מיועד

כשכותבים תוכן שיווקי שמיועד לכולם, התוכן פחות אותנטי והגולש מרגיש את זה, כיוון שהוא פחות מדבר אליו.  אני ממליצה לכתוב תוכן רלוונטי שידבר לאתגרים, לכאבים ולקשיים שיגרמו לגולשים שלכם לרצות לרכוש את המוצר או השירות, ולכן קודם עליכם להכיר  את הקהל, ממש כמו שיחה אקראית של שני אנשים. אחרי שהכרתם את הקהל שלכם, חשבו איזה סלנג ידבר אליו והכניסו מילים רלוונטיות. לדוגמה מוצר לייפסטייל לנשים, אפשר להשתמש במילים ״היסטרי״, ״מושלם״, ״את חייבת את זה״ וכו׳.

בלי ׳להתפלסף׳ יותר מידי עם המילים

לפעמים אני רואה משפטי הנעה לפעולה או מסרים מה זה מתוחכמים, כאילו צריך 750 בפסיכומטרי כדי להבין מה רוצים ממני. אבל היי…  באמת שאין צורך להתחכם אפשר לכתוב בגובה העיניים ובשפה שהגולש מכיר ומזדהה איתה כדי לגרום לו לבצע את הפעולה שתרצו. ההמלצה שלי היא לתת לקבוצה של כמה אנשים בגילאים שונים חוות דעת ולהבין מהם האם המסר עבר, ברור ומה הם הבינו ממנו. פעולה זו תאפשר לכם לקבל אינדיקציה האם המסרים שלכם ברורים או לא.

אל תחסכו בכפתורי הנעה לפעולה

דמיינו מצב שהגולש כבר השתכנע, הוא מעוניין לרכוש או להשאיר פרטים, אבל לא מוצא את הכפתור. כן זה קורה הרבה. ההמלצה שלי לא לחסוך בכפתורי הנעה לפעולה או בטופסי צור קשר. בדף מכירה לדוגמה, אני ממליצה לשים לפחות שלוש פעמים טופס צור קשר או כפתור שמוביל לרכישה או לטופס.

ולסיום הבאתי כמה טיפים מהמגירה הסודית שלי. כן יש לא כזאת, בראש 🙂

  • תוכן שיווקי קל לסריקה – גולשים לא ממש אוהבים ׳בלוק׳ של טקסטים, הם רק סורקים עם העיניים ולכו הקפידו על מסרים קצרים, נגישים וקלים לסריקה מהירה עם העין.
  • חלוקה נכונה של הדף – הקפידו על חלוקה נכונה של הדף, התחילו בצורה מסקרנת ולאט לאט תגיעו לעיקר, אבל בלי למרוח יותר מידי.
  • שלבו תכנים ויזואליים – שלבו בדף שלכם תמונות וסרטונים, הם מוסיפים ערך לגולש, מאפשרים לו להכיר אתכם יותר טוב או להתרשם מהמוצר בצורה ויזואלית טובה.
  • קחו השראה ממתחרים, אך נסו להביא רעיונות מקוריים שאין להם, כך שהגולש יבחר בכם.

 

זהו! מקווה שאהבתם.

אני אתי דהאן, מומחית לכתיבה אסטרטגית-שיווקית ואני כאן כדי להפוך את התכנים שלכם למזמינם, שיווקיים וכאלה שמניעים את הגולשים לפעולה.

אני כאן בשבילכם, פשוט תתקשרו אליי או תשאירו פרטים ונדבר 

 

 

 

אודות

מחפשים את המילים המדויקות? בואו נעשה את זה ביחד.

זה אני, אתם והמילים.

שירותי כתיבת תוכן לאתרים מתחיל באפיון מקצועי, להבנת ערכי המותג, הדרישות והציפיות. יחד נבנה שפה שמדברת לקהל היעד ומניעה לפעולה.

מאמרים אחרונים

עקבו

אני זמינה בשבילכם, תשאירו לי פרטים!