אם יצא לכם להיכנס לאחרונה לאתר אינטרנט ולהרגיש שאתם אשכרה קוראים "מדריך למשתמש של מקרר", או לקרוא פוסט באינסטגרם וולהרגיש כאילו ״מה הקשר בין מה שכתוב לבין אותה בעלת עסק?״ – Welcome to the world of robots!
לפעמים נדמה נדמה שרובוטים השתלטו לנו על הרשת וחירטטו טקסטים לא קשורים לכלום. נכון? 🙂
אז כן, הרבה עסקים כותבים תוכן לאתר בעזרת ChatGPT וכלי AI אחרים. התוצאה? טקסטים גנריים, כלליים כאלה, לפעמים עם טעויות מביכות ובעיקר – בלי שום נשמה וקשר לאופי של העסק שלהם. בעצם במקום לבלוט, האתר שלהם סתם עוד אחד, לא מעניין ולא עושה חשק להשאיר פרטים או לעבוד איתכם.
רגע לפני שאתם כותבים תוכן לבד בעזרת כלי AI, בואו נראה כמה באמת עולה כתיבת תוכן לאתרים בלי כלי AI? כלומר אתם מול כותב תוכן מקצועי.
לפני שנצלול למחיר, אסביר שאני ככתבת תוכן לא רק כותבת תוכן לאתרים, אלא עושה תהליך אפיון עמוק עם כל לקוח. זה כולל יצירת מבנה לעמוד הבית (סוג של משפך שיווקי), חלוקה של דפי תוכן, בניית שפה ונותנת מלא טיפים והמלצות מהניסיון האישי שלי.
אלה טיפים ותהליכים ששום כלי AI לא יכול לעשות!!
הטווח רחב של המחירים: כתיבת תוכן לאתרים יכולה להתחיל מ-350–600 ₪ לעמוד בסיסי ולהגיע גם ל-800–1,500 ₪ לעמודים מורכבים יותר (כמו עמוד הבית, כתיבת אודות חברה, דפי שירות, דפי מכירה, או תוכן שיווקי אסטרטגי).
העלות מושפעת ממספר גורמים:
- היקף המילים והעמודים באתר.
- רמת המחקר הנדרשת (תוכן פיננסי או רפואי יקר יותר מתוכן לבלוג לייף-סטייל).
- הניסיון והסגנון של כותב התוכן.
כששואלים אותי "כמה עולה כתיבת תוכן לאתרים", אני מסבירה שלא מדובר רק בטקסט. זו השקעה במיתוג, בשיווק ובמכירות של העסק. כשמבינים את הערך, למעה מבינים שעדיף לשלם על זה כמה שיותר וכמובן ההשקעה תהיה בהתאם.
אז איפה נכנס ה-AI לתמונה?
המהפכה כבר כאן והיא בהחלט עוזרת לנו לייצר תוכן. בעלי עסקים מגלים שהם יכולים "לחסוך" ולתת ל-ChatGPT לכתוב את האתר. זה זול, מהיר – אבל האם זה עובד?
האמת היא שרוב הלקוחות כן משתמשים ב-AI, אבל הם מגיעים אליי אחר כך כדי "להציל" את התוכן ובעצם לשכתב הכל. הם מבינים שהטקסטים שנכתבו נשמעים גנריים, לא מייחדים אותם ולא באמת מוכרים.
אגב, היו לי מקרים שהיה כתוב שטויות באתר של הלקוח והם פגעו במוניטין ואפילו גרמו ללקוחות שלי להפסיד עסקאות ואף חמור מזה לקבל תביעה. לדוגמה, הגיע אליי לקוח שנתן למזכירה שלו לכתוב תוכן, היא כתבה עם ChatGPT דברים לא נכונים, הלקוח שלי היה חשוף לתביעה כיוון שכתב ששירות ההטמעה (של תוכנת ניהול) ניתן בעזרת כלי מסוים וזה לא היה נכון. יותר נכון שזה מה שה- ChatGPT כתב…
בואו נראה, כתיבה עם כלי AI מול כתיבה עם כותב תוכן מקצועי
כתיבה עם ChatGPT:
- מהירה וזולה.
- מבוססת על תבניות שחוזרות על עצמן.
- תוכן שיש לכולם, אין בידול.
- חסרה דיוק עסקי ואישי.
- אין נשמה וערכים.
- לוקח הרבה זמן לדייק את ההנחיה.
- צריך לערוך (לוקח הרבה זמן).
- לא תמיד המידע נכון.
ועזבו, לקוחות מרגישים שזה ״רובוטי״, פשוט ״לא עובר בגרון״.
כתיבה עם כותב תוכן מקצועי:
- מותאמת אישית לערכי העסק והלקוחות.
- משדרת אמינות, סמכותיות וחיבור רגשי.
- מבליטה אותך מול המתחרים.
- הלקוח מתחבר לערכים.
- הרבה יותר אותנטי ומשכנע.
- מייצר הרבה יותר המרות.
בקיצור, כלי AI הם כמו טיוטה שצריך ללטש ולעבוד קשה כדי להגיע לתוצאה איכותית וטובה. רק כותב תוכן יודע להפוך את הטיוטה הזאת למסר חד, אמיתי ומשכנע.
מה קורה בעולם בהקשר של כתיבת תוכן לאתרים?
סתם שתדעו, שוק כתיבת התוכן לאתרים בארה״ב מוערך במעל 60 מיליארד דולר בשנה (!). עם כניסת ה-AI, חלק מהחברות חתכו בעלויות ופנו לכתיבה עם כלי בינה מלאכותית כמו ChatGPT. אבל מה שקרה בפועל, הביקוש לכותבי תוכן לא נעלם. להפך – הוא השתנה. בארה״ב רואים היום יותר פרילנסרים שעוסקים בעריכה, ליטוש והתאמה אישית של טקסטים שנכתבו ע״י AI. המגמה הזו צפויה לגדול גם בשנים הקרובות ואני ממש מרגישה שהיא מגיעה גם לישראל.
למה ההשקעה בתוכן איכותי משתלמת דווקא היום?
דווקא בעידן שבו כולם "מעתיקים ומדביקים" טקסטים מהצ׳אט, מי שמשקיע בכתיבת תוכן אנושי, חד ומדויק – הוא זה שבולט. תוכן איכותי מגדיל את ההמרות באתר, מייצר אמון ומביא יותר לקוחות. זה לא עוד הוצאה – זו השקעה שבסופו של דבר מחזירה את עצמה.
אז איך לעבוד נכון עם ChatGPT או כל כלי אחר?
אל תשאירי טקסט כמו שהוא.
תמיד תוסיפי עריכה אישית שלכם.
שלבו חוויות וסיפורים אישיים.
אף בינה מלאכותית לא תדע לכתוב אתכם במקומכם.
הקפידו על שפה אנושית ולא רובוטית.
תכתבו כמו שאתם מדברים.
התאימו את השפה ללקוחות שלכם.
האם הם רוצים מידע קליל, מקצועי או הומוריסטי?
תבדקו עובדות.
כן, AI נוטה לחרטט, ולכן האחריות שלכם לוודא דיוק.
אז בשורה תחתונה מה קורה?
מחיר כתיבת תוכן לאתרים אולי השתנה עם כניסת כלי ה-AI, אבל הערך של כתיבה אנושית רק גדל ואנחנו רואים את המגמה הזאת בעולם וגם כאן בישראל. AI יודע לתת בסיס, אבל כדי לבלוט, לרגש ולמכור, עדיין צריך את הידיים והמוח של כותב תוכן מקצועי.