כל השלבים בתהליך כתיבה ועיצוב מצגת חברה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

שלא תתבלבלו, מצגת חברה ממש לא דומה למצגת שמציגים בכנסים והרצאות. היא סוג של כרטיס ביקור, רק הרבה יותר מפורט, וכזה שנותן ללקוח אפשרות להתרשם בצורה הרבה יותר טובה מהחברה שלכם. בואו נראה מהי מצגת חברה, מי צריך אותה ואיך מאפיינים אותה בצורה נכונה?

מצגת תדמיתית או מצגת חברה (שהן תכל׳ס אותו הדבר) נועדה להציג את ה-  DAN של העסק שלכם בדרך תמציתית, ולשמש כסוג של הפנים של העסק. לרוב יציגו בה את אודות החברה, השירותים שהחברה מספקת, הערכים, תהליכי עבודה וכו׳.

עכשיו הרבה יגידו שיש להם אתר אינטרנט ולמה צריך גם אתר וגם מצגת? אז זהו, שיש הבדלים משמעותיים בין השניים הנה הם כאן לפניכם:

  • אתר יהיה עמוס יותר ביחס למצגת שבה הלקוח מקבל תמצות של הכל.
  • את המצגת אפשר להציג ללקוחות המגיעים לפגישה עסקית, בעוד אתר מורכב יותר להצגה.
  • מצגת נחשבת לאישית יותר, ולכן רוב הסיכוי שהלקוח יכנס למצגת מאשר לאתר.
  • אפשר להבליט מוצר מסוים, פרויקט או כל דבר אחר, ביחס לאתר שהכל נמצא יחד.

כמובן שאלה רק חלק מההבדלים בין מצגת חברה לאתר אינטרנט. כיום הרבה חברות מחזיקות גם באתר וגם במצגת, כאשר האתר הוא נכס דיגיטלי אליו מגיעים הלקוחות, ואילו את המצגת הם שולחים ללקוחות כדי שיתרשמו מהחברה או ממוצר/שירות מסוים.

סוגי מצגות פופולריות שכדאי להכיר

  • מצגת חברה תדמיתית הנשלחת ללקוחות.
  • מצגת המוקרנת ללקוח בנוכחות איש מכירות.
  • מצגת מוצר או שירות מסוים.
  • מצגת המציגה פרויקט של החברה (נפוץ בחברות נדל״ן).

איך נדע איזו מצגת אנחנו צריכים?

השאלה הראשונה שאני שואלת את הלקוח שלי רגע לפני תהליך אפיון המצגת היא: ״לאיזה צורך המצגת?״. למה זה חשוב? כיוון שאם הלקוח של הלקוח שלי מקבל את המצגת ללא הסבר, עלינו לפרט קצת יותר מבחינת מידע על מנת שנוכל להעביר את המסר בצורה טובה, אך כמובן בטוב טעם ולא בצורה שתעמיס על המצגת. מצגת מוצר או מצגת פרויקט יתאימו לחברות המעוניינות לשווק מוצר או פרויקט מסוים ולשלוח ללקוח שלהן מידע לגביהם.

 

אז מה באמת המצגת שלכם צריכה להכיל?

תהליך בניית מצגות עסקיות נועד למכור את העסק או את המוצרים/השירותים שלכם, ולכן היא חייבת להיות קצרה וממוקדת ולהכיל את המידע הבא: שקף ראשון הפותח את המצגת, שקף מסכם ושקפים פנימיים שבהם יהיה מידע על השירותים, המוצרים, הערכים, המלצות ופרויקטים או לקוחות שאתם עובדים איתם. לדוגמה, חברה פיננסית, תצטרך אודות החברה, שקף המרכז את השירותים שהיא מספקת, המלצות, ערכי החברה, חבילות שירות, תמונות וכמה מילים על המייסדים או על הצוות וכו׳.

מעבר למלל ולחלוקה של השקפים, מצגת תדמיתית צריכה לייצג את העסק גם מבחינה ויזואלית, כלומר להיות בעת מראה חזותי מרשים המתאים למיתוג וערכי החברה. הקונספט העיצובי חייב להתאים גם לאופי המצגת והדפים, כך שהם יעבירו את המסר בצורה ידידותית ללקוח הפוטנציאלי.

כתיבה ועיצוב מצגת חברה סקורו

כתיבה ועיצוב מצגת לחברת סקורו 

לסיום, הבאתי 10  כללי ברזל למצגת תדמיתית מושלמת

  1. מצגת שיווקית או תדמיתית צריכה להכיל 10 דפים גג.
  2. עליה להכיל רק את המידע הנחוץ ולא יותר מזה.
  3. הקפידו על מסרים קצרים וממוקדים (בלי חפירות).
  4. שמרו על אחידות מבחינת כמות מילים בריבועים.
  5. בחרו מראש פלטת צבעים, עדיף 2 צבעים מרכזיים, לא יותר.
  6. העדיפו לשלב תמונות אותנטיות, כלומר אמיתיות על פני קנויות.
  7. אפיינו מראש את שקפי המצגת, כך לא תפספסו מידע חשוב.
  8. העדיפו לעצב מצגת מודולארית המותאמת באופן אישי לכל לקוח או לשירות מסוים.
  9. אם יש לכם שני קהלי יעד, לדוגמה ספקים ולקוחות, הכינו שתי מצגות שונות.
  10. וותרו על מצגות תבניתיות, תנו לבעל מקצוע שיעצב בשבילכם מצגת מקצועית.

 

ולסיום, רגע לפני שמתחילים תהליך של כתיבה ועיצוב מצגת, חשבו כיצד הייתם מציגים את העסק שלכם בכמה שניות לאדם שאתם פוגשים ברחוב. מה הייתם מבליטים? בדיוק את זה תבליטו במצגת שלכם.

 

רוצים לשמוע יותר על תהליך כתיבה ועיצוב מצגת תדמיתית?

אני כאן בשבילכם.

אודות

מחפשים את המילים המדויקות? בואו נעשה את זה ביחד.

זה אני, אתם והמילים.

שירותי כתיבת תוכן לאתרים מתחיל באפיון מקצועי, להבנת ערכי המותג, הדרישות והציפיות. יחד נבנה שפה שמדברת לקהל היעד ומניעה לפעולה.

מאמרים אחרונים

עקבו

אני זמינה בשבילכם, תשאירו לי פרטים!