איך יוצרים תוכן שיווקי אפקטיבי: מדריך לכתיבה לאתרים, דפי נחיתה ומצגות

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

אין זה סוד שהיום תוכן שיווקי משכנע הוא חלק מה- DNA של כל עסק, ואפילו הקטן ביותר. הכתיבה מאפשרת לנו למשוך קהל יעד איכותי ולהמיר אותו ללקוח משלם, ממש כמו שכל עסק רוצה. את התוכן תוכלו ליצור באתר האינטרנט של החברה, בקטלוגים, בדפי נחיתה או מצגות ועוד. הבאתי לכם ממש כאן אסטרטגיות כתיבה וטיפים שיסייעו לכם לייצר תוכן איכותי שישיג את המטרה.

 

תרצו או לא, כתיבה היא אומנות לכל דבר. זו שמשחקת תפקיד מכריע בלכידת תשומת הלב של הגולש, בין היתר היא יכולה להשפיע על העברת המידע שנרצה על מוצר או שירות מסוים, על יצירת זהות, על המיתוג והתדמית של העסק שלכם. ככל שתשקיעו יותר בבניית אסטרטגיה חכמה ולא ״תשלפו מהמותן״ מילים, כך תוכלו להשיג את המטרה שלכם שהיא כמובן יצירת לידים איכותיים והגדלת המכירות של העסק על ידי כתיבת תוכן שיווקי.

 

הכירו היטב את קהל היעד שלכם – ממש לפרטי פרטים

תוכן שיווקי אפקטיבי מתחיל בהכרה אבסולוטית של קהל היעד של המוצר או השירות שלכם. עוד הרבה לפני שמתחילים להקליד משהו, קחו את הזמן והגדירו את הפרופיל של הלקוח האידיאלי שלכם. קחו בחשבון נתונים דמוגרפיים, גילאים, צרכים, נקודות כאב והמניעים השונים של לקוחות אמיתיים שיכולים להיות שלכם. מידע זה יאפשר לכם להתאים את התוכן לשפה שלהם ולהציע את הפתרון מנקודת זווית אחרת שתקסים אותם.

 

הגדרו יעדים ברורים – מה אתם רוצים לשדר

בכתיבת תוכן שיווקי, כל מילה צריכה להיות שקולה היטב. חישבו לרגע, מה המטרה שלכם? האם להגביר את המודעות למותג, לייצר לידים, להגדיל המרות או בכלל לבצע חינוך שוק בהתאם למוצר שלכם? הגדירו בבירור את המטרות רגע לפני תחילת הכתיבה ופשוט רשמו אותן. הן יסייעו לכם לייצר תוכן מגובש יותר.

 

חשבו על ערך משכנע

ערך הוא הבסיס לכתיבת תוכן שיווקי, יעיל וכזה שנוגע בגולש. הערך אמור להתכתב עם היתרונות הייחודיים שהמוצר או השירות של העסק מציע לקהל היעד. רשמו בצורה תמציתית ומשכנעת את הערכים שלכם על פני המתחרים ועד כמה הם נותנים מענה לכאבים של הלקוח. לדוגמה, טכנאי מחשבים שנותן שירותי הגעה עד למשרד או לבית הלקוח – זה ערך. חברת שילוח בינלאומי שנותנת שירותי ייעוץ ליבואנים ללא עלות – זה ערך.

 

השתמשו בכותרות שמושכות תשומת לב

לא משנה אם אתם כותבים דף מכירה, קטלוג או מצגת עסקית, עליכם לזכור שטווחי הקשר של הגולשים קצר מאוד. כדי ללכוד את תשומת הלב של הקורא, חשוב ליצור כותרות ראשיות וכותרות משניות שמושכות את תשומת לב, נוגעות בכאב, יוצרות סקרנות ומוכוונות מכירה. אגב, כותרות משנה יכולות גם לפצל את התוכן שלנו ולאפשר לקוראים ליהנות מחוויית קריאה נוחה יותר, במיוחד במאמרים ארוכים או בכתיבת סטוריטלינג.

 

התמקדו ביתרונות, לא רק בתכונות של המוצר/השירות

למרות שחיוני להדגיש את התכונות של המוצר או השירות, חשוב לא פחות להדגיש את היתרונות שהם מספקים לקהל היעד שלכם. לקוחות מעוניינים לדעת כיצד המוצר או השירות  יכולים לפתור את הבעיות שלהם או לשפר את חייהם ולא רק מידע על המפרט הטכני של המוצר. נסחו בבירור את היתרונות והתוצאות שהמוצר/השירות מספקים, תוך שימת דגש על היתרונות והתוצאות ללקוח.

 

השתמשו בשפה משכנעת ומניעה לפעולה

בעת כתיבת תוכן שיווקי, השתמשו במילים ובביטויים המעוררים רגש אצל הקורא, כאלה שמתחברים לקהל ויוצרים אצלו תחושה חמימה של חברה שיש בה אנשים מקצועיים שאפשר לסמוך עליהם. הקפידו גם לכתוב בצורה ברורה מה אתם רוצים שהקורא יעשה, לדוגמה להשאיר פרטים, לבצע רכישה, להירשם לסדנה וכך הלאה.

 

שמרו על שפה פשוטה ולא מתנשאת

אמנם כתיבה מקצועיות היא חשובה, אך מה שלא פחות חשוב הוא לכתוב תוכן שיווקי בגובה העיניים ולא מתנשא מידי. המנעו  מכתיבה בז'רגון קשוח ושפה טכנית מורכבת שעלולים להרחיק את הקוראים ולגרום להם לחוסר הזדהות או הבנה. בקיצור, כתבו בשפה פשוטה ובהירה וודאו שהתוכן  מובן גם ללקוח הפשוט, כלומר לרחל מנס ציונה.

 

שלבו אלמנטים חזותיים בטקסט

אלמנטים חזותיים, צבעים ועיצובים ממלאים תפקיד חיוני והופכים את הטקסט להרבה יותר מעניין, במיוחד במצגות תדמיתיות ובדפי נחיתה. הקפידו לשלב תמונות איכותיות ואותנטיות, סרטונים, אינפוגרפיקה ועיצובים חזותיים אחרים שיקפיצו את התוכן שלכם. רק נציין שעיצוב חזותי יכול למשוך את הקוראים, לייצר תדמית של עסק מצליח ומושך יותר על פני המתחרים.

 

הקפידו על תוכן קצר ותמציתי

בעולם רווי המידע של היום, קבלת תשומת לב מגולש היא משאב נדיר. כדי להבטיח שהתוכן השיווקי יהיה מובן וישרת את המטרה, הקפידו על טקסט קצר, ממוקד ותמציתי. השתמשו בפסקאות קצרות, נקודות ובולטים, וכותרות משנה כדי לפצל את הטקסט. הדגישו מידע ויתרונות מרכזיים בגופן בולט כדי להפנות לשם את תשומת הלב של הגולש.

 

חשוב מאוד- הקפידו על הגהה ועריכה

רגע לפני פרסום או שיתוף התוכן השיווקי היפה שכתבתם, בצעו הגהה קפדנית. בדקו אם יש שגיאות דקדוק ואיות, בדקו שהעיצוב עקבי והטקסט זורם וקולח. ההמלצה שלי היא לתת לעוד זוג עיניים לעבור על הטקסטים  על מנת לוודא שלא פספסתם כלום.

 

ולסיום, יצירת תוכן שיווקי אפקטיבי דורשת גישה אסטרטגית, הבנה והכרה של הקהל ושליטה על יעדי השיווק. זכרו, תוכן שיווקי מוצלח הוא שילוב של יצירתיות, אמפתיה ותקשורת אסטרטגית מדויקת.

אודות

מחפשים את המילים המדויקות? בואו נעשה את זה ביחד.

זה אני, אתם והמילים.

שירותי כתיבת תוכן לאתרים מתחיל באפיון מקצועי, להבנת ערכי המותג, הדרישות והציפיות. יחד נבנה שפה שמדברת לקהל היעד ומניעה לפעולה.

מאמרים אחרונים

עקבו

אני זמינה בשבילכם, תשאירו לי פרטים!