5 "תאויוט" תוכן נפוצות שלא כדאי שיהיו באתר שלכם

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

עולם הדיגיטל אינו מאפשר לנו לחדור אליו בשום דרך ללא כתיבה שיווקית – נקודה! כיום כל חברה, בין אם הוא קטנה, בינונית ואפילו חברות ענק, משתמשות באסטרטגיה שיווקית כדי לקדם את מוצרי/שירותי החברה באמצעות כתיבת תוכן שיווקי. תוכן יכול להיות בכל מקום אפשרי: ברשתות חברתיות, באתר אינטרנט של החברה, בכתבות יח"צ, בבאנרים, דפי נחיתה ובעצם בכל מקום.

אז דקה לפני שאתם רצים לבדוק את התוכן באתר שלכם, חשוב שתשימו לב לכמה דברים חשובים שכדאי שהם לא יהיו שם. זכרו, גם אם הכל נראה לכם תקין – תמיד ניתן לשפר!

תוכן "טכני" משעמם לגולש

כתיבה יותר מדי "טכנית" אני אוהבת לכנות כ-"תוכן ביטוח לאומי". כתיבה טכנית משעממת עלולה לגרום לגולש להשתעמם בקלות ולעבור לאתר של המתחרה שלכם שיציג לו תוכן יותר מרענן וקליל. זה הזמן להזכיר שהגלישה באינטרנט כל כך מהירה, כך שעליכם להעניק לגולש תוכן קצר, ממוקד וכזה שיגרום לו להבין תוך 7 שניות מי אתם ומה הייחודיות של המוצר/השירות של החברה שלכם.

"בלוק" טקסט ללא כותרות משנה

בלוק טקסט הוא ריבוע של לפחות 10 שורות ללא שום רווחים וללא כותרות משנה. הוא מבהיל, מרתיע ובוודאי לא מושך אף אחד לקרוא אותו. גולשים, ולמען האמת גם גוגל לא אוהבים לקרוא תכנים ארוכים ומעייפים ללא שום פסקאות. תוכן שיווקי קריא ומעניין יאופיין בפסקאות ממוקדות, קצרות, כותרת מושכת וטכניקה מיוחדת שמאפשרת לגולש "לסרוק" את המלל ולהבין את המסרים כבר בשניות הראשונות.

תוכן ממוקד בכם, במוצר/שירות ולא בגולש

טעות זו נפוצה בעיקר כשבעל העסק כותב את התוכן באתר שלו. עבורו העסק הוא "הבייבי שלו" והוא מרגיש באופן טבעי שיש צורך להתמקד בשירותים, במוצרים ובאופי פעילות החברה ולא דווקא בלקוח. הדבר ממש דומה ליציאה לדייט, שהצד השני לא מפסיק לדבר על עצמו ועל ההצלחות שלו ובכלל לא שם לב שיש מישהו מולו שמעוניין בתשומת לב. לכן, ספרו ללקוח כיצד השירות/המוצר שלכם יכול לסייע לו, תנו לו טיפים, מדריכים ועוד.

חוסר בתקציר/תיאור ליד תמונות באתר

תמונות אומנם עושות את העבודה ומאפשרות לגולש לראות מוצר מוחשי, אך כדי להעצים את התמונה, שלבו טקסט מקורי לצד התמונה שתעניק לגולש קצת יותר מידע אודותיה. לדוגמא – אתר של מעצבת פנים, וודאי יהיו בו הרבה תמונות בקטגוריה "תיק עבודות", אך דקה לפני שהלקוח מביט בתמונות, ספרו לו קצת על תהליך העיצוב, מה מייחד את הפרויקט וכן הלאה.

"תאויוט" כתיב ושגיאות תחביר

אוי ואבוי לו לתוכן שיש בו טעויות כתיב! לא רק שטעויות ירחיקו את הגולש, אלא גם יזיקו רבות לתדמית של החברה – וחבל! לכן, אם החלטתם לכתוב פוסט, מבצע, תוכן שיווקי או כל מסר אחר ברשת- עשו עליו הגהה. העתיקו אותו לקובץ וורד, המתינו שעה ואז תעברו שוב על הטקסט. טיפ נוסף – תנו למישהו אחר לעבור על הטקסט, תמיד כדאי לקבל חוות דעת של אדם נוסף.

אודות

מחפשים את המילים המדויקות? בואו נעשה את זה ביחד.

זה אני, אתם והמילים.

שירותי כתיבת תוכן לאתרים מתחיל באפיון מקצועי, להבנת ערכי המותג, הדרישות והציפיות. יחד נבנה שפה שמדברת לקהל היעד ומניעה לפעולה.

מאמרים אחרונים

עקבו

יצירת קשר