10 סיבות (הכי פסיכיות) שדף הנחיתה שלכם לא מייצר כסף

בואו נתחיל מהסוף… יש לכם מוצר או שירות היסטריים, וכל מה שאתם צרכים הוא דף נחיתה טוב שיתעופף לו ברשת ויתחיל ליצר כסף, ועדיף כמה שיותר.

דף נחיתה הוא למעשה איש המכירות הסודי שלכם, וכפי שסוכן מכירות בינוני ללא הדרכה וניסיון לא ימכור טוב, כך גם דף מכירה שאינו מקצועי, לא יעשה את העבודה. אבל אל דאגה, כמו שאפשר להדריך איש מכירות ולשפר את הביצועים שלו, כך גם אפשר לשפר את דף המכירה שלכם ולהפוך אותו למכונה של כסף…

אז לפני שאתם משקיעים כל כך הרבה כסף בשיווק הדף, השקיעו בעיצוב משכנע, כתיבת תוכן שיווקי מניע לפעולה וקריאייטיב מקצועי שמדבר בשפה של קהל היעד שלכם.

אז למה באמת איש המכירות שמסתתר בדף מכירה לא עובד? בואו נראה…

  1. כותרת לא מספיק ברורה

כותרת היא ה'וולקאם' של הלקוח ואני מדמה אותה לכניסה לצ'ק אין בבית מלון. כפי שנדע כבר בכניסה למלון את רמת השירות והיוקרה של המלון, כך גם לקוח צריך לדעת לאן הוא הגיע כבר בסקשן הראשון. המשפט חייב להיות ברור, לא מתוחכם מידי אלא מספר לגולש לאן הוא הגיע. אפשר כמובן לחזק עם משפט נוסף שמדגיש יתרון מסוים. כאן בדוגמה הכותרת מאוד ברורה – יומן עבודה ממוחשב לניהול פרויקטים וכותרת משנה – סנכרון אמיתי בין המשרד והשטח. הכי ברור שיש!

  1. מבנה דף מבולגן

המבנה בעמוד נחיתה או עמוד מכירה חייב להיות מתוכנן, תוך יצירת משפך שיווקי. ממש כמו שאנחנו נכנסים לסופר מרקט ויודעים היכן מוצרי החלב נמצאים, היכן הלחמים והמעדנייה. בקיצור, הכי מתוכנן שיש ושהכל יהיה ידוע מראש. חשוב להתחיל את הדף במשפט ראשי, לספר מעט על המוצר, להציג את הבידול שלו על פני אחרים, לשלב סרטון המסביר עוד קצת, הנעה לפעולה בין לבין, סקשן שאלות ותשובות, המלצות, תמונות וכו'. המטרה היא לתת לגולש את כל המידע הדרוש לרכישה, מבלי להשאיר אצלו ספקות או שאלות שאינן פתורות.

  1. אין מידע שמסביר למי המוצר/השירות מתאים

עוד טעות קריטית היא כאשר לא מציינים למי השירות או המוצר מתאימים. הדף יכול להיות מעוצב, המוצר יכול להיות מבטיח אך הגולש לא יודע אם זה מתאים לו. זו הסיבה שעלינו לומר לגולש למי הוא מתאים, כך הוא יחוש הזדהות ויבין שהמוצר/השירות מתאימים לו בול. לדוגמה, זהו מוצר של חברת פרמטקס שמשווקת פתיליות כאמצעי מניעה להיריון, ולכן הוספתי סקשן שמספר למי הוא מתאים.

 

  1. בלוק טקסט ארוך מידי

הטקסט שילווה את דף הנחיתה/המכירה חייב להיות קצר וקולע – ללא מגילות ארוכות שעלולות לגרום לגולש לנטוש באופן מידי. הרעיון הוא לתאר בקצרה מאוד על המוצר, ולהגיע כמה שיותר מהר למחיר או ליצירת קשר. חשוב לזכור שלגולשים אין נקיפות מצפון, ודף ארוך מידי יכול להוות איום ולגרום להם לצאת החוצה. כמובן שאני לא אומרת שאין דפים ארוכים, יש כן, אבל לקצר את המידע בכל סקשן. אני באופן אישי לא ממליצה ללקוחות לייצר דפים שהם מעל 10 סקשנים, כלומר האידיאל הוא 6-7 אזורים שיש בהם טקסט או תמונות בדף.

  1. אי התאמת הטקסט לקהל היעד

לאורך כל הדרך עליכם לדעת מיהו קהל היעד של המוצר/ השירות ולהתאים אליו את המסרים והשפה בצורה מדויקת. לדוגמה, אם מדובר על קורס בישול, סביר להניח שהקהל יהיה יחסית בוגר, כלומר סביב גילאי 30-60, ולכן עלינו לדבר בשפה שלו מבחינת מסרים. אם מדובר על רכישת בר מים, עלינו לדבר בשפה יותר 'משפחתית' שתתאים להורים לילדים. נתתי כאן דוגמה של שף המשווק קורס בישול קיטו שזוהי תזונה קטוגנית המבוססת על שומן. השימוש בסלוגן "לבשל ולהתרגש כמו שף", בהחלט מתאים לקהל היעד של הקורס.

  1. לא מספרים מי עומד מאחורי המוצר/השירות

פעמים רבות בעלי עסקים מתרכזים במכירה, מספרים כמה המוצר או השירות הולכים להפוך ללקוחות את החיים, מפזרים בידולים, יתרונות ומה לא… אבל הם שוכחים לרגע שבסופו של דבר אנשים אוהבים לקנות מאנשים. זו הסיבה שאני תמיד ממליצה ללקוחות שלי לכתוב כמה מילים על עצמם, כלומר אודות החברה מקוצר. הבאתי כאן דוגמה לפיזיותרפיסט המשווק חגורות גב לנשים בהיריון. נכון, החגורה נפלאה ובדף מפוזרים לא מעט הבטחות ויתרונות, אבל כאשר הגולשת קוראת שהאדם המשווק אותה וממליץ עליה הוא פיזיותרפיסט, זה כבר נותן תחושה של אמינות.

  1. הסחות דעת מיותרות

דף נחיתה טוב חייב להיות ממוקד בדבר אחד מסוים, ללא הסחות דעת מיותרות. אחת הטעויות הנפוצות ביותר היא לייצר דף נחיתה עמוס בתכנים, תמונות, סרטונים, קטגוריות, לינקים חיצוניים, מאמרים מקצועיים ומה לא. זכרו, עלינו למקד את הלקוח במוצר או בשירות, וודאי שלא להוציא אותו מהדף לדפים אחרים. נסו לבחור את התמונות בקפידה, או לרכז אותן בסקשן מסוים ולא בכל הדף. עוד משהו, המנעו מצבעים חזקים או תמונות המסיחות את הדעת מהמסר העיקרי שברצונכם להעביר.

  1. חוסר בפרטים בסיסיים

דווקא כאן ארצה לספר לכם סיפור מחדר העבודה שלי. הגיע אליי מאמן אישי מוכשר מאוד וכריזמטי, הציג לי דף נחיתה שאינו ממיר, זאת לאחר שהשקיע הרבה כסף בפרסום. הטקסט היה כתוב בצורה בינונית, אבל איכשהו בסדר. רק שמתי לב שלא היה כתוב בדף כתובת. למה זה קריטי? כיוון שאם אנחנו מעוניינים לגשת למאמן אישי או לקבל שירות פיזי, חשוב מאוד שהמאמן יקבל באזור המגורים שלנו, ולכן הוספת כתובת הקליניקה היא קריטית. בקיצור, אל תחסכו בפרטים בסיסיים כמו כתובת, טלפון, אפשרות לשיחות וידאו מרחוק וכל פרט שיוכל להפוך את הגולש ללקוח משלם.

  1. עיצוב סטנדרטי בסגנון 'תבניתי'

מכירים את זה שאתם נכנסים לדירה שכורה, והיא דיי סטנדרטית, הריצוף הישן עם הנקודות המוכרות, ארונות המטבח בצבע ונגה והקרמיקה בצבע חום-ירוק. אז כן, כשאנחנו לא משקיעים בדף נחיתה מעוצב ורוכשים כל מיני תבניות מוכנות, הגולש מרגיש את אותה התחושה של כניסה לדירה מיושנת. דעו כי עיצוב דפי נחיתה על ידי מעצב גרפי יכול להסתכם ב- 1,500-2,500 שקלים בלבד. מובן שהדף יהיה אטרקטיבי יותר, מה שיוכל לתת לגולש תחושה יוקרתית וכך להכפיל את המכירות.

  1. קריאה לפעולה לא ברורה

דף נחיתה טוב חייב להסתיים בהשארת פרטים או במכירה. אז כאן אני רוצה לומר שגם חוסר בכפתורי הנעה לפעולה יכול לגרום לדף לא להמיר. אני ממליצה לייצר צור קשר או קישור לרכישה בכל 3-4 סקשנים. נחזור לקריאה לפעולה עצמה – עליה להיות ברורה מאוד. ממש להסביר לגולש מה תרצו שיעשה? לדוגמה להשאיר פרטים ונציג יחזור אליו לייעוץ מקצועי, להשאיר פרטים לתיאום פגישה לא מחייבת, לרכוש עכשיו בסליקה מאובטח, למלא מייל ולקבל מדריך, למלא פרטים בטופס לבדיקת התאמה וכו'.

זהו! אני מקווה שעזרתי לכם… מי שלא מכיר אותי, אני אתי דהאן, מומחית לכתיבת תוכן שיווקי ומאוד אוהבת לכתוב דפי נחיתה שעובדים ומוכרים! לאחר הכתיבה, אני תמיד בקשר עם הלקוחות שלי כדי לעקוב ולבדוק עד כמה הכתיבה והמסרים שלי הפכו לרווחים.

אז אפשר להתקשר אליי, לשלוח לי ווצטאפ ואפילו לתאם איתי שיחת זום. מבטיחה שהתהליך הולך להיות מהנה ובסופו של דבר תגדילו את המכירות >>>  

צור קשר