מה זה קופירייטינג ואיפה אפשר לשלב אותו?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

מדהים כמה משפט אחד יכול לתפוס את תשומת הלב. זה יכול להיות שלט חוצות עם מסר שנוגע, פוסט בפייסבוק שאי אפשר שלא לעצור ולקרוא, סלוגן עם אמירה וכו׳.

מה זה קופירייטינג?

קופירייטינג מעביר מסרים עוצמתיים באמצעות מילים. בעברית קופירייטינג הוא ״רעיונאות״ ובעל המקצוע שאחראי לכך הוא קופירייטר – ״רעיונאי״ מלשון ״רעיון״. מדובר בבעל מקצוע שהוא אמן בכתיבת טקסטים שיווקיים, כלומר יודע לייצר מילים ומסרים מיוחדים שגורמים לנו לבצע פעולה מסוימת, גם אם לא שמנו לב אליה. זה למעשה הרעיון, לייצר טקסטים אסטרטגיים שיגרמו לקהל היעד להתחבר למותג שלכם ולהזדהות.

 

כדי להגיע לרמה גבוהה של טקסטים, בעלי עסקים רבים נעזרים בקופירייטרים ויש כאלה שאפילו מעסיקים קופירייטר אין-האוס כדי שיכתוב להם מסרים בכל פלטפורמה אפשרית. כמובן שיש כאלה שנעזרים בחברות פרסום, המספקות מעטפת פתרונות הכוללת את שיווק העסק במגוון פלטפורמות וכמובן מעסיקות קופירייטרים העובדים בצמוד לקמפיינרים ואנשי השיווק, ומייצרים אסטרטגיית שיווק הכוללת גם קופירייטינג.

 

תוכן שיווקי או קופירייטינג נפגוש בכל מקום אפשרי. הנה חלק מהם:

 

  • אתרי אינטרנט – כתיבת תוכן שיווקי נפוצה מאוד באתרי אינטרנט, אם זה בדפים הפנימיים, בעמוד הבית, תיאורי מוצרים בחנויות מסחר, דף 404 ובכלל בכל מקום באתר.

 

  • פוסטים ברשתות חברתיות – זהו מקום קלאסי שבו נפגוש קופירייטינג, הרי הרשת מלאה מסרים מכירתיים וכדי לבלוט ולייצר באז, עלינו להיות יצירתיים ולייצר תוכן ייחודי שידבר לקהל היעד.

 

  • דפי נחיתה – הם נקראים כך כיוון שהקורא ׳נוחת׳ על דף מכירתי שמציג לו מידע על מוצר או על שירות מסוים. דף נחיתה חייב להיות מכירתי עם קופירייטינג חד ומניע לפעולה.

 

  • מצגות עסקיות – גם מצגות עסקיות ובעיקר במצגות מכירתיות נראה קופירייטינג כדוגמת משפט פתיחה ובכלל לאורך כל המצגת נראה מסרים מניעים לפעולה.

 

  • דפי מידע – כדוגמת פולדרים שמחלקים ללקוחות בכנסים או בפגישות עסקיות על מנת שיקבלו מידע ויוכלו לעבור על הדברים לבד.

 

  • שלטי חוצות – זה בהחלט המקום המרכזי לפגוש קופי יצירתי, עם מסרים קצרים, חדים וכאלה שגורמים לצופה להתחבר ולהזדהות עם המסרים.

 

  • סרטונים שיווקיים – זה יכול להיות סרטוני תדמית, סרטונים לרשתות חברתיות, פרסומות בכלי תקשורת, פודקאסטים ועוד.

 

  • מוצרי פרסום והדפסה – זהו שם כולל למוצרים שדורשים קופירייטינג יצירתי, כמו פלאיירים, מוצרי קד״מ, מיתוג כנסים והרצאות ועוד.

 

  • מיקרו קופי – זהו תחום נישתי, תוכן שנועד לממשקי משתמש על מנת לכוון את המשתמשים לבצע פעולה מסוימת כמו באפליקציות, פלטפורמות, חנויות אונליין וכו׳.

 

בכל מקרה, כדאי לדעת שכיום כל עסק ולו הקטן ביותר חייב לייצר תוכן שיווקי על מנת ׳להסביר׳ לקהל היעד שלו מה הערך שלו, מה השירות שהוא נותן ובכלל להפוך קמפיינים ברשתות חברתיות לשיווקיים יותר.

 

דגשים לכתיבת קופירייטינג משכנע

 

הכרת קהל היעד

השלב הראשון בתהליך כתיבת תוכן שיווקי הוא לדעת לאפיין ולנתח את קהל היעד של המותג ומוצריו השונים, על מנת ליצר שפה משכנת שמתאימה לקהל של המוצר או השירות. לדוגמה, אם מדובר על מוצר לתינוקות שרק נולדו, יש ליצור שפה ומסרים המתאימים לאימהות צעירות.

 

זיהוי יתרונות המוצר/השירות

קופירייטינג טוב חייב להבליט את הערך של המוצר כדי לשכנע את הלקוח לרכוש אותו, ולכן חשוב לזהות ולהכיר היטב את היתרונות הבולטים של המוצרים או השירותים המשווקים, ולייצר באזז סביב היתרונות.

 

טקסט שמייצר אינטראקציה

חשוב לייצר טקסטים שאנשים יוכלו להגיב אליהם ולהזדהות איתם, לדוגמה כותרת לכתבה שתשכנע את הגולש לקרוא, פוסט לפייסבוק שהגולש ירצה להגיב או לשתף, תיאור מוצר שגורם לרכוש וכך הלאה.

 

לספר סיפור

אנשים מתחברים לסיפורים, ולכן כדאי להכניס למסרים טאצ׳ סיפורי שיגרום ללקוחות פוטנציאליים להתחבר אליכם כאנשים וכך להניע לפעולה בצורה חכמה. זה יכול להיות המוניטין של החברה, דור שלישי וכו׳.

 

קצר וקולע

כתיבה שיווקית חייבת להיות קצרה, חדה וכמובן להעביר מסר עוצמתי על מנת לייצר באז וללכוד את תשומת הלב. ההמלצה היא לכתוב פסקה, ולהתחיל להסיר מילים פחות רלוונטיות עד שתישארו עם מעט מילים, אבל החשובות ביותר.

אני כאן בשבילכם לכל שאלה >  

אודות

מחפשים את המילים המדויקות? בואו נעשה את זה ביחד.

זה אני, אתם והמילים.

שירותי כתיבת תוכן לאתרים מתחיל באפיון מקצועי, להבנת ערכי המותג, הדרישות והציפיות. יחד נבנה שפה שמדברת לקהל היעד ומניעה לפעולה.

מאמרים אחרונים

עקבו

אני זמינה בשבילכם, תשאירו לי פרטים!