לנחות על הטקסט: מושגי יסוד לכתיבת שיווקית נכונה לדף נחיתה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

דף נחיתה, מיניסייט, ONE FAGE, ועוד מיני אחרים, הם שמות לאתר בודד המכיל דף אחד ובו מסרים, עיצובים, טופס צור קשר, קטעי וידאו, תמונות וזהו! כלל אלמנטים אלו אמורים לשכנע את הגולש לבצע דבר מה כאן ועכשיו, בין אם מדובר ביצירת קשר, רכישה או מילוי טופס ליצירת קשר. השפה שבה אנו מדברים לגולש היא זאת שתכריע אם הגולש יבצע את הפעילות או יסגור את הדף ויעבור הלאה, ולכן יש משמעות רבה לכל מילה שנכתבת בדף.

מטרות דף הנחיתה

  1. לאפשר לגולש להגיע לדף אחד שבו מידע על מוצר מסוים, בניגוד לאתר אינטרנט שבו יש מידע על כמה שירותים יחד.
  2. נועד לקמפיינים ממומנים ברשתות חברתיות או דרך קידום ממומן בגוגל.
  3. לשמש דף תדמיתי לעסקים קטנים המעוניינים בנוכחות מרשימה ברשת בדף אחד שמרכז את השירות שלהם.

נתחיל עם כותרות

דף נחיתה יש לבנות באוריינטציה שתאפשר לגולשים לסרוק במבט את הדף בשניות. עליו להיות מחולק לאזורים שונים, כאשר לכל אזור יש משמעות ועליו להיבנות כמעין משפך שיווקי המוביל את הלקוח לביצוע פעולה מסוימת בסוף הדף. לאורך כל הדרך עליכם לשים לב לכותרות שייצרו אמינות ויעבירו מסר מדויק ללקוח על אודות המוצר/השירות.

הכותרת הראשית – היא למעשה המלל הראשון שאליו "נוחת" הגולש, ולכן עליה להיות תמציתית, מדויקת ולהסביר לגולש בצורה פחות מתוחכמת לאן הוא הגיע. לדוגמה – חברה המספקת פתרונות הצללה: "עולם שלם של פתרונות הצללה מתקדמים ומותאמים אישית". כאן אנו רואים פשטות, הגולש יבין כי מדובר בפתרונות הצללה חדשניים המותאמים לדרישה שלו.

כותרת משנית – תהיה מפורטת יותר, חכמה, מעניינת וכזאת שתגרום לגולש להבין שיש כאן משהו מיוחד. לדוגמה (שוב חברה לפתרונות הצללה) – "מתקינים. מעצבים. מודדים. אנחנו שותפים מלאים." כאן הלקוח מבין שיש כאן משהו מעבר, סטנדרט שונה, אישי יותר.

דוגמא לכותרת ראשית ומשנית

תיאור קצר של החברה

רבים מתמקדים במוצר/שירות, ושוכחים לרגע שגולש מעוניין לראות עם מי הוא עובד ומיהם מקימי החברה, מהו ניסיון החברה ואיזה ערך מוסף היא מביאה. לכן, מומלץ ליצור אמינות ולספר בכמה מילים על החברה ומייסדיה.

מינימליזם

חשוב להימנע ממעמסה ויזואלית-קוגניטיבית על הגולש, הרי רבים יגיעו לדף שלכם דרך הטלפון הסלולרי לאחר שביקרו כנראה בכמה וכמה אתרים עמוסים בתוכן, ולכן כאן תוכלו לנצל את יתרון דף הנחיתה. עומס של טקסט בדף מכביד על הגולש ומוציא אותו מריכוז. לכן, הקפידו על מבנה מסודר, מינימום טקסט, אך חד וקולע. המינימליזם יאפשר לגולש לעצור, לנשום אוויר, לספוג את המידע ולהמשיך הלאה להשארת פרטים.

אייקונים מעוצבים

לאייקונים יש תפקיד חשוב בדף נחיתה, הרי רוב הלקוחות מרפרפים על הדף ולא ממש קוראים את כל הטקסט שהוא מכיל. אייקונים בולטים עם כמה מילים מתחתם יכולים ללכוד את עיניו של הגולש ולאפשר לו לראות באופן מוחשי את יתרונות המוצר/השירות. מומלץ לכתוב את עיקר השירות בשתי מילים בכל אייקון ותחתיו להוסיף טקסט קצר ומשכנע.

אייקונים עם טקסט למטה

שלב האמינות

שלב האמינות חייב לבוא רק לאחר שהגולש הבין במה מדובר, הבין את יתרונות המוצר וכעת אתם רוצים לחזק את האמינות שלו ולגרום לו להבין שיש לו על מי לסמוך. אמינות יכולה להיבנות בכמה דרכים:

  1. לצטט המלצות של לקוחות קודמים עם השמות שלהם ותפקיד.
  2. לצרף קישורים ממגזינים שונים שבהם כתבו עליכם.
  3. לצרף קטעי וידאו שבהם הנכם מדברים לגולש ומסבירים לו על המוצר/השירות.
  4. להוסיף תמונות או קטעי וידאו של לקוחות הממליצים על המוצר/השירות.

לסיום, הנעה לפעולה – השלב הקריטי

שמדברים על כתיבה שיווקית, הנעה לפעולה נקראת "מיקרו קופי", הוא כמו לימון, מוסיף המון! מיקרו קופי הם המסרים הקטנים הנותנים לגולשים את "הפוש" האחרון לרכישה או השארת פרטים. לדוגמה – "בוא נדבר על החלום שלך", "שנשוחח על העסק שלך?", "עוד דקה אתה שם, תשאיר לנו פרטים", "אז מה מדבר אליך?" וכו'.

[av_button label='לא ללחוץ! אחרת תאלץ להשאיר פרטים וחבל' link='manually,https://wewrite.co.il/contact/' link_target=" size='large' position='center' icon_select='yes-right-icon' icon='ue837' font='entypo-fontello' color='theme-color' custom_bg='#444444' custom_font='#ffffff' custom_class="]

אודות

מחפשים את המילים המדויקות? בואו נעשה את זה ביחד.

זה אני, אתם והמילים.

שירותי כתיבת תוכן לאתרים מתחיל באפיון מקצועי, להבנת ערכי המותג, הדרישות והציפיות. יחד נבנה שפה שמדברת לקהל היעד ומניעה לפעולה.

מאמרים אחרונים

עקבו

אני זמינה בשבילכם, תשאירו לי פרטים!