לבנות דף נחיתה או אתר? כך תפתרו את הדילמה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

העסק שלכם מתחיל להתרומם, אבל עכשיו אתם חייבים נוכחות מרשימה ברשת, כזאת שתאפשר לכם ליהנות מתדמית מרשימה וכמה שיותר לקוחות חדשים. זה השלב שאתם וודאי פונים לחברה לבניית אתרים שתבנה אתר אינטרנט שיהווה את פריצת הדרך שלכם לעולם הדיגיטל ולנוכחות באינטרנט.

 

רוב העסקים יבחרו תחילה לבנות אתר תדמיתי, הכולל מידע על העסק שלהם אך ללא אפשרות לקנייה באתר וללא קטלוג מוצרים גדול. העלות של בניית אתר תדמיתי יכול להגיע לאלפי שקלים, ולכן יש לעשות בדק בית ולשקול את האפשרות של לבנות דף נחיתה או One Pager שיעשו את העבודה בתקציב נמוך יותר.

אז בואו נראה מה ההבדל בין השניים, ומה כדאי לבחור.

דף נחיתה? One Pager? מה זה אומר?

דף נחיתה הוא סוג של אתר שמורכב מדף אחד בלבד, קצר וללא דפים פנימיים.

הדף נועד לספק לגולש מידע מתומצת על העסק (או על שירות ספציפי שהוא מספק), עם מידע על השירותים והמוצרים אותו הוא מספק וכפתורי הנעה לפעולה (השארת פרטים).

זהו משפט שחשוב להבין – המטרה של דף נחיתה קצר היא ליצור לידים, לגרום לגולש להשאיר פרטים ולכן דף הנחיתה צריך להיות בנוי בצורה של משפך שיווקי עם מסרים חדים ומניעים לפעולה.

רגע, אז מה זה One Pager?

One Pager דומה מאוד לדף נחיתה אך הוא ארוך יותר ומכיל מידע מפורט על שירותי/מוצרי החברה. בניגוד לאתר, הוא יהיה ללא דפים פנימיים. יכולים להופיע בו כל השירותים/המוצרים של העסק עם פירוט מלא, ואודות החברה באופן רחב יותר. בעצם במקום לחלק אתר לדפים יהיה דף אחד, שבו יהיה את כל המידע על העסק.

אז מתי אני כן זקוק לאתר?

אתר אינטרנט תדמיתי מורכב ממספר דפים, ומתאים כאשר המטרה שלכם היא יצירת מידע לגולש על העסק שלכם. אתר תדמיתי יכיל מידע נרחב יותר ויספק לגולש מידע רב על העסק, מוצריו ושירותיו.

בנוסף, כאשר מדובר בדף נחיתה או One Pager, לא יהיה קיים בלוג, ולכן קידום אורגני אינו רלוונטי לאופציות האלה. אולם, יש אופציות נוספות כמו לקדם את הדף באמצעות קידום ממומן (PPC), ברשתות וקידום באמצעות תוכן (טאבולה / אאוטבריין).

בנוסף, אם העסק שלכם זקוק לחנות וירטואלית (מכירות באינטרנט) או לקטלוג מוצרים, One Pager או דף נחיתה אינם נותנים את המענה לכך, ולכן בניית אתר היא בלתי נמנעת במקרה זה.

מתי מומלץ לבנות דף נחיתה בנוסף לאתר?

אם בכל מקרה החלטתם לבנות אתר, האם זה אומר שאתם לא זקוקים לדף נחיתה כלל?
התשובה היא לא חד משמעית, תלוי בכוונתכם.

אתר תדמיתי נועד בין היתר לגרום להכנסה גבוהה יותר לעסק שלכם, אך זאת אינה המטרה היחידה שלו. בשונה מאתר תדמיתי, דף נחיתה אכן נועד להמיר גולשים להשארת פרטים (באמצעות קידום ממומן).

זו הסיבה שגם עסק שיש ברשותו אתר תדמיתי המציג את סך מוצריו ושירותיו, ירצה לעשות שימוש בדף נחיתה כדי להציג שירות/מוצר חדש או להציג שירות/מוצר שהוא בחר לקדם ספציפית מכלל השירותים האחרים.

היתרון של הצגת המוצר או השירות בדף נחיתה ברור – הגולשים שיגיעו אליו, יהיו חשופים רק אליו ויתרכזו רק בו ולא ״ילכו לאיבוד״ בדרך. במקרה כזה, רצוי להיעזר גם בשירות כתיבת תוכן מקצועי, כך שיהיה ממוקד, מכירתי ומקצועי. כזה שיעביר את המסר בצורה קלה וברורה ותייצר "זרימה" של משתמשים לרכוש את המוצר/שירות או להשאיר פרטים

דברו איתי במספרים, כמה עולה כל אחת מהאפשרויות?

כמובן שהמחירים יכולים להשתנות כתלות בבקשת הלקוח ובבונה האתר, אבל טווח המחירים הממוצע בשוק הוא:

דף נחיתה – בין 1,000 ש״ח ל- 2000 ש״ח. התהליך לוקח כ- 10 ימים מתחילת ביצוע העבודה.
אתר One Pager – בין 4000 ש״ח ל- 5000 ש״ח. התהליך לוקח כ- 30 ימים מתחילת ביצוע העבודה.
אתר תדמיתי – בין 7,000 ש״ח ל 10,000 ש״ח. התהליך לוקח כ- 45 ימים מתחילת ביצוע העבודה.

שיטת עשה זאת בעצמך

אם אתם בתחילת דרכם והתקציב אינו מאפשר לכם לפנות לאיש מקצוע שיבצע עבורכם את בניית הנוכחות הדיגיטלית שלכם, ניתן לבנות את הנוכחות הדיגיטלית בעצמכם.

תוכלו למצוא כלים שיקלו עליכם את המלאכה, אך אם בחרתם באופציה זאת כמובן שבניית דף נחיתה היא אופציה קלה יותר עבורכם. אתר תדמיתי למשל, דורש הבנה גדולה יותר וזמן השקעה ללמידה גבוה יותר שבמקרים רבים כמות הזמן שתבזבזו על למידת הבנייה תשאב ממכם משאבים גדולים מידי.

אנו ממליצים לכם לבדוק ולתכנן היטב את המהות הדיגיטלית שתרצו עבור העסק שלכם, ובכך לבחור את סוג הנכס הדיגיטלי המתאים עבורכם ביותר ואת התקציב שתרצו להשקיע, לשפר ולשדרג. זכרו – החזר ההשקעה יהיה מספיק כדי לכסות את תקציבכם.

 

 

 

 

 

אודות

מחפשים את המילים המדויקות? בואו נעשה את זה ביחד.

זה אני, אתם והמילים.

שירותי כתיבת תוכן לאתרים מתחיל באפיון מקצועי, להבנת ערכי המותג, הדרישות והציפיות. יחד נבנה שפה שמדברת לקהל היעד ומניעה לפעולה.

מאמרים אחרונים

עקבו

אני זמינה בשבילכם, תשאירו לי פרטים!