אם מישהו היה אומר לי לפני עשור שבאנרים, פוסטים, כתבות שיווקיות ואפילו מיילים ייכתבו בידי רובוטים – הייתי מחייכת באדיבות ואומרת "אוקיי… ברור".
אבל הנה אנחנו כאן, והמציאות עוקפת את הדמיון. עולם הבינה המלאכותית (AI) הפך תוך זמן קצר לא רק למנוע חיפוש מתקדם, אלא לכלי שמחליף – או לפחות מנסה להחליף – את הדרך בה אנחנו חושבים, כותבים, משווקים ותכלס מי יודע עוד כי הכל פתוח.
האם זה רע? תלוי את מי שואלים.
אבל דבר אחד בטוח: כתיבת תוכן מעולם לא הייתה מונעת יותר – גם מהמהירות של הטכנולוגיה וגם מהצורך האנושי להישמע… אנושיים. עדיין צריך את הטאצ׳, החיבור ללקוח ולא תחושה של רובוט. הכי בסופו של דבר אנשים קונים מאנשים.
אז כן, אנחנו מפסיקים לחשוב ומתחילים “להזין פרומפטים” (הנחיות)
אם בעבר אנשים היו עובדים על ניסוח מסר, בוחרים כל מילה בקפידה, מחפשים איך לגעת בקהל – היום לא מעט בעלי עסקים פשוט מקלידים הנחיות לצ׳אט בתקווה שזה היום הטוב שלו ויוכל להביא בול מה שהם רצו.
לדגומה – “כתוב לי מאמר על X עם טון אישי וקליל בגובה העיניים”.
וזהו. הבינה המלאכותית כותבת להם תוך שניות.
אבל פה בדיוק נכנס ההבדל הגדול: הטקסט נוצר, אבל התוכן לא בהכרח חי, נושם ונוגע.
וזה מה שגורם ליותר ויותר אנשים להבין משהו חשוב – כדי שהתוכן יהיה איכותי, משכנע ומניע לפעולה, צריך לדעת לשאול את המערכת את השאלות הנכונות.
ולא פחות חשוב – לדעת לערוך, לדייק, לסנן ולשזור בו רגש, הקשר וזהות כמובן.
אז איך זה בעצם משפיע על עולם כתיבת התוכן?
כל תחום בתעשיית התוכן מושפע – אבל גם מתעצב מחדש. בואו נצלול פנימה ונראה על אילו תחומים בעולם התוכן הבינה המלאכותית השתלטה לה.
כתיבת תוכן לאתרים – הפנים של העסק
אתר בלי תוכן טוב הוא כמו בית בלי רהיטים – אולי עומד, אבל לא נעים.
כתיבת תוכן לאתרים היום חייבת לשלב גם מילות מפתח (SEO), גם מבנה נכון, גם חוויית קריאה – וגם, כן, טאץ’ אנושי.
לקוחות לא רוצים לקרוא טקסט “גנרי”. הם רוצים להרגיש שהבינו אותם שנגעו להם בכאב האמיתי. כלי AI יכולים לעזור בבסיס – אבל כדי לגרום לגולש להישאר, לגלול וללחוץ על צור קשר – זה דורש מגע אנושי. זה מה שכותבת תוכן עושה.
פוסטים לרשתות חברתיות – לב של נוכחות דיגיטלית
בואו נודה בזה – הפיד מוצף. אם לא תבלטו, תכל׳ס תתספסו.
כתיבת פוסטים לרשתות חברתיות חייבת להיות יצירתית, חדה, מדויקת, ובעיקר – קשובה.
AI יוכל להציע רעיון לפוסט, אבל הוא לא יידע שהשבוע היית בהרצאה מדהימה, או שהקהל שלך מתמודד עכשיו עם קושי רגשי שאת רוצה להתייחס אליו.
ברשתות – מי שמנצח זה מי שמדבר בגובה העיניים.
ניוזלטרים – כן, אנשים עדיין קוראים אותם
ואם מישהו אמר לך שהניוזלטר מת – שלחי אותו אליי 😊
כתיבת ניוזלטרים היא אמנות: להיות שיווקי בלי להרגיש “מוכר”, לתת ערך בלי לחפור, ולשמור על נוכחות בלי להציק. מערכות AI מציעות כותרות, קונספטים, רעיונות – אבל רק כתיבה חכמה ומדויקת גורמת לאנשים לפתוח, לקרוא ולהגיב.
ניוזלטר טוב הוא כזה שמרגיש כמו הודעה מחבר טוב – לא מפרסומת.
פניות שיווקיות ללקוחות – איפה הרגש?
במייל, בהודעה או אפילו בדף נחיתה – פנייה שיווקית מצליחה היא כזו שמרגישה אמיתית או במילים אחרות – אותנטית. כתיבת פנייה שיווקית שנוגעת בצורך, מציעה פתרון ומובילה לפעולה – זה כבר לא רק "נוסחה".
זו הבנה אנושית של מי עומד בצד השני. AI יודע לספק מבנה.
אני יודעת לספר סיפור.
ויש עוד מלא דוגמאות…
אתם בטח שואלים מה עם כל מה שמסביב?
- כתיבה לבלוגים מקצועיים
- מאמרים לעיתונות דיגיטלית
- כתיבה שיווקית לסדנאות וקורסים
- תוכן לעמודי מוצר באיקומרס
כל אלו דורשים הבנה אמיתית של התחום, של הלקוח, ושל הקהל – ושלושת אלה עדיין לא זמינים בלחיצת כפתור.
אז מה אני מציעה?
אני לא נלחמת בטכנולוגיה – אני עובדת איתה.
אבל במקום לתת לה להכתיב – אני נותנת לה לעזור.
ובסוף, אני זאת שחותמת על כל מילה.
אם את/ה רוצה תוכן שגם נשמע טוב, גם מקדם אותך בגוגל וגם מייצג אותך באמת – אני פה. פשוט תפנו אליי, מבטיחה לענות בלי פרומט ארוך…