כתבתם תוכן לאתר ב- ChatGPT אבל משהו פשוט לא עובד? זו הסיבה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

בשנה האחרונה נדמה שכולם גילו את ChatGPT. וכן, בכל תחום מ יועצים עסקיים אנשי ביטוח ואפילו חברות ענק.  מספיק שכתבתם לצ׳אט “כתוב לי עמוד אודות מרגש ומניע לפעולה”, וקיבלת תוך 3 שניות טקסט שנראה מעולה.

 

אבל האם זה באמת מעולה?

 

האמת? לא תמיד.

כי עם כל הכבוד לבינה מלאכותית – ויש כבוד כי אני מתה עליה! הרבה אתרים פשוט נשמעים אותו דבר. קר, גנרי, בלי נשמה. לקוחות נכנסים, קוראים, ולא מבינים מה אתם עושים בכלל.

ולפעמים הם אפילו יוצאים מהאתר עם יותר שאלות ממה שנכנסו.

 

ואז הגיע אליי לקוח חדש רועי, עם אתר שנשמע יותר רובוט ממנו

אז רועי הוא הבעלים של חברה מדהימה לפיתוח אוטומציות ופתרונות טכנולוגיים חכמים לעסקים. איש של חזון, ראש גדול, לב ענק – והבנה עמוקה בתהליכים מורכבים.

 

הבעיה? האתר שלו נשמע כמו רובוט שלא התפתח…

אז גם הוא הרים אתר שלם לבד, עם עמודים שכתב בעזרת ChatGPT. הכל היה שם, אבל בעצם לא היה שם כלום.

  • לא היה ברור מה השירותים
  • לא הייתה שם שפה ברורה או ערכים
  • לקוחות התקשרו ושאלו "אז מה אתם בעצם עושים?"
  • והוא עצמו הרגיש שהתוכן פשוט לא הוא

אני זוכרת שפתחתי את האתר, עשיתי קפה – והתיישבתי לקרוא. כל משפט שלישי גרם לי לעצור ולשאול "למה?" או "מה זה בכלל אומר?" או סתם… "וואו, זה משעמם".

 

מה עשיתי? כמו תמיד, התחלתי להקשיב

במקום להתחיל ישר בשכתוב – עשיתי את מה שאני יודעת הכי טוב: להקשיב.

נתתי לרועי לדבר. על העסק, על הלקוחות, על תהליכים, על מה שמדליק אותו באמת.

ופתאום… זה קרה.

 

הוא זרק משפט אחד:

"אנחנו יודעים לייצר את הפתרון המדויק לכל לקוח, כמו מוח שחושב בשביל הלקוח"

 

ופה נדלקה לי נורה.

הבינגו הזה, שמגיע רק משיחה אנושית. המשפט הזה הפך לבסיס של כל השפה.

כתבתי לו מחדש את עמוד הבית, השירותים, האודות – ופתאום האתר נשמע חכם, מדויק, חד, ובעיקר – אנושי.

לקוחות הבינו מה הוא עושה, הרגישו את הערך, ונכנסו בשמחה לעולם האוטומציות.

 

למה כתיבת תוכן ב- ChatGPT לא זה?

בואו נדבר תכל'ס.

כלי AI יודעים לנסח.

הם יודעים לחבר משפטים.

אבל הם לא יודעים מי אתם.

הם לא יודעים לייצר כתיבת תוכן שעובדת, להביא  את הסיפור האישי, האנרגיה, הדרך שבה אתם מדברים. את הערכים, התהלכים הפנימיים של העסק וממה ההון האנושי שלכם מורכב.

 

והם בטח לא קולטים את הניואנסים הקטנים, המילים ש"נופלות" לכם תוך כדי שיחה – אלה שבונות את הזהות שלכם באמת.

 

אז מה עושים?

ממשיכים להשתמש בצ’אט, אבל מוסיפים טאצ׳ אנושי

כי ChatGPT הוא כמו סטאז’ר.

אם תנחו אותו נכון – תקבלו בסיס מעולה.

אבל אם תסמכו עליו בעיניים עצומות – תתעוררו עם תוכן משעמם.

 

אז קבלו טיפים מעולים לכתיבה עם ChatGPT שלא תשמע כמו צ’אטבוט

 

  1.  תתחילו עם חידוד המסר שלכם

אל תבקשו “כתוב לי עמוד שירותים” בלי להסביר מה השירות באמת.

תכתבו לו: “אני עוזר ל-X להשיג Y באמצעות Z, תכתוב את זה בצורה שיווקית ומובנת”.

 

  1. תתנו לו דוגמאות

אם יש עמודים שאהבתם, שפה מסוימת, ערכים שחשובים לכם – תגידו לו. הוא לומד מדוגמאות הרבה יותר טוב ממילים כלליות.

 

  1. אל תשתמשו בטקסט כמו שהוא

גם אם הוא נשמע "וואו" – תעברו עליו, תבחנו כל שורה. תוסיפו טאץ’ אישי, תכתבו מחדש, תוודאו שזה באמת משקף אתכם.

 

  1. בקשו שיכתוב לכם כמה וריאציות

לפעמים הראשונה לא קולעת – אבל הרביעית בול. תגידו לו: "תן לי שלוש גרסאות שונות", תראו מה הכי מדויק ותנחו אותו להמשיך בשפה הזאת.

 

  1. שלבו אנושיות

הוסיפו סיפורים קטנים, משפטים שאתם אומרים ללקוחות בשיחות, אנקדוטות מהיום יום. זה מה שבונה זהות, לא רק מלל מהודק ולא משפטים גנריים כמו ״החברה מובילה בתחומה״.

 

בשמחה, אתי! הנה **עוד 7 טיפים בסגנון קליל, מגניב, ושימושי** שישדרגו כל כתיבה עם ChatGPT וימנעו את התחושה הרובוטית שהרבה אתרים לוקים בה:

 

  1. כתבו הנחייה ברורה ותמציתית ל- ChatGPT

 

אל תתנסחו ב”תמצת עבורי את המהות של השירות בפרספקטיבה אנליטית”.

פשוט תגידו לו: *“אני עוזרת לאנשים לעשות X, תכתוב את זה בצורה קלילה שמדברת ללקוח כמו חבר.”

 

  1. תשאלו את עצמכם – אני הייתי מדבר ככה ללקוח שלי פנים מול פנים?

 

אם יצא לכם משפט כמו: “החברה חורטת על דגלה ערכים של שקיפות וחדשנות פורצת דרך” – עצרו הכל. במציאות הייתם מדברים ככה? סביר להניח שממש לא. תכתבו בצורה אותנטית, כאילו הלקוח יושב מולכם.

 

  1. תכתבו קודם כל לעצמכם – לא למנועי חיפוש

 

כן, SEO זה חשוב.

אבל לקוח מרוצה ששמח בתוכן? הרבה יותר. אז אל תתחילו ב"לשלב את מילת המפתח בגוף הטקסט". תתחילו ב"למה זה חשוב, ואיך אני אומר את זה בצורה פשוטה וברורה?"

 

  1. שחקו עם הטון – זה לא מלל לעבודת דוקטורט

 

תבקשו מהצ'אט שיכתוב את אותו הקטע בסגנונות שונים:

 

  • ידידותי
  • שיווקי
  • הומוריסטי
  • מדויק לקהל יעד מסוים
  • תראו מה הכי קולע לסגנון האישי שלכם ותדייקו אותו.

 

  1. בקשו “תוכן שפותח שיחה”

 

במקום לבקש עמוד משמים, תבקשו:

“תכתוב לי טקסט שמרגיש כמו שיחה עם לקוח, כאילו אני מספר לו על השירות שלי בפגישה בקליניקה או בבית קפה.”

זה מייצר חיבור מיידי.

 

 

והכי חשוב –  תמיד תערכו את הטקסט!

 

הצ’אט נתן לכם אחלה בסיס? מהמם.

אבל עריכה אנושית זה שלב קריטי.

פה אתם מוסיפים את הסגנון שלכם, מדייקים ניסוחים, מוחקים חפירות ומוסיפים שורות עם טאץ’.

וזה ההבדל בין כתיבת תוכן שיווקי לאתר שהיא “נחמדה” ל“וואו, מי כתב את זה?!”

 

יאללה, בואו נסכם…

אפשר לייצר תוכן שיווקי לאתר שלם עם ChatGPT, אבל כדי שהוא יעבוד באמת וישקף את מי שאתם – אתם צריכים אתכם שם.

את הקול, הסגנון, המהות, הערך.

וזה בדיוק מה שאני עושה.

 

אז אם האתר שלכם נשמע קצת כמו רובוט, כנראה שהגיע הזמן לשדרג את התוכן שלו ופשוט לכתבו הכל מחדש.

 

אז אם לא הכרתם אותי, אז היי, אני אתי דהאן – כתבת תוכן עם וייב אמיתי ובינה שיווקית, לא רק מלאכותית 🙂

אני רוצה לכתוב אתכם, לא רק עליכם. תוכן שיביא לכם את הלקוח הבא.

אני זמינה בשבילכם, תשאירו לי פרטים!