כותבים נכון: הטרנדים החמים בתחום כתיבת תוכן לשנת 2017

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

תוכן תוכן תוכן… מי לא מכיר את המילה הזו בעידן המטורף והווירטואלי של היום? הפכנו להיות אנשים שכותבים, פחות ופחות אנשים שמתקשרים, היכן טלפון החוגה של פעם ולאן נעלמו החוט וגביעי הלבן שהיינו מדברים דרכם ומספרים אחד לשני סיפורים? איזו נוסטלגיה, הכל נעלם! אך מה לעשות שתכתיבי העולם המודרני מבקשים מאיתנו לכתוב במקום לדבר? "תשלחי לי בווצאפ", מוכר? לכולנו. קבוצות קבוצות נפתחות בזו אחר זו ואפילו עם המשפחה והחברים אנו כבר לא מדברים, הכל בווצאפ או ברשתות החברתיות. עצוב מעט, אך דווקא ההתקדמות הטכנולוגית בתחום זה מביאה לכותבי התוכן פרנסה לא רעה.

עידן שכזה דורש מבתי עסק לחדד מסרים ולהגיש לגולשים תוכן איכותי, ברור ומדויק, פשוט לדבר עם הגולש בשפה עדכנית המתאימה לעידן האינטרנטי. גם חברת גוגל חברתנו הטובה אומרת לנו במילים עדינות: רוצים לקדם את האתר? תכתבו! לא בכדי אמר אביב גפן בתכנית דה ווייס – "אני חושב שהאלוהים של היום זה גוגל".

אז מה באמת צריך לכתוב? מה מתחדש לנו בשנת 2017 בזירת התוכן? מה גוגל רוצה מאיתנו? ואיך לכתוב? הכל בכתבה הבאה. מבטיחה שהיא תהיה קלילה וכיפית!

תוכן מתוכנן ומאורגן היטב

גולשים דורשים תוכן בעל ערך מוסף, עקבי, וכזה שכיף לקרוא אותו. לכן חשוב לשים דגש על תוכן מתוכנן. בחרו נושא אחד שיופיע גם בדף הפייסבוק וגם בבלוג באתר, ובכל חודש החליפו לנושא אחר. העקביות לצד הגיוון מאפשרים לגולשים/אוהדים להבין שיש כאן עסק עם חברה אמינה, עקבית ויצירתית. אתן דוגמא: מטפלת קוגניטיבית המעניקה מגוון סוגי טיפולים כגון טיפול בחרדות, דיכאונות, משברים בין בני זוג, ילדים וכו'. היא יכולה לבחור נושא מעניין כמו טיפול במשברים בין אם לבת ולכתוב על נושא זה במשך חודש שלם. אבל מה לכתוב והיכן? טיפים בדף העסקי על הנושא, כתבה לבלוג באתר או בבלוג חיצוני.

כתיבה נכונה לאווטבריין וטאבולה

אווטבריין וטאבולה הם אפיקי פרסום נהדרים המאפשרים לכל בעל עסק לככב באתרי חדשות מובילים כדוגמת YNET, מאקו, דה מרקר, מעריב וכו', אולם חשוב לזכור כי מדובר בשיטת פרסום די מתוחכמת ואיכותית המספקת לגולשים אפשרות לקרוא יותר, גם אם הם התכוונו רק לקרוא את חדשות היום. למעשה, האתגר כאן מתחיל בבחירת כותרת נכונה שתמשוך את הגולש שלא תכנן לקרוא דבר, להתעניין בכתבה.

איך כותבים? זכרו לאורך כל הדרך להתאפק עם "שיווק אגרסיבי". תנו לגולש להבין מהו המוצר/השירות שלכם ואיזו בעיה הוא נועד לפתור עבורו. לדוגמא, אם מדובר במשרד עו"ד המתמחה בדיני תעבורה, ספרו לגולש מהו התהליך שהוא אמור לעבור אם הוא נסע ברמזור אדום וקיבל הזמנה למשפט. בסוף הכתבה תוכלו להוסיף הנעה לפעולה או טופס יצירת קשר.

דוגמא לכתבות של אווטבריין (מעריב)

 

איזה תוכן גוגל רוצה מאיתנו?

גוגל רוצה מאיתנו הרבה, בעיקר אתר מסודר וכזה שיש בו תוכן איכותי ובעל ערך מוסף לגולש. אבל זה כבר לא סוד. גוגל רוצה תוכן שיענה על השאלות של הגולש וכן היא דורשת גם שתהיה חוויית משתמש טובה לגולש. בקיצור, אם גולש חיפש משהו, הוא יידע מהי התשובה. לכן, חשוב לתת מידע שיקל על הגולשים שלא תמיד יודעים מה הם רוצים. דבר נוסף, די לדחיסת מילות מפתח! המאמרים "מנעולן בתל אביב" או "אינסטלטור בחיפה" עם דחיסה של מילות מפתח כבר לא עובדים על גוגל, אמנם בשנת 2013 הדחיסה המדוברת עבדה ובגדול, אבל בשנים האחרונות גוגל עשתה לזה סוף.

האלגוריתם של גוגל הולך ומתקדם וזה הזמן להזכיר את ה"אינטליגנציה המלאכותית" של גוגל (AI) שיודעת לזהות דחיסת מילות מפתח. חשוב לציין כי גם במאמרים שמילת המפתח אינה מופיעה בהם כלל, האלגוריתם של גוגל יידע לקדם את הדף. למעשה, הרעיון הוא לכתוב תוכן טבעי ומקצועי. אם גולשים קוראים את המאמר והוא נשמע כמו רובוט, זה אומר שדחפתם מילות מפתח. לדוגמא – "מנעולן בחיפה יודע לתת שירות מצוין של מנעולן בחיפה". זו דוגמא קלאסית לדחיסת מילות מפתח. לעומת זאת, דוגמא טובה היא – "מנעולן בחיפה מעניק שירות לכל תושבי הקריות והסביבה". בקיצור, גוגל מתנהגת ממש כמו יצור אנושי, עדיין לא, אבל בהחלט מתקרבת לזה.

מספיק עם קלישאות!

"זהירות קלישאה לפניך". כל גולש מכיר את הקלישאות שיכולות להוציא אותו מדעתו, הקלישאות בעצם כבר עייפו את הגולשים אבל עדיין ממשיכות להופיע באתרים כאילו נגמרו המילים ואין יותר על מה לכתוב. אז די! אחת הקלישאות הנפוצות בעיקר בדף אודות החברה היא – "צוות החברה בעל חשיבה מחוץ לקופסא". המשפט הקלישאתי הזה בעצם מאמת ומוכיח לגולש שהחברה עושה מה שאומרים לה לעשות. בקיצור, היו קצת יותר שנונים ושימרו מרחק מקופסאות.

יש עוד כמה קלישאות שאני חייבת לכתוב עליהן, אך לא ארחיב כרגע מכיוון שיש עוד כמה דברים שאני רוצה להספיק לספר לכם. "חברת בוטיק" – המושג הזה כבר מזמן לא שיק, אלא מראה שמדובר בחברה עם מעט לקוחות, חברה שלא גדלה אז נוח לה להיות במקום של בוטיק. ועוד משהו, "מדריך חינם", די עם זה, הרי כולנו יודעים שבסוף תבקשו מייל ותספימו לנו אותו, אז די! במקום זאת כתבו טיפים או מידע שימושי שיהיה באמת בחינם.

שלבו ציטוטים של מפורסמים, זה מדליק!

ציטוטים עושים לנו טוב, הם נותנים לגולשים להבין שיש כאן חברה שמבינה עניין. את הציטוטים תוכלו לשלב בדף אודות, בדף הבית ובכל מקום, אך עשו זאת בטוב טעם. היכן תוכלו למצוא ציטוטים טובים ומתאימים? כבר אמרנו שגוגל זה אלוהים, לכן תוכלו בקלות למצוא אתרים שונים המרכזים ציטוטים הקשורים לתחום שלכם ולמצוא גם ציטוטים על פי קטגוריות. לדוגמא, רשמו בגוגל "ציטוטים של מפורסמים בנושא נדל"ן". דוגמא טובה ששילבתי ללקוחה שלי המתמחה בייעוץ פיננסי: "מומחה לכלכלה הוא מי שיידע מחר, למה הדברים שחזה אתמול לא התגשמו היום".- צ'ארלס מ. שולץ. מובן שניתן להרחיב את הציטוט ולקשר אותו לאופי פעילות החברה ואפילו להביא ציטוטים משלכם, אבל זכרו – בלי קלישאות!

כתיבת אודות החברה בצורה חדשנית

רבות נכתב על כתיבת פרופיל חברה וכיצד עושים זאת בצורה נכונה. תוכלו להיכנס לכתבה שלי "הקשר בין כתיבת פרופיל חברה לדייט מוצלח" ולהתרשם. בנוסף, אני רוצה להביא לכם משהו חדשני, טיפ קטן שעובד. אז נכון שבפרופיל חברה כותבים על מה שהחברה מספקת ומהו הניסיון שלה, אולם חשוב להבין שהלקוח רוצה לראות עם מי הוא עתיד לעשות עסקים. לכן, הוסיפו תמונה שלכם או של השותפים בחברה וכתבו כמה מילים מתחת לתמונה.

גוף ראשון או גוף שלישי? אז ככה, גוף שלישי מתאים לחברה גדולה וגוף ראשון מתאים לבעל עסק עצמאי קטן. אם תרצו להעצים את הרושם של החברה למרות שמדובר בחברה קטנה עם עובד אחד בודד, כתבו בגוף שלישי.

דוגמא לדף אודות עם ציטוט של בעל החברה

לסיום, תוכן קצר, קולע, "יותר סיסמאות"

נכון שגוגל דורשת תוכן, והרבה, אולם חשוב להבין כי דווקא בדפי נחיתה ובדפים שיווקיים שאמורים להניע לפעולה, אין מקום למגילות ארוכות. ספרו ללקוח בקצרה איזה פתרון אתם נותנים לו ומה עליו לעשות כדי לקבל את הפתרון שלכם בדרך המהירה ביותר. הדגישו יתרונות, ממש במספר מילים ושימו לב למיקרו קופי, שהן המילים הקטנות בצור קשר שיתנו לו את הפוש האחרון להשאיר פרטים או ליצור קשר.

 

 

אודות

מחפשים את המילים המדויקות? בואו נעשה את זה ביחד.

זה אני, אתם והמילים.

שירותי כתיבת תוכן לאתרים מתחיל באפיון מקצועי, להבנת ערכי המותג, הדרישות והציפיות. יחד נבנה שפה שמדברת לקהל היעד ומניעה לפעולה.

מאמרים אחרונים

עקבו

אני זמינה בשבילכם, תשאירו לי פרטים!