יצאתי לרחרח: כל מה שצריך לדעת על כתיבת תוכן לאאוטבריין וטאבולה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

 

אם יש משהו שמאתגר אותי, הוא למצוא כותרת מדליקה לכתבה לקידום באאוטבריין/טאבולה. נשמע קצת קלישאתי, אבל הכותרת משפיעה ב-70% על הצלחת הקמפיין. אז יצאתי למשרדי אאוטבריין בנתניה, חזרתי קצת אאוט, אבל עם מלא סודות ותובנות.

אז מי שלא מכיר אותי, אני כתבת תוכן, עיתונאית ומתמחה בכתיבה אסטרטגית שיווקית לאתרי אינטרנט וכתיבת כתבות לקידום. כבר יותר מ-5 שנים אני כותבת כתבות לקידום לאאוטבריין/טאבולה, ולכן היה חשוב לי להבין מה קורה במסדרונות החברה, וגם סתם להוציא את העיניים (אהה.. והן יצאו).

אז לפני שנתחיל במי ומו ואיך כותבים כתבות לקידום בעידן החדש, אספר לכם כמה דברים על Outbrain . היא החברה החלוצה לקידום תוכן משתלב, כזה שמשתלב לנו באתרי תוכן שונים (כדוגמת אתרי חדשות, בלוגים וכו') והיא מאפשרת לגולשים להתעניין בעוד ועוד כתבות ותכנים ממומנים המותאמים באופן אישי לתחומי העניין שלהם.

אפקט הפתעה שחייב להיות מבוקר וממוקד

בשורה תחתונה, אאוטבריין וגם חברתה טאבולה, שהולכת בקרוב להיות השותפה המלאה שלה, מפתיעות את הגולשים עם תכנים. הגולש שנכנס לYnet- או סתם לכתבת רכילות מדליקה, סיים לקרוא, והופ… ממתינות לו בסופה עשרות כתבות נוספות המתואמות לו באופן אישי. זו הסיבה שקמפיין מוצלח חייב להיות מדויק, עם כותרת שתמשוך את הגולש (הפוטנציאלי) להיכנס, זה שיש לו ערך מוסף לקהל היעד וערוך ככתבה עיתונאית לכל דבר. אם התוכן יהיה בדיוק כזה, הקמפיין יצליח ב-70%, אבל כדי שיצליח ב-100% – כאן האלגוריתם של אאוטבריין וטאבולה מתחיל לעבוד ולטרגט את הקהל המדויק, אבל דרושה גם מעורבות שלכם.

במשרדי אאוטבריין
במשרדי אאוטבריין

רגע, איך פועל האלגוריתם של טאבולה ואאוטבריין?

טוב, כמובן שמדובר בסוד מסחרי, אבל הצלחתי לנחש… (עם קצת עזרה מבפנים). האלגוריתם של טאבולה ואאוטבריין עובד על איסוף נתונים של משתמשים ברחבי הרשת, וממליץ על תוכן בהתאם לתחומי העניין של המשתמש כפי שנותח בתהליך איסוף המידע של שימושי הגלישה הספציפיים. רק לסבר את האוזן, המערכת של אאוטבריין אוספת פרה בייטים של מידע ויודעת לעבד אותם במהירות, כך שניתן יהיה להפיק מהם מידע רלוונטי וכך להתאים תוכן באופן מדויק לגולש.

אוקי, מעלים כתבה ואז…

אז לאחר שהעלינו כתבה לקמפיין, המערכות המופלאות של אאוטבריין וטאבולה מתחילות לנתב את הגולשים הרלוונטיים לכתבה. לדוגמה, אם המוצר שלכם פונה לאימהות, נשים שהתעניינו במוצרי תינוקות או בכתבה הקשורה לתינוקות תקבלנה המלצה לקריאת הכתבה. אך כאן העבודה עדיין לא הסתיימה, קמפיינים צריך לטפח ולשפר תמיד, לדוגמה שיפור אחוזי ההקלקה (CTR), המחיר לקליק (CPC) ואת יחס ההמרה (ROI).

סוגי כתבות נפוצות לקידום באאוטבריין

כתיבה לאאוטבריין וטאבולה אינה דומה לכתיבת מאמר או כל כתבה עיתונאית אחרת, כיוון שכאן עלינו לבנות קונספט ממיר. כלומר, בעזרת הכתבה להפוך גולש שנכנס סתם לקרוא כתבה חדשותית ללקוח מתעניין. אז רגע לפני שאני מתחילה בכתיבה, אני מגדירה מה הלקוח רוצה, ואלה האופציות הנפוצות:

  1. כתבות תדמית – נועדו לשפר את המיתוג ברשת על ידי חשיפה. בכתבה מסוג זה לא תהיה הנעה לפעולה, אלא סוג של סיפור מותג, השקת מוצר חדש, גיוס כספים, אפליקציה חדשה ועוד.
  2. כתבה בסגנון קמפיין לידים – כתבה מסוג קמפיין היא הנפוצה ביותר, הרי כולם בסופו של דבר רוצים לידים איכותיים כדי להגדיל את המכירות, הרי הבסיס של אאוטבריין הוא פרסום לכל דבר. כתבה מסוג זה תכיל טיפים, מידע על פרויקטים בתחום הנדל"ן, מידע מקצועי על רפורמות ועוד. הכתבה תכיל גם הנעה לפעולה וטופס צור קשר.
  3. כתבות לרימרקטינג – ראשית, נסביר כי רימרקטינג הוא קוד שמטמיעים ברגע שגולש נכנס לאפיק פרסום או אתר מסוים, ואז הפרסום "רודף" אחריו בכל מקום, אתם ודאי מכירים את זה. כתבות מסוג זה יוכלו לתת מידע או להיות כתבה עיתונאית רגילה. לדוגמה, כתבה העוסקת ברכב היברידי, סביר להניח שמי שקרא את הכתבה מחפש רכב, ולכן הגולש "נצבע" ופרסומים של כלי רכב יופיעו לו בכל מקום שיגלוש כמו בפייסבוק, פורטלים וכו'.

נסיים עם כמה טיפים שאספתי כאן במסדרונות חברת אאוטבריין, וגם קצת מהידע שלי:

  • מומלץ לכתוב כתבה קצרה ולא כתבה ארוכה – סביב 700-500 מילים.
  • מומלץ לשים טופס צור קשר באמצע הכתבה וגם בסוף, במטרה לעלות את יחס ההמרה.
  • כותרות עם מספרים ימירו יותר, לדוגמה: 5 עקרונות, תשואה של 30%, או כ-25 ישראלים וכו'.
  • שלבו תמונות אותנטיות של אנשים, זה ממיר יותר.
  • חשבו בצורה עיתונאית, כך שהכתבה תיראה חדשותית ולא ממומנת.
  • בלי כותרות פייק ובלי הבטחות סרק! קוראים התאכזבו מאוד להיכנס לכתבה עם כותרת מסוימת ותוכן שונה.

בואו נתכנן ביחד כתבות תוכן ממירות בטירוף! 

לדוגמאות כתיבה שלי לחצו כאן 

אודות

מחפשים את המילים המדויקות? בואו נעשה את זה ביחד.

זה אני, אתם והמילים.

שירותי כתיבת תוכן לאתרים מתחיל באפיון מקצועי, להבנת ערכי המותג, הדרישות והציפיות. יחד נבנה שפה שמדברת לקהל היעד ומניעה לפעולה.

מאמרים אחרונים

עקבו

אני זמינה בשבילכם, תשאירו לי פרטים!