חזקה במגרש: תפקידן של הכותרות המשניות בכתבות

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

היא אמנם לא משחקת בתפקיד הראשי בסרט, אבל יש לה תפקיד משני נהדר שיכול להשפיע רבות על חוויית הגלישה, ומסתבר שיש לה משמעות גם מבחינת קידום אורגני. ככתבת תוכן אני נתקלת לא מעט במאמרים ברשת (גם באתרי חדשות מובילים) שכותבים "בלוק" טקסט ללא חלוקה בתוכו, מה שפוגע בחוויית המשתמש.

אנו חיים בעידן שבו יש כל כך הרבה מידע ברשת ואנו רוצים כמובן שהגולש יקרא דווקא את הכתבה שלנו עד הסוף ויפיק ממנה ערך מוסף, משום כך עלינו להיות יותר ממוקדים ולכבוש אותו על ידי חלוקה נכונה של הכתבה לפסקאות וכותרות משנה שיאפשרו לו לסרוק את הכתבה ולהבין אם היא מדברת אליו.

נתחיל עם הסברים פרקטיים

כותרת ראשית היא הטייטל וכותרת משנית – H1 יכולה להיות פסקה מקדימה לטקסט ממש כפי שכתבתי כאן  למעלה. עם זאת, יש לנו גם את כותרות המשנה שתפקידן לחלק את הפסקאות בצורה מסודרת. מבחינת חוויית משתמש, מאמר או כתבה שיהיו מחולקים בצורה נכונה עם כותרות משנה, יאפשרו לגולש לקרוא ביתר קלות את הכתבה, מה שיכול להוסיף לכם נקודות מבחינת קידום. זמן קריאה ממוצע ממושך מצד הגולש בכתבה שווה מבחינת גוגל למאמר איכותי שידורג גבוה יותר במנוע החיפוש.

הכותרת השקופה, הכותרת העמומה ואולי כותרת שאלה

יש סוגים שונים של כותרות משנה, אך כדי להקל עליכם את הבחירה חילקתי את הכותרות לשלושה סוגים מרכזיים:

הכותרת השקופה – כותרת זאת תדע בדיוק למה התכוון המשורר. היא תהיה ברורה לגולש, תסכם את הפסקה הבאה בצורה תמציתית נכונה ותאפשר לגולש לדעת בדיוק מה היא מכילה.

הכותרת העמומה – תהיה יותר מתוחכמת, המידע בה יהיה חלקי וקשה יותר להבנה. מצד אחד היא תהיה מסקרנת לקורא ומצד שני הוא לא ידע על מה הפסקה מדברת וייתכן כי ידלג לפסקה הבאה.

כותרת שאלה – כותרת זאת היא הפופולרית ביותר ומאפשרת לכותב הכתבה לתקשר כביכול עם הגולש ולנבא את שאלותיו. כאשר אנו מסבירים על נושא מסוים, ודאי יעלו בראשו של הגולש שאלות מסוימות, ולכן זה הזמן לשאול אותן ולענות תשובות.

דוגמה לכותרת משנית

איך בוחרים כותרת משנית?

יש שתי שיטות ליצירת הכותרת המשנית, כאשר לכל שיטה אופי ייחודי משלה. השיטה הראשונה היא לחלק מראש את הכתבה לפסקאות, כאשר בכל כותרת נכתוב בכמה מילים על מה נרצה לדבר בפסקה. השיטה השנייה, היא לכתוב את הכתבה ולאחר מכן  להוציא מכל פסקה את הכותרת המשנית בהתאם למה שכתבנו בפסקה. אני באופן אישי זורמת עם הכתבה ולאחר מכן מפיקה ממנה את כותרות המשנה. תוכלו כמובן לשלב בין סוגי הכותרות בכתבה כדי ליצור עניין.

רוצים דוגמאות לכותרות משנה? קבלו!

הכותרת השקופה:

"פרסום בגוגל יאפשר לנו ליהנות מהיתרונות הבאים:"

"אחד מכל 6 ישראלים מחזיק בחשבון פייפאל"

"דילים חמים, אופנה, טיפוח גאדג'טים – הם רק חלק מההיצע"

"תהליך קבלת המשכנתא צעד אחר צעד"

"גולת הכותרת – תשואה מהירה בהשקעה קטנה"

"להגיע לאנשים הנכונים ובזמן הנכון"

הכותרת העמומה:

"השילוש הקדוש שכדאי להכיר"

"מתנה מהטבע למבינים בלבד"

"לכל אדם כוכב הצפון משלו"

"להפוך את העסק למכרה זהב"

כותרת שאלה:

"על נגישות ואטרקטיביות כבר דיברנו?"

"מה כל כך מיוחד בפלטפורמת המסחר של איביי?"

"בעלי אזרחות כפולה? אתם שווים מיליון דולר"

"היכן שיש משבר יש הזדמנות? עד כמה זה נכון?"

אודות

מחפשים את המילים המדויקות? בואו נעשה את זה ביחד.

זה אני, אתם והמילים.

שירותי כתיבת תוכן לאתרים מתחיל באפיון מקצועי, להבנת ערכי המותג, הדרישות והציפיות. יחד נבנה שפה שמדברת לקהל היעד ומניעה לפעולה.

מאמרים אחרונים

עקבו

אני זמינה בשבילכם, תשאירו לי פרטים!