הקרב על המילה: כותב תוכן מול בעל העסק, מי כותב יותר טוב?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

למה בעלי אתרים לא מצליחים לכתוב תוכן שיווקי לעצמם? כן, קשה מאוד לכתוב על עצמנו דבר מה, גם אני ככותבת תוכן נתקלת בתופעה הזו. כשאני רוצה לכתוב על עצמי כמה משפטים, פתאום מתעופפות לי המילים מהראש, ולכן טוב שיש קולגות מקסימים שעזרו לי לכתוב כמה פעמים.

מידי יום אני מקבלת טלפונים מלקוחות, ובכל שיחה התסכול זהה; "בניתי אתר, המתכנת/החברה שבונה לי את האתר מבקשים ממני לכתוב על השירותים שלי ואני לא מצליח. אבל אם לקוח ידבר איתי, אוכל למכור לו את המוצר בצורה נהדרת". גם בעניין ניהול בלוג אני מקבלת לא מעט תסכולים "אני רוצה לכתוב כתבה ואני לא מצליח למצוא את המילים הנכונות". כן חברים, קחו בחשבון שאתם ממש, אבל ממש לא לבד, ובשביל זה יש כותבי תוכן שמציעים שירותי כתיבה בתשלום.

אז למה זה קורה ואיך כותב תוכן יצליח מה שאתם לא?

הדשא של השכן לא תמיד יותר ירוק (יכול להיות שהוא דשא סינטטי בכלל)

באופן טבעי, כאשר בעל עסק בונה אתר, הוא נכנס לאתרים של המתחרים שלו כדי להבין מה זה בכלל ומה באמת עובד. עודף האינפורמציה שהוא מקבל, עשוי להסיח את דעתו, הרי ייתכן שהוא אהב את התוכן הכתוב של המתחרה, אך מצד שני הוא טוען שהשירות שלו הרבה יותר ייחודי וטוב יותר מהמתחרה, ובדיוק בנקודה זו הוא מתקשה.

היתרון של כותב תוכן – כותב תוכן יראיין את הלקוח וידע להוציא ממנו את הבידול האמיתי שלו על פני מתחרים, וכך להציג את נקודות החוזקה שלו.

בעל עסק לא חושב כמו הגולש

בעל העסק באופן טבעי סבור שהמוצר או השירות שלו הכי טובים, ובצדק. אולם, יש צורך להעביר לגולש את המסר בצורה שתגרום לו להבין למה הוא זקוק לשירות, ולא למה כדאי לו לקנות. על פניו, נראה שאין הבדל בין השניים, אך ההבדל הוא מאוד משמעותי.

כך למשל אם אנו מדברים על סוכנות תיווך, בעל העסק יכתוב שאצלו הוא יקבל ליווי מלא בעת רכישת הדירה, אך הליווי עדין לא נגע בצורך האמיתי של הגולש. לעומת זאת, אם הוא יכתוב "אם נמאס לך לשוטט בפורטלים ולבזבז את הזמן שלך על ביקור בדירות שאינן מתאימות לך, בוא אלינו ונציג לך רק דירות העונות על הדרישות שלך". 

היתרון של כותב תוכן – כותב מקצועי, בראש ובראשונה יכנס לראש של הגולש כדי להבין מהן נקודות הכאב שלו, וכיצד הוא יוכל לתת לו את המענה הכי טוב שיש על ידי השירות או המוצר של הלקוח שלו.

הקושי בהעברת מסר קצר וממוקד

בעידן המודרני הכל מהיר, גולש רוצה לדעת לאן הוא הגיע כאן ועכשיו, ובמידה והמסר לא יעבור אליו, הוא יצא מהאתר ללא שום נקיפות מצפון ויעבור למתחרה. אם כך, עלינו להעביר לגולש תוכן שיווקי המכיל מסר קצר, קולע ומניע לפעולה. לעיתים קשה לבעל העסק לכתוב בכמה מילים בודדות מה העסק שלו מציע ומה הערך המוסף שלו שיגרום ללקוח לפתוח כאן ועכשיו את הארנק.

היתרון של כותב תוכן – כותב יוכל לרכז את כל המידע הנמצא בראשו של הלקוח ו'לארוז' אותו בצורה נכונה על ידי כתיבת מסרים ממוקדים ומניעים לפעולה, כך שהגולש יבין בתוך שניות ספורות לאן הוא הגיע ולמה כדאי לו לרכוש את השירות או את המוצר.

מסר שמועבר בעל פה אינו מסר כתוב

פעמים רבות בעלי עסקים יודעים בבירור להסביר פרונטאלית או טלפונית על מוצר שלהם, אך מתקשים לכתוב אותו. חשוב להבין שיש הבדל משמעותי בין ההסבר ללקוח שהוא ורבאלי, לבין כתיבה, מכיוון שבשיחה נוצר דיאלוג מסוים, כלומר הלקוח שואל שאלות ובעל העסק משיב, מה שאינו קיים בכתיבה. מה זה אומר? שאנו צריכים לתת ללקוח את כל המידע מבלי שיישארו לו מקום לשאלות או לספקות.

היעילות של כותב תוכן – כותב חיצוני ידע 'לסגור' את כל השאלות של הגולש, כלומר לכתוב לו את כל המידע הנחוץ על המוצר, כדי שיבין את הבסיס של המוצר או השירות מבלי ספקות או שאלות לא פתורות.

אי מציאת כותרת או מלל שימשוך את הגולש

כתיבת בלוג היא אמנות, עלינו להפתיע את הקוראים שלנו (קיימים או פוטנציאלים) עם נושאים מעניינים שיגרמו להם להיכנס פנימה ולקרוא עד הסוף. פעמים רבות, לבעלי עסקים יש את החומר המקצועי בראש, אך הם לא מוצאים את הכותרת הנכונה שתמשוך את הגולש להיכנס פנימה. מקרה נוסף בעניין זה – הם לא יודעים כיצד לכתוב כתבה מעניינת, בגובה העיניים ומתובלת בהומור.

היעילות של כותב תוכן – כותב יוכל למצוא את הכותרת הנכונה, זו שתמשוך את הגולש בצווארון ותגרום לו להישאב פנימה. כותב גם יכתוב בגובה העיניים, יתאים את סגנון הכתיבה לקהל היעד, יביא דימויים מעניינים, ציטוטים ויתבל את הכתבה בהומור עדין שיקסים את הגולש.  

לסיכום, אם גם אתם מתקשים לכתוב תוכן, את לא לבד! תנו לכותב תוכן מקצועי לעשות את העבודה, ופנו זמן לטפל בפעילות הליבה של העסק שלכם!

אודות

מחפשים את המילים המדויקות? בואו נעשה את זה ביחד.

זה אני, אתם והמילים.

שירותי כתיבת תוכן לאתרים מתחיל באפיון מקצועי, להבנת ערכי המותג, הדרישות והציפיות. יחד נבנה שפה שמדברת לקהל היעד ומניעה לפעולה.

מאמרים אחרונים

עקבו

אני זמינה בשבילכם, תשאירו לי פרטים!