הסערה בפתח: 4 מקדמי אתרים מספרים לנו על כתיבת תוכן בשנת 2020

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

תוכן הוא אחד האלמנטים המשפיעים על קידום אורגני, ועם זה לא ניתן להתווכח. אולם הרגולציה של גוגל משתנה בקצב מהיר, הדרישות נעשות מאתגרות יותר, ולכן פניתי ל-4 טאלנטים המומחים לקידום אתרים שיחשפו כאן את כל הסודות. נראה שבשנת 2020 הקושי עולה שלב, אבל עבודה נכונה תקטוף את התוצאה הראשונה?.

אליאב לנקרי – אליאבוס קידום אתרים

אליאב, תכול עיניים (הורס), מקדם כריזמטי שלא יודע מה זה לעצור באדום. למרות שאלוהים בירך אותו במראה צעיר של סטודנט, אליאב מקדם אתרים עם קבלות כבר 15 שנים, הבעלים של חברת GH.A המתמחה בשיווק בשוק הבינלאומי. הבלוג של אליאב אליאבוס הוא מהמובילים ברשת עם עשרות כתבות וחדשות מעולם הקידום והשיווק ברשת.

עד כמה לדעתך כתיבת תוכן תשפיע על הקידום בשנת 2020?

תוכן הוא אחד ממנועי הצמיחה המשמעותיים ביותר לחברות. אני רוצה לשים דגש על צורת ההנגשה של תוכן ב-2020 ועל חוויית המשתמש שהולכת ומשתנה בכל שנה.

יש שמועה שאומרת שככל שהתוכן ארוך יותר, זה יותר טוב. האם זה שהמאמר שלך ארוך נותן יותר ערך מאשר מאמר קצר יותר שמדבר על אותו נושא בדיוק שנמצא אצל המתחרה? בואו נראה.  

כשאני מחפש בגוגל שאלה פשוטה, אני לא מחפש לקרוא מגילות, אלא לקבל את התשובה ולהתקדם הלאה (אני בטוח שגם אתם), ואני יכול להבטיח לכם שגם המשתמשים שלכם פועלים כך. אז למה לנסות להכביד עליהם עם תכנים ארוכים ללא פואנטה? תנו להם בשלב ראשון לקבל את מה שהם רוצים.

יחד עם זאת, בחלק מהמקרים אורך התוכן הוא חלק מאסטרטגיית הבידול מהמתחרים, שזה בסדר גמור ולגיטימי. אבל אם כבר החלטתם על מגילה – תנגישו אותה בצורה נעימה.

איך אתה ממליץ להנגיש טקסט?

  • תוכן עניינים עם jumplinks (table of contents)
  • תמונות
  • חלוקה לפסקאות עדינות
  • הדגשה של טקסט חשוב בתוך המאמר
  • תמונות/וידאו – כמובן
  • שימוש במספור/בולטס

על איזה כותרות אתה ממליץ בכתבות?

כותרת שתבלוט מאחרות. דבר ראשון שאעשה זה חיפוש בגוגל ואבדוק מי מתחרה מולי ומה הם מדגישים, לאחר מכן אעשה בדיוק ההפך! כל מה שיגרום לתוצאה שלי להיות שונה.

אליאב, תן לנו בטיפ!

מבחינת אורך של כותרת – אין לי בעיה עם כותרת שהיא לא בסטנדרט של גוגל (!). מבחינתי שהכותרת תיחתך – ככה אנחנו יוצרים עניין אצל המשתמש ואולי נגרום לו להקליק מהסקרנות. (כן חשוב שהחלק העיקרי של הכותרת עם ה-target keyword יהיה זמין וקריא לגולש).

דניאל זריהן

אם תעקבו אחרי דניאל זריהן בפייסבוק, תגלו שמלבד היותו מקדם אתרים צדיק (נסתר לא סתם), הוא חובב מושבע של סטאלין וצ'אק נוריס אהה… וגם גיטריסט מעולה. דניאל מקדם אתרים עוד משנת 2009, התחיל כסטודנט עם מיזם שאפתני של מכירת חבילות צפייה של המונדיאל למדינות שלא יכולות לצפות דרך הערוצים, לאט לאט קידם אתרים וצבר ידע מטורף תוך כדי תנועה. כיום דניאל נחשב למאסטר בקידום אתרים ומנהל את בלוג דניאל זריהן ובו מאות כתבות מקצועיות על קידום אתרים.

עד כמה לדעתך כתיבת תוכן תשפיע על הקידום בשנת 2020?

"תוכן הולך ומקבל חשיבות עם הזמן. נראה שגוגל מנסה להבין לעומק את הכוונה של הגולשים והמגמה בשנת 2020 היא להוריד מחשיבות הקישורים, ולהתמקד יותר בתוכן איכותי. למעשה, המטרה המקורית של הקישורים היא ההמלצות לדירוג, כי זה אמור לדרג את האתרים והיא הגיונית, מה גם שרוב הקישורים ברשת הם טבעיים ולא של מקדמים".

בקיצור, תוכן איכותי תמיד יהיה חשוב יותר מקישורים ושם עלינו להשקיע את המשאבים! זכרו, קישורים זה מלאכותי, ותוכן הוא אותנטי. תוכן מיועד לאנשים וקישורים למנועי חיפוש.

איזה כותרות אתה ממליץ לשלב בכתבות?

"ההמלצה שלי היא לייצר כותרת מסקרנת וטובה ולשלב בה את הביטוי הראשי שתרצו לקדם. אם יש התנגשות בין השניים, עדיף שהכותרת תהיה מסקרנת וללא מילת המפתח. אם יש מצב לעשות את שניהם זה עדיף".

כמה פעמים לדעתך צריך לשלב את מילת המפתח בכתבה?

"מבחינת חזרה על מילת המפתח במאמר, אני פחות מתייחס לזה באחוזים, אבל בין פעמיים לשלוש – לא צריך יותר".

דניאל, תן לנו בטיפ!

שיטה שאני עובד איתה היא כשמייצרים תוכן אני מחפש את הביטוי ברשת, עובר על 5 התוצאות הראשונות ומנסה לנתח אותם ללא כלים טכניים, אלא בודק מה עושה אותם תוצאות טובות, כי גוגל יודע מה טוב למשתמש. אם גוגל בחר להציג, אני מנסה להבין למה ומסיק מסקנות. אני ממליץ לכותבי תוכן לשאוב השראה וניתוח כדי להבין מה עובד, לקחת את 'הבסט' של כולם ולכתוב טוב יותר.

"הרעיון הוא לספק את חוויית הגולש בצורה טובה יותר מהתוצאות המוצגות. לדוגמה אם יש מאמר ארוך ללא עיצוב המופיע ב-5 התוצאות הראשונות, אני כותב מאמר ומוסיף לו וידאו וסרטונים ואז יש לי את 'התנאים' לעקוף את המתחרים מבחינת התוכן".

עידן בן אור

עידן בן אור המכונה גם 'האיש והכובע', הוא יועץ שיווק ומקדם אתרים עוד מגיל 16, כשלרובנו צמחו חצ'קונים.מאז עבר קילומטרז' ארוך, כולל מ"פ בצה"ל, סמנכ"ל אסטרטגיה בחברה גדולה, קידום אתרים של מותגים גדולים בישראל ובחו"ל והוא בעיקר נותן דין וחשבון לאשתו ולאחר מכן לגוגל.כיום עידן מנהל בלוג מושקע עם מאות כתבות והבעלים של מותג ריגו מרקטינג – קידום אתרים ושיווק דיגיטלי.

עד כמה לדעתך כתיבת תוכן תשפיע על הקידום בשנת 2020?

בשנתיים האחרונות אני רואה עשרות אתרים שזזים בלי קישורים ובלי איזכורים, רק עם תוכן איכותי. אמנם הם לא בטופ, אבל עדיין מתברגים במקומות שפעם יכלו רק לחלום עליהם בלי קישורים. זה אומר בשנת 2020 המגמה תמשך והפוקוס של גוגל יהיה יותר על תוכן איכותי שנותן מענה מדוייק לצורך של הגולש. אני ממליץ לשלב כתבות שעונות על שאלות שעולות בראשו של הגולש כדי לקבל דירוג טוב, גוגל משקיעים מאמצי ענק בהנה של סמנטיקה כדי לספק את המענה הטוב ביותר.  

איזה כותרות אתה ממליץ לשלב בכתבות?

אני ממליץ על כותרת טובה יותר מזו שמופיעה בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש, כזאת שתגרום לגולש להיכנס דווקא לכתבה שלכם. הכותרת חייבת להבטיח לגולש משהו, להעיר את הדמיון שלו, לענות על שאלות ולהפיג פחד. לדוגמה, האם המוצר הזה והזה שווה את הכסף? האם איש המקצוע שאני פונה אליו מספיק מנוסה ואמין?

עידן, תן לנו בטיפ!

אני ממליץ לבצע אפיון תוכן מעמיק לפני הכתיבה. בדיקה של התוצאות הראשונות בגוגל, יכולה להביא לנו תובנות והשראות לגבי סוג התוכן אותו הגולשים מחפשים בכל נושא.

שמוליק דורינבאום

האיש והבלורית, מלבד היותו מקדם אתרים מבריק, הוא גם אבא במשרה חלקית לשני ילדים (מהממים). שמוליק מקדם אתרים מעל 15 שנים, הבעלים של בלוג שמול, עם קילומטרז' מפואר של קידום מותגים גדולים כמו אתר WOBI, הום סנטר, דרושים, מוצצים, אוניברסיטת חיפה ועוד. וזה עוד לא הכל, מסתבר שיש כאן גם מקדם שהוא גם יזם עם שאיפות. לאחרונה השיק את מיזם Highver  שהוא כלי לניהול משימות בעולם SEO.

עד כמה התוכן לדעתך ישפיע על הקידום בשנת 2020?

אחד הדברים שהכי חשובים בכתיבת תוכן הוא השילוב של תכנים סמנטיים ומידע מדויק. הרבה מפספסים את זה, ולכן אני ממליץ לכותבים להשקיע עוד 2 דקות ולכתוב פרטים מדויקים, במיוחד שמדברים על דברים סמנטיים. גוגל מצפה מהכותב שיכתוב גם על תחומים הנושקים לנושא שעליו כותבים. לדוגמה, אם כותבים מאמר המונה 400 מילים על ביטוח רכב, כדאי לכתוב גם תחומים דומים כמו על תאונות ספציפיות. דוגמה נוספת היא עורך דין בתחום הגירושין, יכול לכתוב גם על תחומים נושקים כמו נזיקין, צוואות ועוד, הרי הכל משפיע אחד על השני.

איזה כותרת אתה ממליץ לשלב בכתבות?

אני מאמין בכותרות שמושכות את העין, תוכן איכותי חייב להיות מיוחד ולא רק ביטוי גנרי ומשעמם. למשל סוכנות לביטוח יכולה לכתוב על "הדברים שמסתירים מהמבוטח כשעושים ביטוח בריאות". בקיצור, פחות כותרות גנריות, אלא יותר מסקרנות. לגבי מילות מפתח, אני מאמין שהן צריכות להיות טבעיות והמיקום שלהן לא משנה.  

שמוליק, תן לנו בטיפ!

אני ממליץ לפרק נושא לגורמים ולא לכתוב כתבה אחד ארוכה, אלא 'לירות לכיוונים נוספים'. זמני השהייה של הגולש חשובים מאוד לגוגל, ולכן נסו לקשר סמנטית לכתבות. לדוגמה באתר שלי יש כתבה בנושא 'משכורת של מקדם אתרים', הוספתי פסקה שמדברת גם כמה מרוויח מקדם אתרים עצמאי ולא רק שכיר. זהו עוד פרט סמנטי שיכול לעניין את הקורא ולגרום לו להישאר יותר באתר.                                  

אודות

מחפשים את המילים המדויקות? בואו נעשה את זה ביחד.

זה אני, אתם והמילים.

שירותי כתיבת תוכן לאתרים מתחיל באפיון מקצועי, להבנת ערכי המותג, הדרישות והציפיות. יחד נבנה שפה שמדברת לקהל היעד ומניעה לפעולה.

מאמרים אחרונים

עקבו

אני זמינה בשבילכם, תשאירו לי פרטים!