ההשפעה המטורפת של מהפכת ה-Voice על תחום כתיבת תוכן

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

כשאומרים שרובוטים ישנו לנו את הרגלי החיים, לגמרי מתכוונים למהפכת ה-Voice שהולכת להשפיע לא רק על הנוחות שלנו, אלא גם על בחירת הכותרות לבלוג, על תהליך הקידום האורגני והממומן ובכלל על שגרת חיינו. המהפכה המדוברת כבר עכשיו מוטמעת במכשירי הסמארטפון שלנו וכ 41% מהגולשים כבר משתמשים בה.

בואו נראה על מה כל המהומה?

ראשית נסביר שמהפכת ה-Voice נמצאת כיום בחיפוש בגוגל (הרמקול בצד), בוויז, במגוון אפליקציות, ובצורת עוזרות טלפוניות כמו סירי למחזיקי אייפון ואלכסה שנפוצה בארה"ב. לעיתים נראה שהטכנולוגיה גזלה לנו את דפוסי ההתנהגות הבסיסיים, אך כאן זה לא המקרה. נכון שמילדות אנו לומדים לתקשר זה עם זה דרך קול, אולם הטכנולוגיה עברה עקומת למידה וחוזרת לדבר הבסיסי – שפה וקול. העובדה שכיום כ-400 מיליון אנשים מחזיקים מכשירי סמארטפון בכל העולם, ומתקינים עוזרות קוליות או נעזרים בהן, יוצרת תלות בשימוש במגוון טכנולוגיות שימשיכו את ההתקדמות. רק נזכיר שכבר כיום העוזרות הקוליות כמו 'אלכסה', פרי הפיתוח של אמזון מחוברות לבתים חכמים ומאפשרת לדיירים לבקש מהגברת להכין קפה, להדליק את הדוד ואפילו להזמין פיצה. נראה שהטכנולוגיה המדוברת עדין לא אמרה את המילה האחרונה, לכו תדעו עוד מה היא תאפשר…

'עד שנת 2020 יותר מ-50% מהחיפושים בגוגל יהיו קוליים'

על פי הנתונים של חברת גוגל העולמית, כיום כ- 20% מגולשים בעולם מחפשים מידע בעזרת החיפוש הקולי דרך מכשירים שונים, ועד שנת 2020 הנתונים יעלו ליותר מ- 50%. בנוסף, חברת גוגל הודיעה לאחרונה על יכולות SEO (האופטימיזציה למנועי חיפוש) של קול. מה שאומר שנוכל לקדם באופן אורגני את האתר שלנו בגוגל על ידי טכנולוגיית ה-Voice.

איך מבצעים זאת? על ידי הכנסת קוד שיתאנדקס בגוגל ויאפשר להשתמש בחיפוש הקולי בכל אתר. מידע נוסף שגוגל פרסמה לאחרונה הוא צמד המילים הפופולריות אותם מחפשים גולשים כבר היום דרך החיפוש הקולי; הצמד "איפה לקנות" גדל בעשרות אחוזים בשנים האחרונות, כלומר הדעה הרווחת היא שאנשים מחפשים היכן לקנות מוצרים שונים בסביבת המגורים שלהם.

מה עוד אנשים מחפשים דרך מערכת ה-  Voice?

  • 52% מהגולשים רוצים לקבל מידע על דילים, סיילים ומבצעים.
  • 48% מהגולשים רוצים טיפים פרסונליים שיקלו על החיים שלהם.
  • 42% מהגולשים רוצים מידע על אירועים ופעילויות קרובות.
  • 39% מהגולשים רוצים לקבל מידע על העסק כגון: שעות פתיחה, מיקום ועוד.
  • 38% מהגולשים רוצים גישה לתמיכה או שירות לקוחות.

איך המהפך קשור לכתיבת תוכן?

מסתבר שמי שיתעורר היום, יתפוס את המחר! אם עד היום הורגלנו לגשת למנוע החיפוש של גוגל, להקיש צמד מילים וגוגל השלים לנו את החסר, בחיפוש קולי הדבר אינו קיים, מה גם שהשפה תהיה שונה ויותר בצורה של שאלה או משפט ארוך. כך למשל אם נחפש ביטוח משכנתא, נקליד את צמד המילים "ביטוח משכנתא" בעוד אם נחפש את התחום בחיפוש קולי, נאמר "איפה אפשר לרכוש ביטוח משכנתא". כלומר, הביטויים המסורתיים ייעלמו, ואנשים יחפשו מידע בצורת שאלות. דוגמה נוספת, אם נרצה לקבל מידע על מסעדה בתל אביב, נקליד באופן טבעי במנוע החיפוש "מסעדה בתל אביב", אך אם נבצע חיפוש קולי, נאמר; "איפה יש מסעדות טובות בתל אביב/באזור".

אם כך, נראה שיהיה עלינו לשנות את סגנון הכותרות והתגיות, ובמקום לקדם צירוף מילים, יהיה עלינו לקדם יותר שאלות. אולי זה הזמן לפתוח בלוג ולהתחיל לכתוב כתבות תוכן עם כותרות ראשיות שימושיות שיותר כתובות בצורה של שאלות, כך נוכל להגיע לקהל המאמץ בחום את טכנולוגית ה- Voice.

קצת על היתרונות של חיפוש קולי

  • המחפש יהיה בפוקוס מלא, כיוון שלאין לו פרסומות או הסחות דעת בעת החיפוש.
  • טכנולוגיית Voice מייצרת אינטראקציה עם המשתמש והעוזרות הקוליות בפרט.
  • המשתמש אינו מוגבל עם הידיים ויוכל לבצע חיפוש תוך נהיגה או אם ידיו אינן פנויות.
  • הטכנולוגיה נהדרת לאנשים בעלי מוגבלויות כמו עיוורים, בעלי מוגבלות מוטורית בידיהם ועוד.

לסיכום, אולי זה הזמן להתחיל לחשב את כתיבת תוכן שלנו מחדש, לייצר כתבות בסגנון שאלות, וכך לחשוף את האתר שלנו ליותר גולשים ולקוחות פוטנציאלים.

אודות

מחפשים את המילים המדויקות? בואו נעשה את זה ביחד.

זה אני, אתם והמילים.

שירותי כתיבת תוכן לאתרים מתחיל באפיון מקצועי, להבנת ערכי המותג, הדרישות והציפיות. יחד נבנה שפה שמדברת לקהל היעד ומניעה לפעולה.

מאמרים אחרונים

עקבו

אני זמינה בשבילכם, תשאירו לי פרטים!