אפיון עמוד הבית באתר: 10 עקרונות חשובים בתהליך כתיבת תוכן

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

החלטתם לבנות אתר אינטרנט? זה הזמן להכיר את המושג "אפיון אתר", כן אותו שרטוט אדריכלי המוכר לנו מעיצוב פנים.  אז מה זה אומר אפיון לאתר ואיך עושים את זה נכון? הכל כאן בכתבה.

אתרי אינטרנט משמשים למגוון מטרות, וכל עסק למטרתו. חלקם מעוניינים באתר שישמש ככרטיס ביקור, כלומר אתר תדמיתי שנועד להציג את יכולות העסק או החברה, חלקם מעוניינים למכור שירותים או מוצרים באתר וחלקם מעוניינים לקדם את האתר בשלל אפיקי פרסום על מנת לקבל לידים חמים. חשוב להבין שלא משנה מה המטרה שלכם, דפי התוכן חייבים להיות מאופיינים, כלומר מתוכננים, ובעיקר דף הבית או עמוד הבית. למה דווקא עמוד הבית? כיוון שהוא אחד העמודים החשובים באתר, וכ- 70% מהגולשים יסתפקו במידע שיש בו, ורק בודדים יעברו לדפים הפנימיים, ולכן חשוב מאוד להשקיע בו.

אספתי בשבילכם כמה עקרונות חשובים לאפיון עמוד הבית

להתחיל עם מבנה ברור עוד לפני שלב כתיבת תוכן

מבנה פרושו אפיון, סוג של ציור/תרשים המסביר כיצד הדף יראה. כיום מרבית האתרים בשוק בנויים בצורה של סקשנים, כלומר אזורים שיש בהם תוכן שיווקי, תמונות, קטלוגים, המלצות, אייקונים, ציטוטים ועוד. כאן נכנס לתמונה גם משפך שיווקי, כלומר תרשים שיאפשר ללקוח לקבל את כל המידע עד לרכישה או השארת פרטים. את האפיון אני מבצעת יחד עם הלקוחות שלי שלב שלב, וזאת בהתאמה מלאה לאופי העסק, סוג הלקוחות, המוצרים או השירותים הנמכרים וכו'.  בכל מקרה, אני ממליצה לצייר את האפיון או לקחת השראה מאתרים דומים.

צרפתי דוגמה לאפיון שעשיתי ללקוחה, תוכלו לראות שהתוצאה לאחר עיצוב האתר דומה מאוד. קישור לאתר של הלקוחה > כאן

קצר וקולע

כפי שכתבתי, עמוד הבית הוא קריטי, מכיוון שבו הגולש מקבל החלטה, וליתר דיוק החלטה שהוא לוקח תוך 7 שניות בלבד, ולכן עלינו להעביר לו מסרים מהירים, ברורים ובולטים כדי שתוך שניות בודדות הוא יבין אם הוא הגיע למקום הנכון או לא. ההמלצה שלי היא לכתוב מסרים קצרים ממש, כלומר שכל סקשן לא יכיל יותר מ 30 מילים, ואפילו פחות. כמובן שבסקשן של אודות החברה אפשר לכתוב קצת יותר, אבל לא מגילות, אלא תמצית על החברה עם קישור "קרא עוד" לאודות המורחב.

קריאייטיב מתוחכם, אבל לא מידי

הרבה פעמים מגיעים אליי לקוחות שמעוניינים בקריאייטיב חד ואפילו מתוחכם מידי. אז כן זה מגניב, אבל צריך לעשות את זה נכון, ובצורה שבסופה הגולש יבין לאן הוא הגיע. זה לא שאני לא ממליצה להיות מקוריים וחדים, אלא ממליצה להיות יותר ברורים מאשר חדים ובמיוחד במשפטים הראשונים שהם קריטיים להחלטה של הגולש (7 שניות, כן?!).

משפט וולכאם בעמוד הבית

המשפט הראשון באתר לרוב מתנוסס על גבי תמונה, סרטון או סליידר מתחליף, שאז עלינו להשקיע בחיפוש 3-4 משפטים. למעשה, מדובר על משפט "וולכאם", וזהו המלל הראשון שהגולש נתקל בו כשהוא נכנס לאתר, ולכן יש לו חשיבות בלתי נסלחת. חשוב מאוד לומר גולש בצורה פשוטה לאן הוא הגיע, וכן אפשר להיות קראייטיבים כמו שכבר אמרתי, אבל לשמור על דיוק. לדוגמה אתר של עו"ד לענייני משפחה, מראש כתבתי את תחומי ההתמחות, ולאחר מכן משפט קריאייטיבי.

לא לשכוח פרטים בסיסיים

הרבה פעמים לקוחות שוכחים את הדבר הכי חשוב – פרטים בסיסים. חשוב לכתוב בצורה ברורה את כתובה החברה, את הטלפון של שירות הלקוחות, את הייחודיות של החברה, המייל וכל פרט אחר שיוכל לסייע לגולש לקבל החלטה – האם להשאיר פרטים כדי לעשות עסקים עם החברה. פעמים רבות אני רואה אתרים שיש בהם רק טופס עלוב של צור קשר, ללא טלפונים וללא כתובת, וחבל.

להימנע מהסחות דעת מיותרות

הסחות דעת מהוות עומס על האתר, במיוחד בעמוד הבית שחייב להיות מכוון מטרה. בשורה תחתונה, עליו לאפשר לגולש להבין לאן הוא הגיע, מה החברה מספקת מבחינת שירותים/מוצרים, מה הבידול שלה ומי היא (אודות). כל הסחת דעת אחרת יכולה לפגוע בחוויית המשתמש, ולכן אם חשוב להימנע מטקסטים ארוכים, מעודף תמונות של פרויקטים וכו'. בקיצור, כל מה שלא רלוונטי לתדמית הראשית, אפשר פשוט להוסיף בדפים הפנימיים, כמובן עם קישור מעמוד הבית, כך הגולש יבחר אם ברצונו להיכנס לקטלוג או למידע מסוים לאחר שקיבל 'טעימה' בעמוד הבית.

להציג את שירותי החברה בקצרה

עוד משהו שאני תמיד ממליצה, הוא להוסיף פירוט קצר על שירותי החברה, זה ממש קריטי, כך הגולש יוכל לדעת מראש האם השירות שהוא מחפש קיים אצלכם. בעת כתיבת תוכן לאתר של הלקוחות שלי, אני תמיד ממליצה לכתוב לפחות 3-4 שירותים עם קישור למידע נוסף לעמודים הפנימיים. ממש כמו בדוגמה שצרפתי כאן. הטקסט צף על התמונה, עם תמצית של השירות ואם הגולש ילחץ על "קרא עוד" הוא יגיע לפירוט המלא של השירות.

תמונות של הצוות זה תמיד טוב

מכיוון שהכל מאוד קר ברשת האינטרנט, לקוחות רוצים להסתכל לנותני השירות 'בלבן' של העיניים, ולראות אם מתאים להם לעבוד איתם. זו הסיבה שאני תמיד ממליצה ללקוחות להוסיף תמונה של בעל העסק או במקרה של חברה, להוסיף צילומים של הצוות. האופציות הן:

  • סרטון של משרדי החברה והעובדים
  • תמונות טבעיות של המשרדים והעובדים
  • להוסיף סקשן של הדרג הבכיר עם כמה מילים
  • תמונה של בעל העסק לצד כיתוב אודותיו
  • אפשר גם להוסיף תמונות קנויות של אנשים במקרים מסוימים

כפתורי הנעה לפעולה, בטוב טעם

כפתורי הנעה לפעולה הם מצוינים ומאפשרים לגולש בכל רגע נתון להשאיר פרטים או ליצור קשר, אבל גם כאן עלינו להיות יצירתיים ולייצר משפטים מניעים לפעולה שיגרמו לגולש להשאיר פרטים. שוב, נכון שתרצו תוכן שיווקי וקרייאטיבי, אבל העדיפו תוכן ברור על פי תוכן מתוחכם או שלבו בין השניים. לדוגמה – "השאר פרטים, מקסימום נזמין אותך לקפה".

זהו! מקווה שעזרתי. אני אתי דהאן, מומחית לכתיבת תוכן שיווקי לאתרי אינטרנט, ומעל 8 שנים אני כותבת תכנים ללקוחות המהממים שלי!

אם אתם בשלב הקמת אתר, אשמח לבנות עבורכם אפיון לעמוד הבית ולכתוב לכם תוכן שיווקי חד, ברור ומניע לפעולה.

ואפשר להשאיר לי פרטים, מקסימום נפטפט קצת…

 

 

 

 

אודות

מחפשים את המילים המדויקות? בואו נעשה את זה ביחד.

זה אני, אתם והמילים.

שירותי כתיבת תוכן לאתרים מתחיל באפיון מקצועי, להבנת ערכי המותג, הדרישות והציפיות. יחד נבנה שפה שמדברת לקהל היעד ומניעה לפעולה.

מאמרים אחרונים

עקבו

אני זמינה בשבילכם, תשאירו לי פרטים!