איך משדרגים תוכן שיווקי קיים דרך ChatGPT?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

תוכן שיווקי הוא סוג של איש מכירות או נציג שירות שנמצא בתחום האתר שלכם, אבל מה קורה  כשאיש המכירות שלכם שחוק, כבר לא בא לו לעבוד, הוא עייף? פה נכנס לתמונה ChatGPT, הכלי שהופך את התוכן השיווקי מ"סבבה" ל"וואו!".

אז אם גם התוכן באתר שלכם ״עייף״, תכינו כוס קפה ומשהו לנשנש, כי הולך להיות מעניין.

 

ChatGPT הוא בהחלט הכוכב החדש של העולם הדיגיטלי

אם לא שמעתם על ChatGPT, איפה הייתם? מדובר בכלי בינה מלאכותית שמשגע את העולם ומצליח להפוך את חיי היומיום שלנו למגניבים יותר. ChatGPT הוא לא רק גאדג'ט שיכול לתת לנו מידע על מה שאנחנו רוצים או להיות הפסיכולוג שעוזר לנו במשבר או פרידה, הוא מכונת תוכן עם יכולות על שמאפשרת לנו לכתוב, לערוך וגם לשדרג תכנים קיימים, אבל צריך לעשות את זה נכון וחכם..

 

איך ChatGPT עושה את זה בדיוק? טוב שאלתם, בעצם טבעי שתרצו לדעת…

ChatGPT מבוסס על טכנולוגיית AI שלומדת כל הזמן ממידע קיים, היא למעשה מגיבה להנחיות שלכם ומתאימה את עצמה בדיוק למה שאתם צריכים, בעצם אתם נותנים לרובוט הנחיה מסוימת, הוא מעבד אותה ומוציא תשובה, טיפים, מחקרים, תמונות או כל דבר שתרצו.

 

רוצים לכתוב פוסט קליל? קיבלתם. רוצים שדרוג חכם למאמר שכבר כתבתם ממזמן? רוצים לכתוב ניוזלטר ללקוח? אין בעיה. לשדרג תוכן עייף שכבר לא מתאים לאופי והסטייל של העסק שלכם? זה לגמרי אפשרי.

 

עם ChatGPT, הגבול הוא הדמיון שלכם ולייתר דיוק גם הדמיון שלכם לא יכול להכיל את מה שהוא יודע לעשות, ואומרת לכם אחת שמכירה אותו מקרוב.

 

רגע, מה זה ChatGPT ואיך עובדים איתו?

למקרה שלא ידעתם… ChatGPT הוא מודל של שפה מבית OpenAI, שנבנה על טכנולוגיית בינה מלאכותית מתקדמת. אתם כותבים לו מה אתם רוצים (קוראים לזה "פרומט" או אם תרצו ״הנחייה״), והוא עונה לכם בתוכן שמתאים בדיוק לצרכים שלכם. לדוגמה, אפשר להגיד לו: “תשדרג לי את הפסקה הזו שתהיה יותר סיפורית” והוא יעשה זאת ברגע. או תכתוב לי אודות חברה בצורה יותר אישית, תוסיף גם שאנחנו נותנים שירות כזה וכזה ותבליט את הבידול הזה והזה שלנו. הנה קיבלתם אודות חברה דנדנש!

 

חשוב לדעת…

ChatGPT עובד עם נתונים קיימים של טקסטים ומייצר מהם גרסאות חדשות, מעניינות ורלוונטיות יותר. כך שאם יש לכם תוכן שצריך ריענון, הוא יכול להפוך אותו להרבה יותר מעניין בכלום מאמץ.

 

אז למה בכלל צריך לשדרג תוכן קיים?

שדרוג תוכן הוא לא רק "שיהיה טקסט נחמד" – הוא סופר חיוני ומאפשר לגולשים להבין בצורה טובה יותר מה אתם עושים ומה באמת מיוחד אצלכם. יכול להיות שכתבתם את התוכן לפני הרבה שנים ומאז קמו מתחרים שעוקפים אתכם. אני ממליצה לשדרג את התוכן הקיים לפחות כל 4-5 שנים. כמובן שאם אתם בונים אתר אינטרנט חדש וצריכים כתיבת תוכן לכל האתר או עושים אפיון מחדש לעסק, אז כמובן תשדרגו את התוכן בהתאם.

 

שדרוג תוכן קיים ב- chatgpt
בשדה מקלידים את התוכן הקיים או מצרפים לינק לדף התוכן הקיים/מעלים קובץ וורד וכותבים לצ׳אט – תשדרג לי את התוכן הקיים ל…

למה עוד צריך לשדרג את התוכן הקיים באתר?

  • תוכן מיושן: שירותים השתנו? העולם התקדם? כך גם התוכן שלכם צריך להתקדם.
  • הוא לא מושך מספיק: טקסטים חסרי אנרגיה, עייפים ומרחיקים גולשים.
  • שיפור SEO: גוגל אוהבת תוכן חדש, ואנחנו אוהבים לחפש דברים גוגל.
  • הלקוחות השתנו: סגנון חדש וקול מדויק יותר ידבר אליהם ישירות.
  • תוכן לא שיווקי: חידוש התוכן לשיווקי יותר עם הנעה לפעולה חיוני להגדלת המכירות.

בקיצור, תוכן שמרגיש “פאסה” הוא לא דבר שהעסק שלכם יכול להרשות לעצמו.

 

ככה תשדרגו את התוכן שלכם בעזרת ChatGPT:

  1. הנחיות ברורות הן המפתח (פרומט מדויק)

כדי ש-ChaptGPT ייתן לכם בדיוק את מה שאתם צריכים, חשוב להיות מאוד ברורים. לדוגמה: “תכתוב לי הקדמה שיווקית שתסביר למה לקוחות צריכים את המוצר שלי ואיך הוא הולך לשנות להם את החיים”.

 

  1. שדרגו שפה וסגנון

אם התוכן שלכם נשמע קצת יבשושי, תבקשו מ-ChatGPT להכניס בו קצת חיים. לדוגמה: תצרפו את הטקסט ותכתבו לו “צ׳אט, תכתוב לי את הטקסט הזה יותר קליל ושנון”.

 

  1. תתמקדו בקהל היעד

תבקשו ממנו לכתוב בסגנון שמתאים ללקוחות שלכם. לדוגמה: “תכתוב את הפסקה הזו לקהל של בני 25-35, בשפה מגניבה ופשוטה.” תראו איך הטקסט יותר ייגע בקהל יעד שלכם ויקבל טוויסט.

 

  1. עדכון עובדות ותוספת מידע חדש

אם יש מידע מסוים שכבר לא רלוונטי או שיש לכם מידע חדש שאתם רוצים לשתף עם הגולשים שלכם (במיוחד בדפי שירותים), ChatGPT יכול לעדכן אותו עבורכם. לדוגמה: תכתבו לו “תעדכן את הטקסט הזה לפי המידע הכי חדש בתחום”. תוכלו גם לבקש שישלב מחקרים בתחום או אחוזים של לקוחות שעשו כך וכך ואפילו קייסטאדי (אבל תצטרכו לתת לו הנחיות ממוקדות).

 

  1. אל תשכחו את ה-SEO

תבקשו מהצ׳אט  שיכניס ביטויי מפתח רלוונטיים לתחום שלכם על מנת שגוגל יסרוק את הדף ויבין במה אתם עוסקים. לדוגמה: “תשפר את התוכן שלי כך שיכלול ביטויי מפתח שקשורים ל-X.”

 

יאללה, קחו דוגמאות מהחיים (כי אין על הוכחות!) וכמובן ש – ChatGPT עזר לי להביא לכם דוגמאות, כי אין עליו 

 

מחקר של חברת תוכן מובילה מצא שעסקים שעדכנו תוכן עם כלים כמו ChatGPT הגדילו את התנועה לאתר שלהם ב-30% תוך חודשיים בלבד. רוצים דוגמה? נניח שיש לכם פוסט בבלוג על “איך לבחור את הרכב המשפחתי המושלם”, אבל הוא מיושן. תבקשו מ-ChatGPT לעדכן אותו עם הדגמים הכי חדשים בשוק, והתוצאה? פוסט רענן שגורם לקוראים להישאר עוד באתר.

 

אני אתי דהאן, כתבת תוכן עם ניסיון של מעל עשר שנים. אם אתם מרגישים שהתוכן שלכם צריך שדרוג מקצועי – הגעתם למקום הנכון. מוזמנים ליצור קשר איתי דרך האתר שלי, כי יחד נוכל להחזיר את הקסם לתוכן שלכם!

אודות

מחפשים את המילים המדויקות? בואו נעשה את זה ביחד.

זה אני, אתם והמילים.

שירותי כתיבת תוכן לאתרים מתחיל באפיון מקצועי, להבנת ערכי המותג, הדרישות והציפיות. יחד נבנה שפה שמדברת לקהל היעד ומניעה לפעולה.

מאמרים אחרונים

עקבו

אני זמינה בשבילכם, תשאירו לי פרטים!