איך למצוא כותרת ויראלית לכתבה, כזאת שאי אפשר לסרב לה?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

הרעיון שלכם לכתבה יכול להיות משכנע, סופר מעניין וגם כזה שבטוח יהפוך את הגולש שקרא ללקוח משלם. אבל ויש כאן אבל גדול…  אם הכותרת של הכתבה לבלוג לא תהיה WOW, סביר להניח שגולשים פשוט ימשיכו הלאה ולא יכנסו לכתבה.

אבל אני רוצה לומר לכם כאן עוד משהו, נכון שכולם מדברים על כותרת שאי אשר לסרב לה, אבל אני אומרת רגע, על הדרך תחפשו גם כותרת לכתבה שמתאימה לקהל היעד הספציפי שלכם.  עליכם לזכור שישנן כותרות שיכולות להיות מעולות, אבל הן פחות יתאימו לקהל של המוצר או לשירות שלכם, וייתכן שמי שיכנס בגלל שיתרשם מהכותרת, הוא בכלל לא קהל היעד הרלוונטי. לא שאנחנו לא רוצים לארח באתר או בבלוג שלנו גולשים שהם לא קהל היעד שלנו, אבל אם כבר משקיעים בכתבה טובה, עדיף שתפנה לאנשים שאתם מעוניינים להפוך ללקוחות משלמים.

האם יש נוסחה לכותרת עבור כתבה לבלוג שאי אפשר לסרב לה?

לא ממש, אבל יש כמה דברים שעלינו לחדד בכותרת כדי להפוך אותה למושלמת, ומצד שני עלינו להיזהר מבאנליות או מכותרת שאין לה משמעות ועד כמה דברים שאספר לכם בהמשך. מחקרים שבדקו כמה כותרות ויראליות, מצאו שיש להן כמה מרכיבים משותפים, ואם משהו עובד, כמובן שאנחנו חייבים לשכפל את ההצלחה. אז בואו נתחיל.

דברו לקורא במספרים

אחוז גבוה מהכותרות הוויראליות שזכו להצלחה, שילבו מספרים. זה יכול להיות אחוזים, מספר של טיפים, מספר של עקרונות לשיפור איקס וכך הלאה. אני בכל אופן תמיד ממליצה לשלב מספרים בכותרות, תראו את ההבדל:

"7 טיפים לשדרוג דירת קבלן" או "טיפים לשדרוג דירת קבלן".

דוגמה נוספת של כתבה לבלוג:

"5 הסטארט-אפים הכי רווחיים לשנת 2021 בתחום הסייבר" או "הסטארטאפים החדשים בתחום הסייבר".

כאשר אנחנו נוקבים במספר, באופן פסיכולוגי הגולש מבין שמדובר במספר מצומצם של טיפים או נושאים ולא ב"חפירה" שאין לה סוף. כשמדובר למשל על עקרונות, או מספר חברות כמו בדוגמה שנתתי, הקורא יודע לקראת מה הוא הולך, ולכן הוא ירצה לדעת מהן ה-5 או ה-7 דברים שאסור לו לפספס.

דברו לרגש של הקורא, ולא לראש שלו

כן, אנחנו אנשים שחושבים עם הראש ופחות עם הרגש, אבל כשמדובר בכותרת העלילה משתנה, ולכן עלינו לבחור בכותרת שתדבר לרגש, ולאחר מכן בכתבה עצמה תוכלו דברו לראש של הגולש ולספק לו תוכן איכותי מסקרן. בכל מקרה, אני ממליצה לבחור לפחות מילה אחת בכותרת שתדבר לרגש שלו.

לדוגמה, "עשרות ישראלים בדקו וחסכו בביטוח כסף בביטוח חיים, מה איתך?" המילה מה איתך, פונה לא רק לרגש, אלא אליו באופן ישיר.

בלי כותרות פייק, ספרו מה הולך להיות בפנים

אני לא אתעכב יותר מידי על כותרות פייק, אבל הימנעו מהן לגמרי, כיוון שהן עושות פעולה הפוכה לגמרי ויכולות לפגוע בדירוג של האתר שלכם בגוגל. למה? כיוון שאחד הפרמטרים של גוגל הוא "זמן שהייה באתר". אם הלקוח יכנס לכתבה כי הבטחתם לו בכותרת מפוצצת תוכן מסוים ויראה משהו אחר, הוא ינטוש מהר מאוד.

אז מה כן? ספרו באמת מה הולך להיות בכתבה, את הערך שיהיה לו לאחר שיקרא את הכתבה וכמו שאמרתי, כותרת שמדברת אל הרגש.

פנו לקורא בשם שלו

טוב, אני לא מתכוונת בשם המלא, כי בואו זה בלתי אפשרי. אבל, בהחלט אפשר לקרוא לגולש לשם המקצוע שלו, במיוחד כשפונים לבעלי עסקים או לאנשים עם תארים מסוימים כמו אימהות, עורי דין, מהנדסים, מחפשי עבודה, גמלאים ועוד.  קבלו כמה דוגמאות:

"סטודנטים? בואו ליהנות מכרטיס אשראי שנותן הטבות ייחודיות רק לכם"

"בעלי חנויות איקומרס? מצאנו את מערכת הסליקה הכי משתלמת"

"אדריכלים ומעצבי פנים? בואו להתעדכן לפני כולם על תערוכת העיצוב הקרובה"

ספרו לגולש מה הרווח/התמורה שלו מהמידע

כשאתם בוחרים כותרת, חשבו מה יצא לגולש כשהוא יכנס לכתבה, מה הרווח שלו. אולי רווח כספי? אולי חיסכון בזמן? אולי הוא יוכל לפתח את העסק שלו? אולי לשדרג את התוכנה של העסק ולהיות יותר פרודוקטיבי?

אחרי שהבנתם את הרווח של הקורא, יהיה לכם יותר קל לפנות לרגש שלו ולייצר כותרת שתשכנע אותו להיכנס פנימה. לדוגמה:

"פתרונות לשיפור הפרודוקטיביות שלך בעסק"

"התוכנה שמגדילה ב 30% את מחזור המכירות של מסעדות"

"ישראלים חסכו 53% בביטוח החיים בעקבות הרפורמה החדשה"

שאלות רבותיי, שאלות

כותרות לכתבה המנוסחות בצורת שאלה, בהחלט תגרה את הקורא להיכנס פנימה, וודאי אם מדובר על שאלה מהותית שמציקה לו. לדוגמה:

"האם אתה יודע כמה ריבית הבנק גובה לך על המינוס?"

"כמה פעמים בשנה האחרונה ניסית להפסיק לעשן?"

לסיכום, רגע לפני שבוחרים כותרת ולא משנה אם היא עבור כתבה לבלוג, כתבה לקמפיין או לכל מטרה אחרת, חשוב לעצור לרגע ולא "לשלוף מהמותן", אלא להבין מה באמת יכול לעניין את קהל היעד שלנו. נסו לגרום לו להבין שיש כאן אוטוריטה מאחורי הכתבה, כזה שכדאי לעשות איתו עסקים.

לתיק העבודות שלי לצפייה בדוגמאות: לחצו כאן

בהצלחה!

 

אודות

מחפשים את המילים המדויקות? בואו נעשה את זה ביחד.

זה אני, אתם והמילים.

שירותי כתיבת תוכן לאתרים מתחיל באפיון מקצועי, להבנת ערכי המותג, הדרישות והציפיות. יחד נבנה שפה שמדברת לקהל היעד ומניעה לפעולה.

מאמרים אחרונים

עקבו

אני זמינה בשבילכם, תשאירו לי פרטים!