איך לכתוב תוכן שיווקי שגורם לקורא לפתוח את הארנק? כל הסודות כאן בפנים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

מה זה תוכן שיווקי? איך גורמים לקורא  לפתוח את הארנק ולהוציא אשראי או בכלל להגיע לפגישת ייעוץ? אז טוב ששאלתם או חשבתם לשאול. כל התשובות כאן בפנים.

לפני שנתחיל, אסביר שכתיבה שיווקית היא חלק משרשרת הפרסום העוברת דרך אפיק פרסום מסוים ודרך נראות ויזואלית ויש לה השפעה מרכזית על החלטת הקורא. הבאתי כאן את כל המקומות בהם אתם כבעלי עסקים תוכלו לייצר לבד תוכן שיווקי, ואיך שלא טיפים מעולים שיקדמו את המטרה.

אז שנתחיל?

כתיבה שיווקית הפכה בשנים האחרונות לעורק הראשי של כל עסק, זאת שבדרך לא דרך פשוט ממגנטת גולשים וגורמת להם לפתוח את הארנק. כן ממש ככה. דמיינו לרגע, כמה פעמים יצא לכם לקרוא כתבה שיכולה להיות חדשותית, ממומנת או בכלל פוסט שיווקי או תוכן באתר של עסק מסוים ופשוט שלפתם את האשראי ורכשתם או השארתם פרטים? מממ… אני מאמינה שזה קרה לכם לפחות בשבוע-שבועיים האחרונים.

תכל׳ס, איפה אפשר לכתוב תוכן שיווקי?

תוכן שיווקי פוגש אותנו במרחבי הרשת כמעט בכל מקום אפשרי. זה מתחיל מאתר אינטרנט, פוסט ברשתות חברתיות, באנר פרסומי, קטלוג ואפילו במייל תמים של הצעת מחיר שאנחנו שולחים ללקוח. למעשה, לא רק שכתיבה שיווקית פוגשת אותנו בכל מקום, אלא היא דרך לתקשר עם הלקוח הפוטנציאלי שלנו עוד הרבה לפני שהוא מקבל החלטות.

האם הסבר מקצועי או מידע אינפורמטיבי הוא גם תוכן שיווקי?

בטח! לקוחות שואלים אותי לא מעט ״אני רוצה הסבר מקצועי של השירות שלי, פחות תוכן מכירתי אגרסיבי״. אז נכון, לא כל תוכן יהיה מכירתי בטירוף, אבל גם תוכן מקצועי צריך לייצר עניין ולהיות שיווקי, גם במסווה. זה יכול להיות ממש באופן שאינו מורגש כלל כמו כתבת סקירה על תחום מסוים. ניקח לצורך הדוגמה כתבה על טכנולוגיה מסוימת בתחום הסייבר, נניח של חברת צ׳ק פוינט. הכתבה עצמה יכולה להיות לדבר על תחום הסייבר וסוגי פרצות האבטחה הנפוצות, אך ממש בסוף הכתבה תהיה שורה קטנה ״הכותב הוא מנהל מחלקת סייבר בצ׳ק פוינט״.

טוב כאן הבאתי דוגמה קיצונית מאוד לתוכן שיווקי במסווה, אבל כמובן שיש לא מעט אפשרויות להפוך כל תוכן, גם בסיסי ומשעמם לשיווקי, וכן בלי להניע לפעולה באופן רשמי ואקטיבי, אלא בצורה חכמה. התוכן הזה יכול להיות בבלוג, בדפים השיווקיים של האתר, בכתבת מגזין, בפוסט ברשתות חברתיות ואפילו ״מוצפן״ באודות החברה וכמובן במיילים. כדי להגיע לרמה שאנחנו לא ׳דוחפים׳ כביכול ללקוח משהו אלא מוכרים לו בצורה חכמה, אנחנו צריכים לבנות קונספט.

אז יאללהֿ, עכשיו אני פותחת את כל הסודות שלי… איך עושים את זה?

תכנון רבותי תכנון

בשלב הראשון אנחנו צריכים לדעת מהם אפיקי הפרסום בהם נרצה להשתמש כדי לכתוב את התוכן. חשוב להבין שיש הבדל מהותי בין סגנונות הכתיבה לאפיקי הפרסום השונים. אסביר. לדוגמה אם אנחנו רוצים למכור מוצר מסוים באינסטוש, עלינו לייצר קמפיין שמתאים לפרסום באינסטגרם ושם השפה תהיה יותר ׳אינסטגרמית׳. לעומת זאת, אם נרצה תוכן שיווקי לאתר אינטרנט, עלינו לתכנן היכן נרצה להזין את הטקסטים השיווקיים בדף, לדוגמה בדף הראשי ואפילו בכפתור הנעה לפעולה. אם כך, עלינו לתכנן ולזקק את המסרים בהתאם לסוג הפרסום שנרצה.

זה מתחיל בטיזר מושקע

לא משנה איזה סוג תוכן שיווקי אתם מתחילים לכתוב, תמיד חשוב לייצר טיזר שיכול להיות כותרת משכנעת לכתבה, קופי מדליק לפוסט, משפט פתיחה משכנע וברור לעמוד הבית ואפילו משפט מוכר לדף הנחיתה או לתיאור מוצר. את הטיזר כדאי לתכנן היטב ולהתאים אותו לשפה של קהל היעד וכמובן לאפיק הפרסום שאליו התוכן מיועד.

אז איפה בדיוק נוכל לשלב תוכן שיווקי?

טוב מקומות לא חסר וגם קצת גיליתי כאן בכתבה, אבל כדי לעשות סדר ריכזתי כאן את המקומות שבהם כל עסק חייב להשקיע בתוכן שיווקי איכותי:

כתיבה שיווקית לאתר אינטרנט

טוב אתם בטח יודעים שאתר אינטרנט הוא לא רק כרטיס הביקור, אלה נכס דיגיטלי שתפקידו להציג את השירות או המוצר שלכם ברשת ולגרום ללקוח הפוטנציאלי לייצר אמון וגם לקבל מידע אודותיכם. באתר האינטרנט התוכן חייב להיות שיווקי, גם אם הוא מקצועי עליו לייצר הנעה לפעולה גלויה או סמויה כפי שהסברתי. ספרו לגולש את שלבי העבודה שלכם, זה סוג של תוכן שיווקי סמוי שמכניס את הגולש לתהליך. לדוגמה, חברה לבניית אתרים, ספרו על התהליך > היכרות, אפיון, עיצוב, בניית האתר, בדיקות QA ועליית האתר לאוויר.

כתבות לבלוג

גם כתבות לבלוג חייבות להיות שיווקיות, כמובן שאפשר לכתוב גם כתבות מקצועיות, טיפים, מידע שימושי ועוד, אבל בין לבין הכניסו דוגמאות, המלצות אישיות, קייס סטאדי וכו׳. לדוגמה, בבלוג של רשת המוכרת ספות מעוצבות מתוצרת איטליה אפשר לכתוב כתבה העוסקת במגמות העיצוב לשנה החדשה ובין לבין להכניס דגם מסוים של הרשת. דוגמה נוספת, מעצבת פנים יכולה לתת טיפים לשילוב תאורה במשרדים ולתת נגיעה קטנה על פרויקט שבו היא שילבה תאורה מסוימת עם תמונה.

פוסטים לרשתות חברתיות

טוב, אין ספק שברשתות חברתיות הכתיבה חייבת להיות שיווקית ומניעה לפעולה ממש. האידיאל הוא לשלב בין כתיבה שנונה לבין קריאייטיב המשלב גרפיקה מדליקה שתגרום לגולש לעצור. חשוב להבין שהגירויים ברשת מאוד מפתים, ולכן עלינו לבלוט ממש אם נרצה את תשומת ליבו של הגולש. ההמלצה שלי היא לייצר גאנט של נושאי פוסטים מראש, ובכל פעם לגעת בנושא אחר שיכול לעניין את העוקבים והלקוחות הפוטנציאליים שלכם.

כתיבה לדף נחיתה

בשונה מכתיבת תוכן לאתר, כתיבה לדף נחיתה חייבת להיות סופר משכנעת ומניעה לפועלה. רק אסביר שתפקידו של דף נחיתה או דף מכירה למכור שירות או מוצר מסוים. את הדף נוכל לקדם במגוון אפיקי פרסום כמו פרסום ממומן בגוגל, פרסום בפייסבוק, קמפיין בלינקדאין, קידום באמצעות באנרים ועוד. אם כך, דף נחיתה חייב להניע לפעולה בטירוף, כיוון שאנחנו משלמים תקציבי פרסום גבוהים על שיווק, ולכן חשוב מאוד לכתוב תוכן שיווקי ומניע לפעולה.

כתבות עיתונאיות

כתבות עיתונאיות הן כלי פרסום נהדר ויעילות למיתוג, לקבלת חשיפה ובכלל תמיד טוב שיש מידע חיובי על העסק או על החברה ברשת. הכתבה יכולה להיות עיתונאית שכוללת ראיון עם המנכ״ל או הבעלים, כתבה הסוקרת תחום מסוים ובעל עסק מרואיין ומביע את דעתו או כתבה תדמיתית שעוסקת בסיפור החברה או במוצר החדש שהיא משיקה. גם כתבות אלו יכולות להיות שיווקיות, אך בטוב טעם כמובן ולא כשיווק אגרסיבי.

שיווק באמצעות תוכן

שיווק באמצעות תוכן הוא אפיק פרסום הנעשה דרך פלטפורמות אאוטבריין וטאבולה. מדובר על כתבות המשתלבות לנו באתרי חדשות ובלוגים שונים, כלומר אנו קוראים כתבה חדשותית ומקבלים כתבות תוכן איכותיות שמתאים לנו האלגוריתם של אאוטבריין וטאבולה. מדובר על אפיק פרסום יוקרתי מאוד ואיכותי, כיוון שבמקום ״להציק״ לגולש עם באנרים פרסומיים, מציעים לו תכנים איכותיים מאוד שמתאימים לו מבחינת גיל, תחומי עניין, חיפושים קודמים ועוד.

זהו. אני מקווה שנהניתם לקרוא. מה שחשוב הוא לייצר תמיד תוכן טוב וכזה שמתאים לשפה של קהל היעד. ההמלצה שלי היא לבחון את האפשרויות שהצגתי בכתבה ופשוט לבנות גאנט עבודה כולל מעקב ביומן, כך תוכלו לייצר תוכן איכותי שיגרום לקהל היעד הפוטנציאלי של המוצר או השירות ללכת שבי אחריכם.

רוצים להתייעץ איתי? תשאירו לי פרטים או תתקשרו.

אודות

מחפשים את המילים המדויקות? בואו נעשה את זה ביחד.

זה אני, אתם והמילים.

שירותי כתיבת תוכן לאתרים מתחיל באפיון מקצועי, להבנת ערכי המותג, הדרישות והציפיות. יחד נבנה שפה שמדברת לקהל היעד ומניעה לפעולה.

מאמרים אחרונים

עקבו

אני זמינה בשבילכם, תשאירו לי פרטים!